Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

  1. #21
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    misschien proberen om er een paar liter e85 bij te doen..
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Afronding! 125 kW op kenteken, wat ik weer met 30% mag overschrijden tot de volgende keuring...

    Probleem met de zoekende voortrein is eenvoudig opgelost: een setje nieuwe banden deed wonderen.
    Probleem met de te hoge CO waarden bleek voort te komen uit een kapotte katalysator.

    Ik ga ervan genieten! Ik raad deze ombouw aan iedereen aan die zijn cabriolet meer pit wil geven. Met (op volgorde) een donor auto, technische kennis en ca. 60 uur tijd is deze swap goed te doen.

  3. #23
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Ik zou dat niet doen bij een cabrio. Dat is geen auto om heel sportief mee te rijden aangezien de koets niet superstijf is. En rechtuit hard gaan is ook maar even leuk. Maar dat neemt niet weg dat ik het netjes gedaan vind, en leuk om te volgen.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisQuattro Bekijk Berichten
    Ik zou dat niet doen bij een cabrio. Dat is geen auto om heel sportief mee te rijden aangezien de koets niet superstijf is. En rechtuit hard gaan is ook maar even leuk. Maar dat neemt niet weg dat ik het netjes gedaan vind, en leuk om te volgen.
    Ben ik niet met je eens, er zijn zelfs cabrioletten met RS2 ombouw..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  5. #25
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Ben ik niet met je eens, er zijn zelfs cabrioletten met RS2 ombouw..
    Daar tordeert de koets niet minder om... Bovendien is die cabrio gewoon een heerlijke cruise-auto, lekker dakje open en wind door je haren, niet echt iets om mee te jakkeren. Een RS2 blok past meer in een auto die gebouwd is voor snelheid. En (minstens) 320 pk op de voorwielen van een cabrio is ook niet makkelijk te handelen denk ik. Maar ieder 't zijne hè


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisQuattro Bekijk Berichten

    Daar tordeert de koets niet minder om... Bovendien is die cabrio gewoon een heerlijke cruise-auto, lekker dakje open en wind door je haren, niet echt iets om mee te jakkeren. Een RS2 blok past meer in een auto die gebouwd is voor snelheid. En (minstens) 320 pk op de voorwielen van een cabrio is ook niet makkelijk te handelen denk ik. Maar ieder 't zijne hè
    Er zijn ook Quattro ombouwen hoor!
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  7. #27
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Er zijn ook Quattro ombouwen hoor!
    Hmm dan wordt het een ander geval. Ik heb nooit een geslaagde ombouw gezien, zal eens googelen... Er zijn er zat die het geprobeerd hebben maar of het ook gelukt is? -edit- duidelijk wel. http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=35740. Nais project.
    Laatst gewijzigd door JorisQuattro; 27-06-13 om 18:13.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisQuattro Bekijk Berichten
    Ik zou dat niet doen bij een cabrio. Dat is geen auto om heel sportief mee te rijden aangezien de koets niet superstijf is. En rechtuit hard gaan is ook maar even leuk. Maar dat neemt niet weg dat ik het netjes gedaan vind, en leuk om te volgen.
    Met deze opmerking suggereer je dat mijn motief voor deze swap was om sportiever te gaan rijden met de cabriolet. Dit is echter niet waar (zie mijn eerdere verantwoording). Het extra vermogen van de 7A maakt de auto soepeler, maar zeker niet sportief. Ik heb kort geleden het genoegen gehad om met mijn auto oa. de Stelvio en de Gavia pas te rijden. Samen met mijn vriendin en met volle kofferbak en achterbank (we gingen kamperen in italië). Hier komt de 7A motor ten opzichte van de NG in de cabriolet tot zijn recht. Op deze passen werd mijn keuze voor deze swap definitief bevestigd.

    Natuurlijk was het ook een vuurdoop... Klimmen en wachten voor het overige verkeer tegelijk, met maximale bepakking... de watertemperatuur liep op tot 100 graden, de olie tot 130. ik vond het best spannend, maar uiteindelijk geen centje pijn!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 05-07-13 om 14:59.

  10. #29
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Met deze opmerking suggereer je dat mijn motief voor deze swap was om sportiever te gaan rijden met de cabriolet. Dit is echter niet waar (zie mijn eerdere verantwoording). Het extra vermogen van de 7A maakt de auto soepeler, maar zeker niet sportief. Ik heb kort geleden het genoegen gehad om met mijn auto oa. de Stelvio en de Gavia pas te rijden. Samen met mijn vriendin en met volle kofferbak en achterbank (we gingen kamperen in italië). Hier komt de 7A motor ten opzichte van de NG in de cabriolet tot zijn recht. Op deze passen werd mijn keuze voor deze swap definitief bevestigd.

    Natuurlijk was het ook een vuurdoop... Klimmen en wachten voor het overige verkeer tegelijk, met maximale bepakking... de watertemperatuur liep op tot 100 graden, de olie tot 130. ik vond het best spannend, maar uiteindelijk geen centje pijn!
    De NG heeft daar ook prima power voor, ik ben twee maal met 5 man, een propvolle skibox, van 5 man bagage, snowboards, traytjes bier etc. door zwaar besneeuwde alpen tot 2,5 km hoog gecruised zonder centje pijn Vooral lekker dat je onderin de toeren flink koppel blijft houden, iets wat vooral in de bergen tijdens het kilometers lang haarspeldbochten en slalommen onwijs van pas komt.

    Maar ik ken de 7A en heb daar ook mee gereden. Ik heb ook overwogen om een 7A in mijn auto te leggen, meerdere keren zelfs. Maar een tijdje geleden heb ik besloten dat definitief niet te doen. De NG is een relaxte cruisemotor die altijd paraat en rete betrouwbaar is, en daar kunnen maar weinig blokken tegenop. Anyhow, geniet ervan, aangezien je aangeeft dat je het niet voor het sportieve rijden doet snap ik het verder wel. Het blijft leuk speelgoed.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Gisteren met volle bepakking terug van vakantie gekomen. In Duitsland, 300 km voor de grens, was ik ineens genoodzaakt niet harder als 120 te rijden.... Reden: geen vermogen meer. Als ik meer gas geef dan krijg ik wel meer geluid, maar de power blijft weg. Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    De brandstofdrukregelaar bleek te zijn overleden. Na deze te hebben verwisseld voor een instelbaar exemplaar, hebben we full power! Verbruik tussen de 1:10 en de 1:12, afhankelijk van de rechtervoet. De motorswap is het slechts het halve werk, het oplossen van de problemen die je erna tegen komt zorgt voor de uitdaging! Ook deze profetische woorden komen niet van mijzelf, maar mocht ik horen van CD...

    Dit geldt ook bij het volgende probleem: Mijn lekkende hydroliek pomp (afgelopen zaterdag aangepakt). Dit kwam zo: de hydroliekpomp op de NG is slechts bedoeld voor de stuurbekrachtiging en heeft hiervoor dus maar 1 aansluiting. Die van de 7A is voor zowel de stuurbekrachtiging als voor de hydrolische rembekrachtiging (tandempomp, dubbele aansluiting). Ik heb ervoor gekozen om de vacuumrembekrachtiger te laten zitten en had dus de dubbele aansluiting niet nodig. Probleem: de hydroliekpomp van de NG past niet op een 7A. Oplossing toen: tandemcompartiment van de hydroliekpomp afdoppen. Dit gedeelte zou dan vanzelf stuklopen, maar omdat ik dat toch niet nodig had is dat niet erg...

    In de (eerder omschreven) vakantie heb ik ca. 0,7 liter hydroliekvloeistof bij kunnen vullen en mijn motor werd helemaal vettig. Die hydroliek pomp bleek dus veel te goed! Hij wilde niet kapot! (ook wel eens leuk om te lezen op dit forum toch??)

    Zo hebben we het probleem opgelost: Op onderstaande foto van de hydrauliekpomp zie je een soort grote kruiskopschroef. Als je deze losdraait blijkt dit een holle nippel te zijn. Onder deze nippel zit een klein werkzuigertje dat je er met een tangetje uit kunt halen. Voilà: De pomp kan in dit compartiment geen druk meer opbouwen! De pomp stopte nu direct met lekken (ondanks de scheur in de behuizing) en de stuurbekrachtiging werkt nog perfect!

    Misschien een handige tip voor iedereen die zich een soortgelijke swap voorgenomen heeft...

    IMG_0700[1].jpg
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 22-08-14 om 13:00.

  13. #32
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Ik heb ook een 7A in mn Cabrio liggen en ga eerdaags ook ff de brandstofdrukregelaar vervangen omdat ie ook iets inhoud vanaf ca 4000rpm
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vdub Bekijk Berichten
    Ik heb ook een 7A in mn Cabrio liggen en ga eerdaags ook ff de brandstofdrukregelaar vervangen omdat ie ook iets inhoud vanaf ca 4000rpm
    Leuk om een "lot genoot" te treffen! Heb je zelf de ombouw gerealiseerd? En wat waren jouw belevingen? Verder nog tips & trucks?

  15. #34
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Nee, ik heb em zo gekocht, anders had ik geen 7A ingelepeld denk ik maar een 3.6 V8
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    33
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    hee

    zou je mij eens wat dingen kunnen uitleggen wat ik zoals moet doen en wat ik ga tegen komen om een 20v in een 80 te bouwen.
    Kan een complete motor kopen met kabelboom laatste type komt uit een coupe. Wil deze in mijn 80 gaan bouwen op de bestaande bak van de NG

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w201c36 Bekijk Berichten
    hee

    zou je mij eens wat dingen kunnen uitleggen wat ik zoals moet doen en wat ik ga tegen komen om een 20v in een 80 te bouwen.
    Kan een complete motor kopen met kabelboom laatste type komt uit een coupe. Wil deze in mijn 80 gaan bouwen op de bestaande bak van de NG
    Eigenlijk heb ik het leeuwendeel besproken in dit topic. Alle andere aanpassingen zijn klein en los je op terwijl je bezig bent. Denk hierbij aan het aanpassen van de kabelboom, het omleiden van de benzineleidingen ed. Als je verder specifieke vragen hebt dan hoor ik het graag.

    De monteur die mij destijds geholpen heeft is inmiddels verzelfstandigd. Dit is zijn bedrijf: http://www.geevenvoertuigtechniek.nl/

    Veel succes!

  18. #37
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Zo dan ook maar even een reactie, na 3 jaar zwoegen heb ik m'n cabriolet ook bijna zover😉
    En jullie raden het al ook ik heb er een 7a motor erin gelegd , opgeboort naar 2.5ltr hij loopt erg mooi en zit nu alleen nog met de versnellingsbak......
    Welke bak gebruiken jullie? Ik heb er nu een 2.6 bak aan zitten en heb nog een ng bak liggen.....
    Wat is de beste opzet......? Vooral omdat het een voorwielaandrijving is geworden!
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  19. #38
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Oh ja...... Welke koppeling en vliegwiel gebruik je?
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Ik heb de 7A gecombineerd met de aandrijflijn van de NG, dus bak, koppeling en vliegwiel... Functioneert prima!

  21. #40
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Cabriolet ombouw van NG naar 7A Motor (Motorswap)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Ik heb de 7A gecombineerd met de aandrijflijn van de NG, dus bak, koppeling en vliegwiel... Functioneert prima!
    Ah okay mooi! Welke motor steunen gebruik je?
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •