Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: verbannen members

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard verbannen members

    Beste members, Moderators,

    Na een maandje weg geweest te zijn door dat ik verbannen was, nu weer terug. nu ben ik toch op zoek naar wat opheldering zodat dit niet meer in de toekomst zal gebeuren en tevens geen andere members zal gebeuren.


    intro.
    Na verkoop van mijn A4 (99), twee setjes velgen met banden over. Deze wilde ik te koop aanbieden in het marktplaats gedeelte, maar omdat ik geen "goldmember" ben was dit niet mogelijk. Omdat het type gebonden is en ik het zonde vind deze in de schuur te laten liggen heb ik ze dus in betreffende modellen rubriek geplaatst.

    Dit werd duidelijk niet gewaardeerd door de moderators, want zonder enige waarschuwing was is van de ene op andere dag verbannen van het forum voor een maand. In de tussentijd heb ik een 10tal berichten gestuurd naar het forum met de vraag om enige tekst en uitleg, maar hier kreeg ik ook geen antwoord op. ik ga er dus van uit dat dit het geval is geweest.


    Misschien een advies aan de moderators, om leden eerst op de hoogte te brengen en niet te negeren wanneer er iets verkeerd gaat, of vragen worden gesteld.
    Ik ben lid van meerdere For a, en ook moderator van sommige, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

    Hopelijk dat dit bericht niet gezien word als kritiek en redden om mij weer te verbannen, maar meer als advies om het Forum wat gemoedelijker te maken en andere te waarschuwen zodat zij niet net als ik met vragen zitten en voor een maand verbannen zijn om in mijn ogen "niets".

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Je hebt blijkbaar de forumregels niet goed gelezen de vorige keer. Ook gewone, niet betalende leden, kunnen advertenties plaatsen in de Marktplaats. Kost je alleen €8,00/advertentie. Als je dan toch je spullen te koop aanbiedt buiten de marktplaats, kun je er vanuit gaan dat er actie door de forumbeheerders genomen wordt. Waarom zouden zij jou eerst moeten waarschuwen terwijl jij zelf bewust de regels negeert. Ik snap dat dat niet prettig voelt, maar ik kan me de handelswijze van de beheerders wel voorstellen.
    Als je gratis wilt adverteren, moet je denk ik naar andere sites.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Je liet in je tekst zien dat je bewust de regels overtrad. Als je niet de moeite neemt om zelf wat onderzoek te nemen (de forumreglementen zijn voor iedereen beschikbaar, link in de grijze balk bovenaan de pagina) dan neem je het blijkbaar allemaal niet zo serieus. Als je lid bent sinds 2014 heb je genoeg kans gehad om de regels te leren kennen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: verbannen members

    ik ben blij dat er nu tenminste de moeite genomen word om te reageren.

    Voor mij een wijze les geweest en hopelijk voor anderen ook. jammer dat het allemaal zo strikt en hard moet gaan, maar goed daar zullen jullie wel je redenen voor hebben.

  5. #5
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Komt toch echt allemaal voort uit het feit dat je zelf niet de moeite hebt genomen om de reglementen te lezen, als moderator van andere fora best vreemd als je het mij vraagt.

    Het gaat hier wellicht "hard en strikt", dit is tevens de reden waarom het hier wel goed gaat in tegenstelling tot veel andere fora.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3


  6. #6

    Standaard Re: verbannen members

    Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in wat de topic starter schrijft, de kosten om iets aan te bieden zijn hier op de site relatief hoog, op een forum als "bimmerportal" kunnen alle leden kosteloos hun spullen aanbieden en zie je dan ook dat er daar wat mee leven in de brouwerij is op gebied van vraag en aanbod, dat gaat over het algemeen prima als liefhebbers onder elkaar. Als ik een onderdeel heb liggen zoals een houten asbak van een A3 8P (die heb ik toevallig) zou dit forum de uitgelezen plek zijn hem aan te bieden. Echter de kosten van €8,- voor een advertentie weerhouden mij zo'n asbak brengt misschien €15,00 op meer dan de helft gaat dan richting het forum alles goed en wel maar dan schiet het middel het doel een beetje voorbij. Dat er kosten worden gevraagd voor het adverteren van een auto (bij mensen die onder een bepaald aantal berichten zitten) zou ik me voor kunnen stellen, om de kleine handel tussen "Audi liefhebbers" moet na een minimaal aantal geplaatste reacties gewoon "gratuit" kunnen zonder het "belasten".

    Dat er kosten zijn voor het beheer van de site begrijp ik volledig maar de inkomsten bij andere sites worden over het algemeen ook op een andere manier georganiseerd dan via het verplicht betalen bij het plaatsen van zaken in het "marktplaats" gedeelte. De business case zou wat dat betreft misschien nog eens nader bekeken moeten worden? Soms vind ik dat wel eens jammer want dan verdwijnt er bijvoorbeeld iets prima bruikbaars in de prullenbak omdat ik het niet de moeite vind de knip te trekken om iets aan te bieden hier.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: verbannen members

    beste Chris,

    Dit is inderdaad hoe ik het ken.

    Kijk naar het motor-forum.nl bijvoorbeeld. is ook geen kleintje. dit gaat allemaal goed en je hebt donateutschappen.
    hiermee kunnen de kosten gedekt worden, maar jaag je niet de liefhebbers weg, of de personen die incidenteel iets aan te bieden hebben.

    maar goed ik was dit topic ook niet gestart om iemand zwart te maken, of het forum af te kraken.

    Wel zou ik de moderators adviseren om leden op voorhand te informeren, en vragen via het contact formulier te beantwoorden

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AJJS Bekijk Berichten
    ...Wel zou ik de moderators adviseren om leden op voorhand te informeren, en vragen via het contact formulier te beantwoorden
    Die contactformulieren komen niet bij de moderators aan maar bij de beheerder(s),
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo Bekijk Berichten
    Die contactformulieren komen niet bij de moderators aan maar bij de beheerder(s),
    dan geldt mijn advies voor de beheerder(s).
    Laatst gewijzigd door AJJS; 05-02-16 om 15:05.

  11. #10
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Het is geen 8 Euro. Het is 5,55 GEuro.

  12. #11

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AJJS Bekijk Berichten
    beste Chris,

    Dit is inderdaad hoe ik het ken.

    Kijk naar het motor-forum.nl bijvoorbeeld. is ook geen kleintje. dit gaat allemaal goed en je hebt donateutschappen.
    hiermee kunnen de kosten gedekt worden, maar jaag je niet de liefhebbers weg, of de personen die incidenteel iets aan te bieden hebben.

    maar goed ik was dit topic ook niet gestart om iemand zwart te maken, of het forum af te kraken.

    Wel zou ik de moderators adviseren om leden op voorhand te informeren, en vragen via het contact formulier te beantwoorden
    Hier heb je ook donateurs: goldmembers. Dit kost €25 per jaar en levert je banner- en advertentievrij surfen op, onbeperkt berichten bewerken, vrijwel onbeperkte privé inbox, geen berichten-eis om te kunnen privé-messagen, en onbeperkt martkplaats advertenties maken.

    In de VAG groep wordt heel veel gehandeld door profiteurs, slopertjes, handelaars en andere commerciële lui. In het verleden is dit al vaak gebeurd, en is er vaak misbruik van gemaakt. Om dit te weren zijn de gratis ads nu weggehaald.

    Ik deel wel de mening dat een gratis product (ruildienst) of onder de €20 bijvoorbeeld misschien wel gratis mag, voor iedereen. Dat zou de handel in kleine onderdeeltjes makkelijker en vrijer maken. Tel daarbij wel dat er een maximum aantal topics tegelijk open mag zijn, bijvoorbeeld, om te voorkomen dat een handelaar 1200 "gratis" of "€2" dingetjes aanbiedt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: verbannen members

    het zijn die handelaren en dergelijke inderdaad die alles kapot maken.
    dit is wat er ook bij Marktplaats is gebeurd. Meer nieuwe dingen dan tweedehands koopjes.

    De truc is alleen om niet te kijken naar wie het aanbied, maar aan en voor wie.

    Als een onderdeel voor de zelfde prijs als particulier wordt aangeboden dan is het natuurlijk geen probleem. wanneer de leden maar leuke prijzen genieten.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Dat is erg leuk om te zeggen natuurlijk, maar kijk voor de grap eens in de ledenlijst van dit forum en vooral hoeveel leden er zijn. Heb je enig idee hoeveel werk het is om gewoon standaard modereerwerk te doen? Moeten we daarnaast ook nog bij elke advertentie gaan kijken van wie en wat?

    In jouw geval was het heel simpel. In plaats van achteraf te klagen had je ook even in ditzelfde subforum een vraag kunnen plaatsen 'hoe kan ik als niet-goldmember adverteren?', dan had je keurig antwoord gekregen. Nu sta je voor de wijkagent z'n neus te wildplassen en je zegt daarbij dat je weet dat het eigenlijk op de wc moet... wat zou je zelf denken, als moderator?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Het is geen 8 Euro. Het is 5,55 GEuro.
    Nog mooier dus. Nog minder redenen om niet even een advertentie in de marktplaats te zetten.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  16. #15

    Standaard Re: verbannen members

    Waarom niet pas 'vrij' toegang vanaf minimaal 100 geplaatste reacties dan is toch meteen bekend of iemand iets nuttigs toevoegt aan het forum, lijkt mij vrij eenvoudig zo werkt het bij de meeste andere fora ook. Een snelle handelaar of voorbijganger komt zo dus niet het marktplaats gedeelte vervuilen.

    Misschien denk ik te simplistisch?
    Laatst gewijzigd door JINXED; 05-02-16 om 19:39.

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Ja, want wie gaat in de gaten houden of iemand 100 zinvolle berichten heeft geplaatst of alleen maar bezig is met 'sparen' om los te gaan? Ook voor jou: kijk eens hoeveel leden dit forum heeft.

    Er is al zo'n filter: tot 100 geplaatste berichten kun je geen PBs versturen en ontvangen. Dat houdt al wat oplichtertjes en handelaartjes tegen, maar niet genoeg.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard Re: verbannen members

    Ik vind er wel wat in zitten, om tegelijk met het PB systeem het marktplaatsdeel open te gooien. Vind een bedrag voor auto's of voor objecten > €500 wel redelijk terecht (velgensets, interieurs), of zoals nu een goldmembership.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in wat de topic starter schrijft, de kosten om iets aan te bieden zijn hier op de site relatief hoog, op een forum als "bimmerportal" kunnen alle leden kosteloos hun spullen aanbieden en zie je dan ook dat er daar wat mee leven in de brouwerij is op gebied van vraag en aanbod, dat gaat over het algemeen prima als liefhebbers onder elkaar. Als ik een onderdeel heb liggen zoals een houten asbak van een A3 8P (die heb ik toevallig) zou dit forum de uitgelezen plek zijn hem aan te bieden. Echter de kosten van €8,- voor een advertentie weerhouden mij zo'n asbak brengt misschien €15,00 op meer dan de helft gaat dan richting het forum alles goed en wel maar dan schiet het middel het doel een beetje voorbij. Dat er kosten worden gevraagd voor het adverteren van een auto (bij mensen die onder een bepaald aantal berichten zitten) zou ik me voor kunnen stellen, om de kleine handel tussen "Audi liefhebbers" moet na een minimaal aantal geplaatste reacties gewoon "gratuit" kunnen zonder het "belasten".

    Dat er kosten zijn voor het beheer van de site begrijp ik volledig maar de inkomsten bij andere sites worden over het algemeen ook op een andere manier georganiseerd dan via het verplicht betalen bij het plaatsen van zaken in het "marktplaats" gedeelte. De business case zou wat dat betreft misschien nog eens nader bekeken moeten worden? Soms vind ik dat wel eens jammer want dan verdwijnt er bijvoorbeeld iets prima bruikbaars in de prullenbak omdat ik het niet de moeite vind de knip te trekken om iets aan te bieden hier.

    En moet je je dan zelf eens afvragen waar al het geld heen gaat wat van de gold members komt en van de advertenties.
    Als je lid van iets bent zou je toch ook iets mogen verwachten.

  20. #19
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    En moet je je dan zelf eens afvragen waar al het geld heen gaat wat van de gold members komt en van de advertenties.
    Als je lid van iets bent zou je toch ook iets mogen verwachten.
    Die miljoenen worden naar een belastingvrij paradijs gesluisd. Ohnee wacht, ik heb dat meesterlijke Staatsloterij idee niet bedacht. Shit

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: verbannen members

    Wordt het niet weer eens tijd voor de jaarlijkse beheerders- en moderatorsvakantie op de Bahama's, Sander?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •