Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: zelf VCDS aanschaffen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard zelf VCDS aanschaffen

    Hoi Allemaal,

    Ik ben aan het kijken of het nuttig/slim/handig is om zelf VCDS aan te schaffen.
    Klopt het dat je een kabel kunt aanschaffen en dan gratis software kunt downloaden?

    Waar moet ik verder nog aan denken en welke overwegingen zijn nog belangrijk?

    Alvast bedankt voor jullie inzichten!!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    416
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Klopt, kabel koop je en software download je.
    Er zit wel verschil in de aankopen m.b.t. het aantal VIN dat je kunt gebruiken/registreren.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.573
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    De licentie zit in de hardware van de kabel verwerkt. Als een soort "dongle". De software leest die dongle uit en weet dan wat je gekocht hebt en schakelt bepaalde functies dan aan of uit.
    Vroeger was het aantal VIN's unlimited. Ze hebben echter geld geroken en nu hebben ze verschillende bedragen voor verschillende aantallen VIN's. Onzin vind ik, maar goed...

    VCDS was voor mij een no-brainer en elke cent waard. Ik heb me intussen al een godvermogen bespaard door zelf te kunnen uitlezen, programmeren, resetten enz. enz. enz.
    Laatst gewijzigd door Steven; 16-05-24 om 15:52.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4
    pacific's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    315
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Misschien dat je OBDeleven ook mee kunt nemen in je overweging. Ikzelf gebruik het al een aantal jaren naar volle tevredenheid.
    Voordeel vind ik dat je met je telefoon dan alles kunt doen en geen laptop mee hoeft te nemen.
    Wellicht dat VCDS andere voordelen heeft (vast en zeker), maar het prijsverschil was destijds aanzienlijk.
    Mijn ervaring met goedkope kabels uit Azië is niet goed. Daar blijf ik uit de buurt. Dat werkte een aantal keer en daarna werkte het nooit weer.
    Mvg,

    Frank

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Dat klinkt dan als een goede investering. Zal me er nog eens wat verder in verdiepen!


  6. #6
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.352
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    VCDS is zoals hier gezegd een goede optie. Ik gebruik de mijne niet vaak en ben er zeker geen expert mee, maar heb me ook wel geld bespaard door zelf uit te kunnen lezen en eenvoudige dingen te coderen.
    Ik heb de versie met onbeperkte Vins.
    Ik heb ook OBD11 overwogen, maar las wisselende ervaringen hierover. Voor ieder wat wils uiteraard.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  7. #7
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.027
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Vcds van Alie werkt al jaren top hoor, maar dan goed zoeken en niet de goedkoopste kopen. Voor eigen gebruik prima! Als je de officiële versie koopt kun je net zo goed naar de dealer gaan.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2024
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    VCDS is zoals hier gezegd een goede optie. Ik gebruik de mijne niet vaak en ben er zeker geen expert mee, maar heb me ook wel geld bespaard door zelf uit te kunnen lezen en eenvoudige dingen te coderen.
    Ik heb de versie met onbeperkte Vins.
    Ik heb ook OBD11 overwogen, maar las wisselende ervaringen hierover. Voor ieder wat wils uiteraard.
    Staat dat er ook gewoon bij, als het aantal VIN’s onbeperkt is?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Vcds van Alie werkt al jaren top hoor, maar dan goed zoeken en niet de goedkoopste kopen. Voor eigen gebruik prima! Als je de officiële versie koopt kun je net zo goed naar de dealer gaan.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Hoi Robby, zeg je daarmee dat een officiële versie zonde van het geld/de tijd is? Omdat ik hier vooral positieve verhalen lees. Bij de dealer ben je 600 euro toch al snel kwijt, of niet?

  10. #9
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.673
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Ik zou niet voor een Alie versie gaan oid.

    https://store.ross-tech.com/shop/vchv2_ent/

    Deze kopen met keuze tussen aantal VIN wat je zelf wilt.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #10
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.352
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferrariman Bekijk Berichten
    Staat dat er ook gewoon bij, als het aantal VIN’s onbeperkt is?

    Ja. Volgens mij kun je kiezen tussen 3, 10 en onbeperkt. Je zou kunnen kiezen voor de versie met 3 VINS, maar als ik het goed onthouden heb, blijven de gekoppelde VINS permanent geregistreerd. Ze worden dus niet overschreven, dus als je meer VINS wilt koppelen, moet je opwaarderen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  12. #11
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.573
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Hoe snel gebeurt het dat je er 10 auto‘s , lees 10 vin‘s doorheen jaagt?

    En die shit op Ali is gewoon reverse engineerd kopie shit. Mijn buurman is ook zo‘n gierige Gerrit en kocht er eentje. Nou, de helft klopte niet. Je hebt er dus geen ruk aan. Zijn batterij was niet goed zegt dat ding, want 17.6 Volt. Multimeter: 13.1 Volt…

    Afgezien dat 99% op Ali goedkope bagger is, koop ik daar uit principe niet, want ik ondersteun dat copy-paste volk niet. Ze kunnen in de brand vliegen van mijn part.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.027
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Guys, ik werk er al minstens 10 jaar mee zonder horrorverhalen, elke 2 jaar een nieuwere gekocht. Ik bedoelde dat als je er 600,- (of meer?) aan uitgeeft dat je het dan beter bij de dealer kunt laten uitlezen.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.673
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Guys, ik werk er al minstens 10 jaar mee zonder horrorverhalen, elke 2 jaar een nieuwere gekocht. Ik bedoelde dat als je er 600,- (of meer?) aan uitgeeft dat je het dan beter bij de dealer kunt laten uitlezen.
    als je mijn post had gelezen zou jij niet schrijven wat je schrijft...
    en elke 2 jaar iets anders moeten kopen....


    vcds.jpg

    Ross-tech brengt regelmatig updates uit die, als je de kabel gekocht hebt, niets kosten.
    Mi het beste dat je kunt aanschaffen en, zoals Steven al schrijft; de rest is bull shit.
    Laatst gewijzigd door HD1; 18-05-24 om 12:58.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #14
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.027
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Mag je vinden hoor, mijn ervaring is anders, en niet per definitie "bullshit"! M'n oude stekkers gaan weer naar andere liefhebbers, en je hoeft ook niet elke 2 jaar iets anders te kopen. Bij Ross Tech betaal je toch ook een jaarlijkse bijdrage!?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 18-05-24 om 13:44.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  16. #15
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.352
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Bij Ross Tech betaal je toch ook een jaarlijkse bijdrage!?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Nee hoor. Alleen een fikse aanschafprijs voor de kabel🤣🤣🤣
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  17. #16
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.673
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    2 a 300$ voor altijd. Lijkt mij niet veel om ALLES wat je wilt, wanneer je wilt te kunnen doen.

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  18. #17
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.697
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Wil geen moraalridder zijn, maar er zit toch ook nog een andere kant aan de keuze origineel VCDS versus Ali.

    Ross Tech verdient zijn brood met VCDS, wat toch een enorme inspanning en investering moet zijn, zeker met de huidige steeds uitgebreidere technologie. Wereldwijd kunnen daar professionele werkplaatsen en hobbyisten gebruik van maken.
    En dan komen de Chinezen die zich niks van octrooien, patenten enz aantrekken en die de boel schaamteloos hacken en namaken en voor een habbekrats te koop aanbieden. Zou Ross Tech er ooit mee stoppen, dan houdt het op en heeft niemand meer wat.

    Voor mij toch een extra reden die paar honderd Euro extra uit te geven aan een legaal product. Geen angst voor een -al dan niet per ongeluk uitgevoerde- update (zo sneuvelen veel klonen), altijd de laatste versie, want gratis te downloaden, in het Nederlands, geen onzekerheid over het functioneren.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  19. #18
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.573
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Je bent geen Moraalridder Kees want je hebt gewoon gelijk.
    Ross Tech steekt er veel tijd en geld in. Ze houden ook een Knowledgebase bij, waar je echt wat aan hebt.
    Iemand die dan bewust een Sjineese kopie koopt, want lekker goedkoop joh haha, die moet zich echt achter z'n oren krabben wat je daarmee beschadigd (iemand's business). Zulke lui moeten zich kapot schamen.

    200 dollar (3 VIN's) of 300 dollar (10 VIN's) voor echt goede software, geen afloopdatum, de licentie zit in een chip in de kabel waardoor je de software op elke PC installeren kan, kabel aansluiten en hup, de software is weer gelicenseerd.

    Ga 2 of 3 keer naar een Audi dealer en die 300 ballen hebben zich al terugbetaald.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  20. #19
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.673
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Nou, @Ferrariman , al keuze gemaakt?
    Hopelijk de enige juiste

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #20
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.352
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: zelf VCDS aanschaffen

    Ik deel de mening van @Kees en @steven volledig, maar iK moet toch wel de kanttekening maken dat ook Ross Tech niet voor altijd is, althans voor de gebruiker. Ik heb voor mijn huidige Q3 een nieuwe versie moeten aanschaffen. De kabel die ik voor mijn B8 gebruikte, werkt op de Q3 slechts zeer beperkt.
    Bijkomend voordeel van Ross Tech is wel dat je je oude kabel voor een goede prijs kwijt kunt bij een mede hobbyist.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •