Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 861

Onderwerp: A3 8V Problemen / kritiekpunten

  1. #1

    Standaard A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Volgens mij is er op gebied van probleempunten al wel het een en ander langs gekomen, misschien wordt het tijd voor een verzameltopic, dat kan voor de mensen die later gebruikt gaan kopen meteen een aankoop shortlist worden.

    In Duitsland is er inmiddels een 54 pagina tellend topic met alle problemen en onhebbelijkheden:

    http://www.motor-talk.de/forum/maeng...-t4440400.html


    A3 1.4TFSI ratellen van de motor en turbo problemen in het Duits (lang topic):

    http://www.motor-talk.de/forum/-rass...22.html?page=1

    Vertekenende vervormende voorruiten:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...-voorruit.html

    Lichtbeeld van Xenon plus:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...enon-plus.html

    Werking van de verwarming / automatische airco

    Blaast op merkwaardige snelheid (link nog invoegen)


    Ontvangst radiozenders / vastlopen radio / niet uitklappen MMI & radio scherm

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...-video-21.html

    Het probleem met de slechte ontvangst is niet iets dat voor het eerst in de VAG groep voor is gekomen. De Golfjes V vanaf modeljaar 2007 kregen opeens allemaal weer een dakantenne, omdat er geklaagd werd door velen dat de ontvangst van de ruitantenne ver onder de maat was. Blijkbaar was het goedkoper de dakantenne terug in te voeren dan het probleem echt op te lossen met behulp van de juiste antenneversterker en goede ruitantennes.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Het standaardnavigatiesysteem vergeet af en toe de adressen van de ingevoerde favorieten (zo ook je thuisadres). Irritant.
    Geen idee of navi+ hier ook last van heeft.
    A3 Sportback Proline S g-tron Daytona grijs

  3. #3
    cOOlrUnnIngs's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    81
    Kudos
    13
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik heb af en toe dat de navigatie blijft hangen, d.w.z. de pijl van de navigatie blijft op de positie staan waar ik begonnen ben.
    Voor de rest werkt alles, radio, media, telefoon, geen probleem.
    Als ik dan de MMI+ een reset geef, dan weet de navigatie wel waar hij op dat moment is, maar blijft vervolgens op die locatie "hangen".
    Heel irritant.
    Misanorode A3 SB 2013 met grijze rotor-velgen, MMI+, B&O en ACC.

  4. #4

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    @Billy5, ik heb hetzelfde probleem meegemaakt. De een op de andere dag waren de favorieten weg uit m'n MMI+ systeem.
    Na een paar dagen waren ze ineens weer terug, heel vreemd.
    A3 8V Sportback 1.4 TFSI COD, S-tronic, Pro Line S, Daytonagrijs

  5. #5
    lalleman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    600
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Ik ben al maanden bezig met het laten vervangen van een deurpaneel. Sinds het begin is er een irritante ratel in de rechterportier, welke zich voornamelijk uit bij het draaien van muziek (B&O). De dealer heeft er al 2 dagen, jawel...twee dagen, naar "gekeken" en het blijkt een metalen strip te zijn aan de binnenzijde van de deurbekleding.

    Deze zit gelijmd en is los gesprongen en daardoor hoorbaar. De eerste keer heeft men geprobeerd de strip te lijmen, no good. De tweede keer zou het complete deurpaneel worden vervangen, bleek die van een sedan toch anders te zijn dan een SB.

    Nu zou het juiste paneel zijn gearriveerd en gaat de Adrie volgende week vrijdag voor de 3de dag naar de dealer. Mmmmm......rij ondertussen al maanden met een zenuwslopende ratel rond. Komt goed zullen we maar zeggen.
    Audi A5 Cabrio FSI 2.0 Glacier White 2018
    Tesla Model 3 Performance - Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S-tronic Ambition - Volkswagen Golf 7 GTE - Audi A3 8v Sportback Pro Line S


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.220
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Hadden ze voor nood niets tussen kunnen doen, om het ratelen tegen te gaan.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7
    pspanter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    139
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Billy5 Bekijk Berichten
    Het standaardnavigatiesysteem vergeet af en toe de adressen van de ingevoerde favorieten (zo ook je thuisadres). Irritant.
    Geen idee of navi+ hier ook last van heeft.
    Heb dit dus ook meerdere malen meegemaakt, maar dacht dat het aan mezelf lag
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD 140 pk Ambition Pro Line Plus IJszilver metallic.
    PDC, Blanke sierlijsten, Aluminiumoptiek & licht en regensensor.

  8. Ad
  9. #8
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Dat van de favorieten heb ik ook. Maar komt volgens mij omdat die opgeslagen worden met behulp van de telefoon. Dus als je te snel bent met Navi -> HUIS, dan is je telefoonboek nog niet ingelezen. Maar dit moet ik nog verifiëren


    Problemen:
    Motor regel unit stuk. Staat nu in bestelling
    Geen RDS in de radio (MMI gewoon, geen +, wel DAB en B&O)
    En ik vind de achterkant behoorlijk stuiteren als je een drempel neemt of de weg een hobbel heeft. Heel irritant, staat de auto overigens nu voor bij de dealer.
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  10. #9
    pspanter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    139
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk Berichten
    Dat van de favorieten heb ik ook. Maar komt volgens mij omdat die opgeslagen worden met behulp van de telefoon. Dus als je te snel bent met Navi -> HUIS, dan is je telefoonboek nog niet ingelezen. Maar dit moet ik nog verifiëren


    Problemen:
    Motor regel unit stuk. Staat nu in bestelling
    Geen RDS in de radio (MMI gewoon, geen +, wel DAB en B&O)
    En ik vind de achterkant behoorlijk stuiteren als je een drempel neemt of de weg een hobbel heeft. Heel irritant, staat de auto overigens nu voor bij de dealer.
    Het stuiteren herken ik niet, maar klinkt alsof de transportblokken er nog in zitten aan de achterzijde.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Audi heeft een fantastische bouwkwaliteit maar het materiaal aan de deur (binnenkant uiteraard) brokkelt af bij me
    Laatst gewijzigd door Boy1308; 13-06-14 om 19:51.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    hallo allemaal, ik heb een 1.4 TFSI 122pk bj 2013 8v en hoor een vervelende ratelende snerpende geluid bij het accelereren als mijn ramen open zijn en als ik langs geparkeerde autos of gebouwen rij. Is dit het zelfde geluid als waar men het over heeft op de duitse forums?

  13. #12
    snowdude
    Guest

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Zijn het weer de 1,4 motoren die problemen geven?

  14. #13

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Volgens mij zijn de echte probleem 1.4 motoren de twin chargers en die zijn behalve in de hete Audi A1 niet geleverd in andere modellen. maar voornamelijk in de VW Polo (gti), Golf, Touran, Tiguan, Scirocco en Passat. De 1.4 tsi met alleen een turbo is volgens mij vrij betrouwbaar op wat onhebbelijkheden na (zoals onverklaarbaar hoog toerental voor 20 seconden na de koude start). Soms een wat hoger olie verbruik en de wat rammelende distributiekettingen. De vervuiling van de kleppen als gevolg van de EGR in combinatie met oliedampen uit het Carter, is iets dat volgens mij meer bij de 1.8 en 2.0 benzine voorkomt (A4, A5, A6, Q3, Q5) De ervaringen die ik heb met de 1.4 turbo is gebaseerd op het oude model (2010) met distributieketting hoe de nieuwe lichting 1.4 turbo's het doen weet ik niet, volgens mij hebben die weer een distributieriem?

  15. #14

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caggie Bekijk Berichten
    hallo allemaal, ik heb een 1.4 TFSI 122pk bj 2013 8v en hoor een vervelende ratelende snerpende geluid bij het accelereren als mijn ramen open zijn en als ik langs geparkeerde autos of gebouwen rij. Is dit het zelfde geluid als waar men het over heeft op de duitse forums?
    Even langs de dealer rijden en een speciaal klemmetje op de wastegate van de turbo laten monteren. Probleem is bij Audi bekend en is simpel te verhelpen.

  16. #15
    Giesso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    519
    Kudos
    34
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caggie Bekijk Berichten
    hallo allemaal, ik heb een 1.4 TFSI 122pk bj 2013 8v en hoor een vervelende ratelende snerpende geluid bij het accelereren als mijn ramen open zijn en als ik langs geparkeerde autos of gebouwen rij. Is dit het zelfde geluid als waar men het over heeft op de duitse forums?
    Ik ben zo blij dat ik de 1.6 TDI heb gekozen. Dealer smeekte haast op de blote knieën om weer een 1.4 TFSI te nemen. Bij mij nooit meer!!!!

    Dat ratelende geluid had ik ook in mijn vorige 1.4 TFSI, vooral in de bergen dan knapte en ratelde die continu. Lijkt dan net of er iets een tand verspringt.
    A3 8V Sportback 1.6 TDI S-Tronic Ambition Pro Line S [2013-20**]
    A3 8P Sportback 1.4 TFSI S-Edition [2010-2013]
    In het bezit van VAG-COM kabel (regio Achterhoek)

  17. #16

    Thumbs up re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Eindelijk snap ik nu waar m'n favorieten waren, dankzij Tyl!
    De favorieten worden aan je telefoon gekoppeld indien die verbonden is.
    Als je de volgende keer gaat rijden zonder dat je telefoon gekoppeld is ben je die favorieten kwijt.
    Als je daarna je telefoon weer koppelt zijn de favorieten weer terug.

    Oplossing: Favorieten koppelen zonder dat je telefoon verbonden is! (voor @Billy5 en @pspanter)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk Berichten
    Dat van de favorieten heb ik ook. Maar komt volgens mij omdat die opgeslagen worden met behulp van de telefoon. Dus als je te snel bent met Navi -> HUIS, dan is je telefoonboek nog niet ingelezen. Maar dit moet ik nog verifiëren
    A3 8V Sportback 1.4 TFSI COD, S-tronic, Pro Line S, Daytonagrijs

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeDeBock Bekijk Berichten
    Oplossing: Favorieten koppelen zonder dat je telefoon verbonden is! (voor @Billy5 en @pspanter)
    OK, mooi! Ga ik vrijdag eens proberen, dan krijg ik m'n nieuwe g-tron!
    A3 Sportback Proline S g-tron Daytona grijs

  19. #18
    Tyl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    45
    Posts
    207
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Thanks Mike, dan ga ik dat ook maar eens doen
    Audi A3 Sedan Pro Line S - 1.4 TFSI CoD - S-Tronic - Daytona Grijs - 2014
    Audi A4 Avant Pro Line S - 2.0 TDI - Manual - Lavagrijs - 2012

  20. #19

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk Berichten
    En ik vind de achterkant behoorlijk stuiteren als je een drempel neemt of de weg een hobbel heeft. Heel irritant, staat de auto overigens nu voor bij de dealer.
    Kan het dit misschien zijn? De A3 en Golf delen hetzelfde platform en in dit geval multi link as.



    http://www.autoweek.nl/nieuws/28302/...nt-bijgeluiden

    Het gaat dan wel over de Golf maar wie zegt dat de A3 dit niet kan hebben? Op Autoweek forum wordt er ook over geklaagd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giesso Bekijk Berichten
    Ik ben zo blij dat ik de 1.6 TDI heb gekozen. Dealer smeekte haast op de blote knieën om weer een 1.4 TFSI te nemen. Bij mij nooit meer!!!!

    Dat ratelende geluid had ik ook in mijn vorige 1.4 TFSI, vooral in de bergen dan knapte en ratelde die continu. Lijkt dan net of er iets een tand verspringt.
    Haha ik ook Het is een fijn blok maar ik zie steeds meer problemen. De eerste auto's met flink wat kilometers komen nu zo langzamerhand en meestal komen dan de problemen. Ik vraag me ook af hoe de CoD zich gaat houden wanneer ze richting de ton gaan.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: A3 8V Problemen / kritiekpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVA Bekijk Berichten
    Even langs de dealer rijden en een speciaal klemmetje op de wastegate van de turbo laten monteren. Probleem is bij Audi bekend en is simpel te verhelpen.
    Thanks voor de tip JVA!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giesso Bekijk Berichten
    Ik ben zo blij dat ik de 1.6 TDI heb gekozen. Dealer smeekte haast op de blote knieën om weer een 1.4 TFSI te nemen. Bij mij nooit meer!!!!

    Dat ratelende geluid had ik ook in mijn vorige 1.4 TFSI, vooral in de bergen dan knapte en ratelde die continu. Lijkt dan net of er iets een tand verspringt.
    Giesso geloof me na zoveel ellende met een 2.0 TDI (2006) zie ik dit kleine geratel als een mierenprobleem )))

Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •