Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audio system setting in vagcom

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audio system setting in vagcom

    Bij de audio settings in vagcom kun je aangeven welke auto het is
    56 -> coding(07)-> byte02

    Wat doen deze instelling exact?
    Zelf heb ik een A3(8p) met bose maar je kan hier dus diverse systemen kiezen, ook standaard settings.

    Vind het bose systeem soms echt irritant, vooral als ie zelf volume en dynamic (bass etc) gaat regelen.

    Kun je dit systeem bv niet uitzetten door een ander audi systeem te kiezen?

    Heeft iemand een lijstje welke instelling wat exact doet?

  2. #2

    Standaard re: Audio system setting in vagcom

    lijkt mij dat je van ander model neemt het juist slechter gaat worden. want denk wel dat audi gewoon per model het heeft afgesteld. en dat als jij bijvoorbeeld van a4 neemt krijg jij nooit zelfde geluid als zoals in a4 zou zijn. dus zou gewoon zo laten
    de nieuwe audi s3 is mijn droom auto

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    Wat ik wel eens gelezen heb is dat ze de Bose pin achter de radio los maken. Wat ik mag geloven was dat het geluid 10x beter was .

    Zal het nog eens opzoeken en hier melden

    weet niet of dit mag maar hier heb je wat lees voer : http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-s...ting-bose.html
    Laatst gewijzigd door daniela4; 22-07-14 om 18:32.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    Thx, ik ga dat eens proberen.

    Vind het bose geluid ook echt 'ruk', hij regelt veel te veel bij waardoor het bij sommige muziek soorten niet meer aan te horen is.
    Als ik het heb aangepast zal ik laten weten of het beter geworden is.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    nou heb gekeken en wat bleek, de bose kabel wat niet aangesloten... exact andersom dus.
    Heb deze dus aangesloten op pin 17 en getest, het lijkt erop dat het geluid nu met bose iets stabieler is.
    Dus niet meer zo'n overdreven bassen bij sommige nummers en ook de volume en dynamiek aanpassingen zijn niet zo extreem meer, het lijkt beter te klinken.

    Ik ga dit een paar dagen proberen, is het niks haal ik de stekker gewoon weer los.


  6. #6
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    Haha zo kom je altijd weer een verassing tegen, maar gaf je radio dan wel Bose in het scherm bij het aan zetten ?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    nee had geen melding op de radio van Bose, maar dat doet ie nu na het kabeltje nog steeds niet.
    (ik heb trouwens een RNS-E versie2: hd, 32gb sd etc)

    Wat ookl weg is nu was een raar 'gebonk geluid' uit de speakers Dit geluid kreeg je als je met de vagcom in het radio gedeelte ging, de radio mute dan en kreeg je steeds een vreemd bonk geluidje over de speakers te horen, dat is nu dus na het aansluiten van de kabel ook ineens weg
    Wist ook niet waar dat geluid vandaan kwam (nooit kunnen vinden), blijkbaar van het bose systeem dus.

    Maar wat betreft die bose aanduiding/verwijzing, deze kan ik in de vagcom ook nergens terug vinden of enige verwijzing erna etc.

    En ja, ik heb zeer zeker te weten een bose systeem erin zitten.
    De speakers, sub etc zitten erin, ook de optie lijst van de auto geeft het aan (staat ook op de speakers), daarnaast heb ik ook geen aparte/losse speaker kabels achter in de radio (of los) zitten, er is geheel geen aparte iso connector met de front/rear aansluitingen, deze zit ook niet in de quadlock.

  8. Ad
  9. #8
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    826
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audio system setting in vagcom

    Volgens mij kan je de Bose opstart tekst alleen aan zetten in de Concert II Radio. maar dan moet je wel een Bose versterker hebben anders zie je het niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •