wel in de gaten blijven houden, die zijn niet altijd even langlevend (zie topic op t engelse S2 forum). en als er olie in komt is t een flink brandgevaar
Turbo blanket geïnstalleerd. Kosten maar liefst 16 euro. Uit china. uploadfromtaptalk1406218981902.jpg
1e rit rookte het wat, na afkoelen ding er af gehaald, maar eigenlijk niks aan te zien. 2e rit rookte het ook bijna niet meer. Wel iets om goed in de gaten te houden. Zou tot 2000 graden goed moeten zijn..
Motorruimte wel beduidend koeler! Zou eigenlijk even de egt's en inlaat temps moeten gaan bijhouden..
Blijft de turbo dan niet veel langer heet met zo'n isolerend dekentje? Op S2forum las ik in project waarin ze een VR6 turbo in een Coupe Quattro leggen (niet dat daar nog veel orgineel aan is) en deze man maakt een airbox om z'n filter heen die weer uitkwam achter (of iets onder) de koplamp, zodat er meer verse lucht wordt aangezogen. Kan je zoiets ook niet hier doen?
Kan wel, maar het gaat ook om bescherming van je electronica, er loopt een deel van de kabelboom langs de turbo tegen het binnenscherm, wat misschien 15 cm van die bloedhete turbo is. Dat gaat ook niet lang goed als je daar niks aan doet. Verder is het idee dat de hitte meer in de turbo blijft zitten, waardoor de lucht meer volume in neemt, dus eerder druk geeft etc. Zoals het nu bij mij zit haalt het luchtfilter ook van achter de koplamp en daaronder de koele lucht weg. Als je na een stuk rijden gaat voelen voor het luchtfiilter is het ook gewoon koel daar, dus ik denk dat ik zo weinig last heb van heat soak.
Da's ook waar. Dan lijkt het of je op de plek achter de koplamp toch genoeg 'koude' lucht kan weghalen. Als je ziet hoeveel moeite Audi heeft gedaan om in de 5 cylinder B4 modellen de koeling voor elkaar te krijgen, zou dat dan allemaal niet zo nodig zijn? Hoe zit het met jouw koelwatertemperatuur bij stop en go verkeer?
Was een dikke week terug met de RS2 in Duitsland toen we in een dikke file licht bergop belandden bij bijna 30 graden. De boel kookte niet en de airco bleef werken, maar het duurde wel een hele tijd nadat we weer verder konden om de temperaturen van olie (tegen de 120) en water (ver boven de 90) weer normaal te krijgen. En ik heb dan nog alle windgeleiders er nog in...
Draai je trouwens nu met een wideband lambda op VEMS? Welke injectoren gebruik je nu? Ik neem aan dat je startproblemen (die de mijne nog steeds heeft) er nu niet meer zijn?
Ja draai wideband lambda, ik heb wel een nieuwe verdachte voor je mbt. de slechte warme start. De ISV. Die deed het niet bij mij door een kapotte stekker, resultaat erg slecht warm starten. Nu de isv weer werkt is de warme start geen probleem meer. Ik zou dus dat ding er een keer af halen en schoon maken. Baat het niet, schaadt het niet toch?
Ik gebruik nu siemens 630cc injectoren.
Mijn rs2 heeft eigenlijk nooit koelingsproblemen gehad, altijd strak 90 graden. Ook nu met wat enthousiast rijden niks aan de hand. Olie loopt wel een beetje op tot 100-120 graden, maar koelvloeistof eigenlijk nooit boven de 90. Bij mij zijn al die kappen er allemaal af overigens, past allemaal niet meer met mijn aanpassingen. Maakt geen bal uit volgens mij..
Dus je had met die Siemens injectoren nog steeds het warme startprobleem totdat je de ISV hebt gefixt? Ik heb alleen startproblemen als hij lauw warm is. Koud prima, goed warm prima, maar met een lauwe (dus ook met afgekoelde motor in de warme zon staan geeft het probleem) motor dan moet ik even het gas op de bodem drukken en dan slaat hij aan. ISV heb ik nog niet naar gekeken. Hij doet het wel, want hij regelt wel.
Koelingsproblemen heb ik ook niet echt. Rijdend krijg je hem niet boven de 90, olie bij Nederlandse snelheden netaan 95. Boven de 160 gaat het naar de 120-130. Water dan strak 90 of iets lager.
Ik volg met bewondering dit topic, maar ik ben wel benieuwd naar een totaalplaatje ervan dmv een leuke fotoshoot.
Misschien geef je er zelf niks om maar wellicht leuk om te posten.
Verder hele mooie resultaten, is het project nu zo goed als af of heb je nog wensen?\
Of is het enkel de puntjes op de i zetten en gewoon genieten?
Projecten zijn nooit af
Als de auto technisch naar mijn zin is is er cosmetisch nog heel veel te doen..
Zowieso komt er nog een aanpassing aan de uitlaat, die moet stiller, ik ga vrijwel zeker de e85 weg nog wel bewandelen (600+ PK met betrekkelijk weinig moeite) etc.etc.
De gt3's vandaag terug geplaatst na wat aanpassingen aan de adapters, is eigenlijk nog steeds niet helemaal naar mijn zin, toch nog met ringetjes de boel nog wat beter proberen uit te lijnen. Daarna wat noodstops gedaan op een weggetje in de polder. Na 10 noodstops 120-0 remt hij nog harder dan de eerste noodstop. Weer thuis stonden er 2 mooie blauwe schijven te dampen :-). Wordt nog even afwachten of de q7 schijven een dagje circuit ook kunnen verwerken. De banden kunnen al dat geweld helemaal niet aan. ABS in een rs2 werkt toch ook wel lekker, begint pas in te grijpen als de banden al flink gieren. Remt toch een pak beter dan de 993tt's.