Pagina 285 van 300 EersteEerste ... 185235275281282283284285286287288289295 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.681 tot 5.700 van de 5994

Onderwerp: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

  1. #5681

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Dan ook het volgende 'probleempje'. Gisteren reed ik naar huis en was aan het bellen met het thuisfront. Ik sloot achteraan in de file en wilde de ACC aanzetten voor het betere file werk. Op het dashboard kreeg ik echter de melding dat de functie niet beschikbaar was. Paar keer geprobeerd maar de ACC wilde niet aan. Paar minuten later was ik van de telefoon en kon ik de ACC wel aanzetten!
    Is dit ook een bekende 'feature' of een glitch die met voorsprong door techniek gepaard gaat?
    Haha die heerlijke cynische ondertoon in je laatste zin

  2. #5682

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Nee, dat verwacht je inderdaad niet. Ik weet het nu, dus ik heb geprobeerd via de app de klimatisering aan de praat te krijgen vanochtend (wilde niet gaan krabben ondanks dat ik dus aan de laadpaal sta). "Algemene fout" krijg je alleen maar in de app, keer op keer.
    Dus toch krabben. Heb je 2 (!) standverwarmingen in je auto...beiden niet bruikbaar door ogenschijnlijke veiligheidjes in de software.
    Inderdaad, ook via de app kun je de klimatisering niet starten als de tank bij leeg is.

  3. #5683

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbr610 Bekijk Berichten
    Dit was bij mij ook. De timer werkt nog wel alleen heeft de update alle gegevens in de auto gewist. Even opnieuw instellen. Ik dacht in de auto, in de app leken de gegevens wel nog te kloppen maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval na opnieuw instellen werkte het weer.
    Heb een timer ingesteld in de auto (de timer die ik via de app instel komt ook netjes in de auto te staan), maar zonder effect; de voorklimatisering gaat niet aan...

  4. #5684

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Goh zoveel e-tron rijders, na een week nul response. Thnx he!

  5. #5685

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 06007 Bekijk Berichten
    Goh zoveel e-tron rijders, na een week nul response. Thnx he!
    Graag gedaan!


  6. #5686

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    +1! :-)

  7. #5687
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    @06007 Audi NL is je vriend in deze.......Suc6!

    PS Bijna iedereen hier heeft contact met hen gehad hierover, maar dat heb je vast al gelezen hier op t forum??

  8. Ad
  9. #5688

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kipusoep Bekijk Berichten
    Heb een timer ingesteld in de auto (de timer die ik via de app instel komt ook netjes in de auto te staan), maar zonder effect; de voorklimatisering gaat niet aan...
    Laden+klimatiseren of alleen klimatiseren (die handmatige timer elke dag)? Die eerste werkt alleen als je aan de laadpaal staat. De tweede werkt... heel soms echt wel hoor! :P
    Moet je wel minimaal 7km bereik hebben in je accu.

    Overigens snap ik soms de keuzes van het systeem niet. Vorige week had ik nog 14km bereik in de accu. Ik startte klimatisering via de app (handmatig), dit werkte wonderwel in 1x. Kom ik later bij de auto, heerlijk warm, en een benzinelucht om de auto heen... had hij dus de standkachel gebruikt ipv op accu. Niet erg, maar waarom weet ik niet... het systeem is zo gebouwd dat hij deze pas aanspreekt als je accustand (bereik) te laag is?
    Laatst gewijzigd door Soeski; 13-02-17 om 12:36.

  10. #5689

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeski Bekijk Berichten
    Laden+klimatiseren of alleen klimatiseren (die handmatige timer elke dag)? Die eerste werkt alleen als je aan de laadpaal staat. De tweede werkt... heel soms echt wel hoor! :P
    Moet je wel minimaal 7km bereik hebben in je accu.

    Overigens snap ik soms de keuzes van het systeem niet. Vorige week had ik nog 14km bereik in de accu. Ik startte klimatisering via de app (handmatig), dit werkte wonderwel in 1x. Kom ik later bij de auto, heerlijk warm, en een benzinelucht om de auto heen... had hij dus de standkachel gebruikt ipv op accu. Niet erg, maar waarom weet ik niet... het systeem is zo gebouwd dat hij deze pas aanspreekt als je accustand (bereik) te laag is?
    Alleen klimatiseren. Werkte altijd prima, maar sinds die software update dus niet. De timer komt wel netjes in de computer van de auto te staan, maar de auto doet er niets mee.
    Vandaag even contact gehad met Autohaas en die gaven ook aan om in de auto een klimatiseringstimer in te stellen, dus dat heb ik nog maar een keer gedaan. Kijken of hij straks gaat voorverwarmen (krijg notificaties van TheNewMotion als de laadpaal weer gebruikt wordt, dus aan de hand daarvan weet ik of het heeft gewerkt of niet).

  11. #5690

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Advies: nog een keer opnieuw je MyAudi instellen, heb ik ook gehad bij wisselen telefoon en opnieuw instellen App.

  12. #5691

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 06007 Bekijk Berichten
    Sinds 29 december heb ik een A3 e-tron en ben over de auto zelf zeer tevreden. De app heeft echter voor de nodige irritatie gezorgd. In eerste instantie kreeg ik hem vrij vlot aan de praat. Rond 19 januari stopte hij ermee en kreeg ik geen nieuwe updates meer over bereik/kms ect. Hierna heb ik hem nooit meer goed werkend gekregen. Nu zegt hij dat bij het autoriseren van het voertuig de kilometerstand niet klopt. Dit terwijl ik 100% zeker weet dat ik de juiste kilometer stand invul in myAudi...

    Heeft iemand een tip of truc om de app weer goed werkend te krijgen?

    Alvast bedankt!
    Nog een keer je MyAudi instellen, heb ik ook al eens gehad bij wisselen telefoon en instellen App

  13. #5692

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Thnx voor de reactie! Ik heb dit geprobeerd, nu werkt het wel voor 50%. Na vaak proberen pakte hij de km-stand ineens wel. Ik kan de status opvragen en zien wat het accu percentage is. Parkeerpositie werkt, maar hij geeft niet aan of de wagen is aangesloten op een laadpaal. De rit gegevens doen het niet. Ook de interieurvoorklimatisering werk niet, niet af en toe wel, gewoon totaal niet. De wagen is niet bereikbaar. Weet iemand hoe ik alles weer werkend krijg? Voor de storing werkte het wel allemaal naar behoren...

  14. #5693

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 06007 Bekijk Berichten
    Thnx voor de reactie! Ik heb dit geprobeerd, nu werkt het wel voor 50%. Na vaak proberen pakte hij de km-stand ineens wel. Ik kan de status opvragen en zien wat het accu percentage is. Parkeerpositie werkt, maar hij geeft niet aan of de wagen is aangesloten op een laadpaal. De rit gegevens doen het niet. Ook de interieurvoorklimatisering werk niet, niet af en toe wel, gewoon totaal niet. De wagen is niet bereikbaar. Weet iemand hoe ik alles weer werkend krijg? Voor de storing werkte het wel allemaal naar behoren...
    Ik vrees dat je dat niet zelf in de hand hebt. Het schijnt dat alle communicatie via de Audi servers verloopt, en als deze niet reageren, of te laat, dan werkt het gewoon niet. Ik heb ook het idee dat, ondanks dat de timers in de auto geprogrammeerd staan, dit toch elke keer via de servers wordt aangestuurd. Je ziet dus wel een schema, maar stiekem is dat gewoon een geplande connectie met de server. Vandaar ook de hit and miss; je weet nooit wanneer het wel of niet werkt.
    Wat ik nog wel zou willen zien is een logje, dat ik ergens kan zien dat het wel of niet gewerkt heeft. Soms ga ik wat later weg en dan kan ik in de app niet meer zien of het wel of niet gewerkt heeft.

  15. #5694

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kipusoep Bekijk Berichten
    Alleen klimatiseren. Werkte altijd prima, maar sinds die software update dus niet. De timer komt wel netjes in de computer van de auto te staan, maar de auto doet er niets mee.
    Vandaag even contact gehad met Autohaas en die gaven ook aan om in de auto een klimatiseringstimer in te stellen, dus dat heb ik nog maar een keer gedaan. Kijken of hij straks gaat voorverwarmen (krijg notificaties van TheNewMotion als de laadpaal weer gebruikt wordt, dus aan de hand daarvan weet ik of het heeft gewerkt of niet).
    Vergeten te melden; Autohaas heeft contact gehad met Audi en daar is aangegeven dat het een configuratieprobleem is in de laad-unit. Er wordt aan gewerkt en zal middels een update opgelost worden...

  16. #5695

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Sinds 30 december in het bezit van een Etron Lease edition. Helaas na 2 weken en 1543 KM een storing "motor aandrijf systeem storing". Helaas gebeurde dit in Duitsland en is de auto direct afgesleept zonder diagnose (blijkt normaal te zijn in Duitsland).. Storing uiteindelijk uitgelezen in Nederland en het bleek een "computer storing" dus ik kon de auto ophalen. Helaas (of gelukkig?) tijdens het naar buiten rijden van de auto kwam de storing terug. Dealer heeft direct contact gezocht met PON en deze hebben hem op afstand uitgelezen. Er zou een probleem zijn in de versnellingsbak/elektromotor. Vandaag te horen gekregen dat de gehele bak + elektromotor vervangen wordt en deze in back-order staat. Wat is de ervaring van onderdelen in back-order bij Audi? Inmiddels ben ik de auto al sinds 14 januari kwijt..

  17. #5696

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    De accu voor mijn e-tron stond ook in backorder en moest uit dld komen. Was binnen een week op locatie.

  18. #5697

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Alle functies werken vandaag weer naar behoren. Ik had wel gemaild naar Audi Duitsland, misschien dat daar iets is gereset mbt de servers ofzo? Ik kan nu zien of de auto is aangesloten op het stroomnet en hoelang het laden nog duurt. Ook werkt de interieur verwarming weer via de app EN de rijgegevens worden weer bijgehouden!

    Top!

  19. #5698

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Hebben meer mensen last van het niet meer kunnen voorverwarmen sinds vandaag?

  20. #5699

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    556
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kipusoep Bekijk Berichten
    Hebben meer mensen last van het niet meer kunnen voorverwarmen sinds vandaag?
    Jep. Netjes geprogrammeerd via de laadtimer, auto was netjes opgeladen maar wel koud en nat. Ik blijf het zeggen; jammer dat je zelfs met een geprogrammeerde functie in je auto afhankelijk blijft van de servers/connectie met Audi

  21. #5700
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 e-tron (204pk), leasetopper in wording... of verre toekomstmuziek

    Sinds twee dagen veelvuldig de foutmelding GW412. Meer die deze foutmelding krijgen bij het inschakelen van de voorverwarming?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •