Niemand die mij daar over kan vertellen?
Mijn vriend en ik rijden nu een Subaru Impreza met 322pk. Omdat we groter en luxer willen rijden. En met het oog op gezinuitbereiding.
En we willen binnenkort een A4 Avant 1.8t uit 2002 met 150 of 163 pk kopen. En we willen deze laten chippen naar de 200pk. Bij wie kan je het beste zijn voor het chippen?
Maar mijn vraag is waar moet ik op letten bij aankoop en wat zijn de zwakke plekken van deze auto?
Ik heb al op de zoekfunctie gezocht maar kon niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.
Wie kan mij wat vertellen?
Pedro kan het beste chippen denk ik zo... forumkorting van 10% en persoonlijke behandeling. Zn username op het forum is gewoon pedro sr. www.hartogtuning.nl is iirc zn site. Verder kan ik je niet veel over een gemiddelde A4 vertellen... Daarvoor zul je de gebruikers die dr eentje hebben moeten aanspreken. Ik zou bij het kijken gewoon op alledaagse dingen letten, oliepeil en oliefiltermerk, onderhoudsboekjes, distributieriem, koelvloeistofpeil, stukje rijden en kijken of de turbo goed trekt, even alle versnellingen goed proberen, kijken of ie goed en hard remt zonder dat er vreemde lampjes gaan branden, onderhoudsboekje vragen en dat was het wel ongeveer. Maar ik ben hier niet de kenner...
hallo natascha, sowieso welkom.
even een tip, ga naar www.autoweek.nl
Aan de linkerkant staat carbase
Hierin kun je merk, type etc. invoeren
wanneer je een tuype geselecteerd hebt kun je aan de rechterkant klikken op of autotests: testen door oautoweek of op myreview.
In myreview staan allemaal gebruiekrservaringen omtrent de auto
Welkom Natascha,
De weinige reactie zullen waarschijnlijk komen vanwege het feit dat er hier nog niet zoveel mensen zitten die een a4 1.8T uit 2002 hebben.
Des te meer reden dat jullie er 1 kopen en actief blijven op dit forum. :wink: :mrgreen:
Wat ik zo kon vinden aan dingen:
deze heeft m ook gechipt tot +/_ 200 pk
"Beoordeling d.d. 10-4-2003 11:20:03 van kuik
met redelijk veel ervaring met A4 1.8 T 195 pk
De 1.8 T met snelle chip is een waanzinnig snelle auto. De motor heeft een enorm potentieel en de rij eigenschappen zijn zodanig dat je dan potentieel relaxed kan kan realiseren. "
Next
" Had hiervoor een passat nu de a4 uit 2002. Wat kleine problemen: je hoort de deurrubbers wat wringen als de wagen even scheef komt te staan, torsie dus en niet goed sluitende portieren. Er is boven de 100 km nogal wat windgeruis! Dat had de Passat niet. De airco geeft een hoge zoemtoon, als je erop gaat letten wordt het hinderlijk, de hierboven aangehaalde A4 1.9 TDI Avant uit hetzelfde bouwjaar had dit ook. De stoelen zijn krapper dan die van de Passat en zitten daarom iets minder goed. Ze geven wel meer steun."
"Minpunt is het toch wel hoge geluidsniveau. Was het motorgeluid nou oorstrelend dan was tot daar aan toe, maar dat is dus niet het geval.
En de zit achterin is ronduit slecht. Er is weinig beenruimte en de wreef van je voet zit hinderlijk tegen een scherpe rand onder de voorstoelen. Hadden ze maar een paar centimeter van die gigantische kofferbak afgesnoept.. Maar ja, dan wil niemand meer die A6...
Problemen
De passagiers deur sloot matig. Dit is verholpen door de dealer."
Dit is wat ik met een beetje googlen tegenkwam. Onthoudt goed al het positieve heb ik weggefilterd he. Iedereen was verder vol lof, dat je niet een verkeerd beeld krijgt dat het niks dan ellende is zo'n auto. Beeld wat ik een beetje krijg is dat je gewoon goed op de standaard dingen moet letten, algehele staat.
Boekjes aanwezig, onderhoudsbeurten keurig gehad. Maak een goede proefrit, hoe remt de wagen hoe stuurt ie. Bekijk alle naden en kieren lopen deze niet gelijk dan is er kans dat het een schadebak is geweest enz. enz.
Wat wel veel terug komt is geruis van de deurrubbers, slecht sluitende portieren. Dus daar ff opletten. Dat mensen klagen over lawaai... tjah ik zie het zo auto's worden tegenwoordig zo stil dat er altijd wel iets zal zijn wat een beetje overheerst. Dat zal of de wind zijn of de moter, geluidloos kan niet. Ik hoor persoonlijk liever de moter een beetje dan de wind.
Succes met de zoektocht, en als jullie m hebben ff voorstellen met foto's e.d. he :wink:
Richard.
Hallo,
In de eerste plaats welkom hier!
Ik ben geen kenner, maar er komt vast wel iemand met gebruikerservaring de komende dagen, die je beter kan vertellen hoe en wat.
Wat ik me eigenlijk afvroeg is waarom jullie niet voor een S4 gaan kijken? Aangezien jullie nu vanuit een Impreza met dik 300 pk naar een auto gaan met ruim 150 pk minder. Dat ga je echt wel merken! Een S4 is een stukkie luxer/sneller en verder bijna hetzelfde als een andere A4 Avant, qua carosserie. Hij is uiteraard ook een stuk duurder, dus misschien is dat wel de reden. Echter, dat zou in mijn ogen eerder aan bod komen, aangezien jullie nu in een enorme pk-beul rijden.
Tis maar een vraag/optie! :wink:
Iig willen we foto's, etc. zien als jullie een definitieve keuze hebben gemaakt. Er is hier een hoop kennis te vinden. Alleen soms moet je er even op wachten.
Groet Robert
Miss doen ze het wel omdat de 300 pkaatjes teveel benzine lusten.......
Denk dat de meeste wel liever een S4 willen hebben ipv een A4, maar ook bij de meeste gaat dat gewoon niet.
Ik had ook 200 pk en nu een diesel.
Had nu ook liever een S3 alleen kan helaas niet met een s3 ruim 30000 km per jaar maken...
Ik weet niet wat het verschil is in verbruik tussen een gechipte 1.8T en een S4.
Ik had echter alleen begrepen, dat ze groter en luxer willen rijden. Ook ivm eventuele gezinsuitbreiding. Misschien kan een S6 Avant ook wel? Die is nog ruimer! :wink:
Groet Robert
Ik had ook een diesel en rij +30k, maar geef mij maar een benzine auto... dan maar iets meer kwijt..Oorspronkelijk geplaatst door M o0 Ne!
Tja.. wat kan er allemaal stuk aan een 1.8t.
Daar jullie al van een auto met turbo komen zal het warm rijden en het afkoelen je wel bekend in de oren klinken. Op tijd olie wisselen lijkt me dan ook wel van belang. Ik heb zelf een 1.8t uit 1998 gehad (b5 dus nog). Mischien verstandig om naar iets te zoeken met een sportonderstel (gezien de vorige auto). Ja of mischien juist niet een auto met een sportonderstel (gezien de toekomstplannen ). Veel meer tips kan ik je ook niet geven daar ik nog nooit een 2002 1.8t heb gehad.
Mischien verstandig om een auto met a-selectie garantie te nemen. Mijn 1.8t heb ik toen ook gekocht met a-selectie garantie en daar heb ik toch wel een aantal maal gebruik van gemaakt. Moet zeggen dat de afhandeling van de gebreken binnen deze garantie goed is.
Bedankt voor alle reacties!
Dat we nu ipv 322pk naar 150pk (na chippen 200pk) gaan ligt hem in het feit dat idd de impreza als je er speels mee omgaat een flink slokje lust (1 op 7).
We hebben gekeken voor een 2000 S4 station, die zouden we wel kunnen aanschaffen maar die zal ook best wel wat lusten en wat kwa onderhoud? en we vinden het 2002 model veel mooier.
Dus eigenlijk hoeft een super snelle auto niet meer we willen liever comfort en luxe met een beetje snelheid.
Ik zie me niet echt scheuren in me impreza met een kind op de achterbank
Op zich kan dat natuurlijk wel. Echter, het is waarschijnlijk niet echt praktisch. De Impreza zal wel een 2-deurs zijn waarschijnlijk? Probeer dan maar eens je kleine achterin te zetten.
1 op 7 is niet echt zuinig nee. Waarschijnlijk zal de 1.8T wel iets zuiniger zijn. Ik weet echter niet wat het verbruik is van een 1.8T en helemaal niet als ie gechipt is. Waarschijnlijk kan Audiva daar iets meer over vertellen?
Groet Robert
Een 2-deurs Impreza bestond IIRC alleen van de eerste generatie (ultieme: 22B) en is IIRC alleen als RHD geleverd voor de Japanse markt, misschien GB.Oorspronkelijk geplaatst door Mighty
Is dus in NL verre van aannemelijk, ergo 4 deurs.
I stand corrected!
Ziet er goed uit! Ik vind alleen de taartschep achterop iets minder, maar bij de Impreza past het wel. Jammer, dat ie weg moet. 320+PK en die lekkere boxer-grom!
Groet Robert
hoi natascha,mischien kan audiva je wat meer tips geven over een avant1,8t
kijk anders eens bij de tests of revieuws in www.autoweek.nl
ps nog welkom hier en veel lees en postplezier