Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Audi A4 B8 uit Duitsland

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi A4 B8 uit Duitsland

    Hallo allemaal,

    ik wil een audi a4 uit duitsland kopen.
    audi a4, sline, benzine, zwart, automaat, niet full leather, km stand max 150k, budget +- 18000
    het gaat om de volgendeauto:
    http://ww3.autoscout24.nl/classified...=TAFC-SM-TL-S&

    zijn erzaken waar ik op moet letten of navragen voordat ik naar berlijn ga.
    ik zou graag de auto zelf naar nederland rijden, wat zijn precies mijn opties mbt invoeren?

    alle tips zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door Chris9; 16-11-15 om 19:43. Reden: B7 naar b8 typfoutje

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    O jee. Ik betwijfel of je je al hebt ingelezen voordat je dit exemplaar bent tegengekomen. Het is een mooie B8 en liefde maakt blind. Zei ik B8?

    Is het web al afgezocht op problemen mbt de 1.8tfsi? idem multitronic? Eventueel onderstel, al is dit geen vroege B8? Wat zijn je resterende vragen?

    Is het handig om in Berlijn te staan, helemaal klaar om hem mee te nemen, en lichte twijfels te krijgen. Keer je dan om, zoals je 20km verderop bij een dealer zou doen? Sowieso, een 2012 bij een gebrauchtwagenzentrum, staan ze niet meer bij de dealer? Bedacht wat je van service en garantie wilt verwachten? Koop je in DE om financieel net wel deze auto te kunnen kopen? Heb je reserves?

    Verwacht in DE niet dat er veel onderhandelingsruimte is.

    NB 't is een pre-facelift exemplaar. D'r zijn vast mensen die je kunnen zeggen wat het verschil is met een facelifter.
    Laatst gewijzigd door tom; 15-11-15 om 10:42.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Dit is een B8.

    Verder wat @grollie zegt. Waarom deze auto? Van welke zwakke punten ben je zelf al op de hoogte?
    Laatst gewijzigd door Brake; 15-11-15 om 15:30.
    Audi e-tron Sportback 55 quattro S edition

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Ja sorry het is inderdaad een b8. De b8 is ook wat ik wil, veel mooier dan de b7!

    De reden dat ik in Duitsland kijk is het grotere aanbod voor mijn wensen.
    Ook is het onderhoud en de prijs (incl 2k) invoerkosten vaak beter dan in Nederland.
    Als ik in de koop zou ik beperkte garantie vragen ivm afstand en daarvoor een goedkopere prijs.
    Voordat ik naar bv berlijn zou gaan, zou ik hem natuurlijk latem keuren.

    Problemen over de auto als de multitronic is heeel veel over te vinden. Wat ik begrijp is dat deze b8 7 lamellen heeft en de multitronic sterk genoeg is zolang je niet gaat chippen.
    Qua financienen heb ik nog wel wat reserves als ik de auto aankoop voor 18k.

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    [QUOTE=Chris9;1690244]Ja sorry het is inderdaad een b8. De b8 is ook wat ik wil, veel mooier dan de b7!

    De reden dat ik in Duitsland kijk is het grotere aanbod voor mijn wensen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris9 Bekijk Berichten
    Ook is het onderhoud en de prijs (incl 2k) invoerkosten vaak beter dan in Nederland.
    Ik wil niet al te negatief doen, maar als ik je post zo lees, vraag ik me toch wel een aantal dingen af .
    Hoe kom je zo aan dat bedrag van 2K? In je opening vraag je nog wat je opties zijn mbt importeren. Daarin heb je je duidelijk nog niet erg verdiept hebt, dus ook het BPM verhaal volgens mij niet. Zou ik eerst maar eens doen, want het kan maar zo zijn dat de BPM hoger uit valt dan jouw geschatte 2K. Hierover is genoeg te vinden op het internet. Er zijn zelfs bedrijven die de hele handel voor je kunnen regelen.


    [QUOTE=Chris9;1690244]Als ik in de koop zou ik beperkte garantie vragen ivm afstand en daarvoor een goedkopere prijs.
    Ga daar bij handelaren maar niet al te hard vanuit. Scheelt je hooguit een paar honderd euro. dan erbij. Ik lees helemaal niets over garantie, dus je kunt er het beste vanuit gaan dat de prijs die je ziet exclusief garantie is. Dus als je überhaupt al garantie kunt krijgen, zul je er hoogstwaarschijnlijk nog extra voor moeten betalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris9 Bekijk Berichten
    Voordat ik naar bv berlijn zou gaan, zou ik hem natuurlijk latem keuren.
    Hoe denk je dat te gaan doen op afstand? Je zult er zelf mee naar een keuringsstation moeten gaan. Ik zou er in ieder geval absoluut zelf bij willen zijn. Ook al zou hij het aanbieden, ik zou het niet graag door de handelaar laten doen. Iets met slager en zijn eigen vlees keurenenzo😱

    Ik zie trouwens bovenaan de advertentie staan dat het gaat om een facelift, maar daar klopt niets van. Het is een Pré FL. Duidelijk te zien aan de koplampen, voorbumper, stuur enz.. Ik zie ook nergens kenmerken van S Line, m.u.v. de zwarte hemel en de instaplijsten, maar die kunnen er ook later gemonteerd zijn. Gebeurt vaker. Wordt toch wel duidelijk over gesproken in de advertentie. Elektrische stoelverstelling???? Alleen de lendensteun is elektrisch. De overige verstellingen gaan gewoon handmatig. Als ik zulke dingen lees en het feit dat deze auto bij een handelaar staat, zou ik me zeker nog een keer achter de oren krabben of ik er wel naartoe zou gaan.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris9 Bekijk Berichten
    Problemen over de auto als de multitronic is heeel veel over te vinden. Wat ik begrijp is dat deze b8 7 lamellen heeft en de multitronic sterk genoeg is zolang je niet gaat chippen.
    Qua financienen heb ik nog wel wat reserves als ik de auto aankoop voor 18k.
    Succes met je overwegingen.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Waar je tegenwoordig voor op moet letten in Duitsland is de zogenaamde "re-import" dat kan zomaar een ex Hollandse auto zijn uit de lease hier gëxporteerd omdat er bijvoorbeeld een hoop aan zat te komen, denk aan olieverbruik en normale slijtage items die je rond de 120dkm kunt verwachten, zoals remmen, banden, oliewissel van de multitronic etc. Auto's met garantie koop je als buitenlander eigenlijk niet in Dld omdat de universele gebrauchtwagengarantie die hier wordt meeverkocht een soort van verzekering is die alleen op Duitse ingezetene af te sluiten is (dus niet voor Nederlanders). Bij sommige merken kun je wel af de dealer een merkgarantie krijgen die grensoverschrijdend werkt, zo heeft Mercedes bijvoorbeeld het "Junge Sterne programma" die krijgen 24 maanden garantie mee door heel Europa. Bij VAG (Audi / VW) hebben ze zoiets momenteel niet, dus dan kun je alleen terugvallen op fabrieksgarantie als die er nog op zou zitten (in dit geval niet). Tevens staat Berlijn nu niet direct bekend als het punt om voor de fijnproever een auto te kopen. In Berlijn en omgeving zitten veel snelle jongens die het niet zo nauw nemen met de Duitse degelijkheid en vertrouwen. Veel ex schade auto's of auto's met ander schimmig verleden, het is een beetje het Rotterdam / Apeldoorn gebied van Duitsland. Ik zou ook vooral in Nederland mijn ogen open houden, de fabel dat import altijd voordeliger is gaat al lang niet meer op, ook in Nederland is er "veel" aanbod voor vaak redelijke prijzen en het bespaard je een hoop gedoe, ophalen, bpm bepalen (evt taxatie), RDW, kenteken laten maken etc en dan nog het risico lopen dat je een kat in de zak hebt gekocht, daar ga je met een Nederlandse rechtsbijstand dan ook niks meer van terughalen.

    Enfin bezint eer ge begint, kroegpraat over even simpel een autootje kopen in Dld is leuk maar als je niet weet hoe e.e.a. werkt en de taal machtig bent kan het ook een duur avontuur worden met grote "verliezen".

  7. #7
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Zit even te kijken waar we het eigenlijk over hebben (koffiepauze ): 5 min zoeken op a4 2011/2012 benzine 17K/20K levert in NL een héél volle parkeerplaats op aan auto's. Leder, Xenon, pro line S, <70.000km, >140.000km, B&O, S-line, navi's, automaat, handbak, quattro, dealers, vakgarages, you name it. Misschien niet alles tegelijk, maar dat heeft de Duitser uit het voorbeeld ook zéker niet.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Snap het probleem ook niet.

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...reviousPage=lr

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/a...reviousPage=lr


    http://link.marktplaats.nl/m985977967


    En ga zo maar door, er staat genoeg te koop voor hetzelfde zo niet minder geld.
    En ik zou er liever 1 kopen uit 2011 met 90.000 km dan 1 uit 2012 met 160.000 km.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Als ik ga zoeken vind ik toch echt niet zo heel veel hoor:

    A4 b8 sedan, zwart, sline ( int en ext), geen fullleather, automaat (voorkeur stronic), max 150k op de teller, budget +-18k,

  11. #10

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Niet om vervelend te doen maar, de auto uit je eerste post had in ieder geval geen s-line exterieur alleen s-line interieur, verder ook niet een auto die niet in Nederland te vinden zou zijn. Ik zie geen bijzondere opties die zouden maken dat ik zo'n Tour uit zou halen. Een s-tronic (automaat met dubbele koppeling) is overigens alleen icm Quattro geleverd, dan wordt het minimaal een 211pk 2.0 benzine met grote kans op olieverbruik, dan had ik al helemaal in Nederland gekocht met een goed stuk garantie.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 17-11-15 om 22:28.

  12. #11

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    dan had ik al helemaal in Nederland gekocht met een goed stuk garantie.
    Of in het buitenland bij een dealer.

  13. #12

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Uit recente ervaring (aankoop oudere gebruikte Audi bij een Duitse Audi dealer) kan ik vertellen dat een Duitse (Audi) dealer ook maar beperkt garantie kan geven, zolang het een auto is met (verlengde) fabrieksgarantie is er niks aan de hand. Is het een auto van stel 5 jaar oud (gebrauchtwagen) dan wordt daar een gebrauchtwagengarantie op afgesloten en dat is eigenlijk gewoon een verzekering die los staat van de Audi fabriek / VAG. De laatste Audi die ik als niet Duits ingezetene heb gekocht bij een Audi dealer was er een die 6 jaar oud was en deze kon men mij helaas niet met garantie verkopen omdat de verzekering geen "Ausländer" dekt. Het was dus kiezen of delen, auto laten staan of meenemen zonder garantie. Uiteindelijk toch de auto maar gekocht zonder garantie en gelukkig, even afkloppen al 5 maanden probleemloos.

    Mercedes heeft het wat dat betreft beter voor elkaar met het "Junge Sterne" label die dekt iedereen voor 24 maanden maakt niet uit waar je vandaan komt en hoe oude de auto is. Als de dealer hem kwalificeert als "Junge Sterne" valt hij onder die Europese garantiedekking.

  14. #13

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Dit wordt een enigszins andere discussie, maar ik reageer er toch nog even op.
    Je hebt het nu over een auto van 6 jaar oud, dat is geen Gebrauchtswagen plus. Gebrauchtswagen plus is tot 6 jaar. Ook Mercedes' Junge Stern is maximaal tot 6 jaar oud (of 120kkm). Hier thuis staat een auto met label Gebrauchtswagen plus en heb in Nederland gewoon garantie (reeds ervaring mee). Het garantietermijn wordt overeengekomen met de klant, je hebt niet in alle gevallen 24 maanden garantie zoals bij Mercedes, maar ik mocht de keuze zelf maken. Maar wie zegt dat Mercedes' die 2 jaar garantietermijn niet meerekent in de prijs?

    Anyway, TS naar op zoek naar een auto van 3-4 jaar oud. Luxere en vaak nettere en beter onderhouden auto's in Duitsland, maar vergis je zeker niet in de BPM!

  15. #14

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    @ Razor, ik heb het over iets anders we praten langs elkaar heen denk ik, in Dld is het bij oudere auto's gebruikelijk om wel garantie te geven alleen wordt dit dan geregeld middels een soort van verzekering. In dit geval ging het over een oudere TT Roadster die niet meer onder het fabrieksgarantielabel viel maar wel met garantie werd aangeboden. Helaas voor de Kunden aus die Niederlande alleen niet mogelijk, omdat de garantie verzekering van de betreffende Audi dealer geen Ausländer wilde aannemen. In sommige gevallen zal het best anders zijn maar ik wil alleen maar meegeven dat het "even snel" risicoloos een autootje kopen over de grens nogal meevalt. Qua uitvoeringen zeker meer keuze over de grens, maar het gemiddelde aanbod in Nederland is tegenwoordig ook zeker niet kaal meer te noemen en soms (door de actiepakketten) zelfs completer dan de gemiddelde Duitse (A4).

    Voor de topic starter: BPM berekening voor een auto uit 1-2012 (dus nog zonder keuringskosten bij de RDW, kosten tijdelijk exportkenteken in Dld, en laten maken van Nederlandse kentekenplaten (+/- 500,00))

    En anders berekenen via AutoTelex auto import (die wordt meteen door de belastingdienst overgenomen).

    Knipsel.jpg
    Laatst gewijzigd door JINXED; 18-11-15 om 20:01.

  16. #15

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    @Chris47
    Het verschil is dat jij het hebt over auto's ouder dan 6 jaar. Daar gaat het in dit topic niet over. Audi's met fabrieksgarantie (2 en eventueel oplopend t/m 5 jaar) hebben in Nederland ALTIJD garantie. Datzelfde geldt voor Gebrauchtswagen Plus Audi's (gekocht bij een dealer) die geleverd zijn met garantie. Gewoon in Nederland geldig. Er is dan totaal geen sprake van 'in sommige gevallen'.

    Topic starter,
    De auto uit je voorbeeld is er een uit januari 2012, het facelift model was er in februari 2012. Het betreft dus een pre-facelift zoals al eerder genoemd werd, met alleen s-line interieur. Als je dan toch wil importeren om wat voor reden dan ook, kies dan een facelift model. Dat scheelt je op de BPM berekening al snel 700-800 euro in verband met de fors lagere CO2 waarde van de facelift motoren (ook als je de 120pk oude versie met de nieuwe 120pk vergelijkt). Zelf importeren scheelt ook aardig wat geld. Automotiveimport heeft niet voor niets een kantoor op de Keizersgracht in A'dam... Exportplaten is ommenabij 100 euro, RDW keuring inclusief kentekenbewijs +-120, NL kentekenplaten 30. Ik heb bij 11 verschillende bedrijven om een BPM berekening gevraagd, de goedkoopste scheelde uiteindelijk 2500 euro met de duurste. 'X-ray' bleek bij mij voor €50,- het meest gunstige (en gegarandeerd goedgekeurd) rapport te kunnen maken.

    Desalniettemin vraag ik het mij af of het wel slim is om een dergelijke auto te kopen - met mogelijk kostbare (bekende) gebreken - zonder ook maar een klein beetje garantie. Spaar dan nog een paar duizend euro verder en koop een facelift met minder op de teller en gewoon garantie.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 18-11-15 om 21:16.

  17. #16
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Desalniettemin vraag ik het mij af of het wel slim is om een dergelijke auto te kopen - met mogelijk kostbare (bekende) gebreken - zonder ook maar een klein beetje garantie. Spaar dan nog een paar duizend euro verder en koop een facelift met minder op de teller en gewoon garantie.
    Inderdaad, daar komt het steeds wel een beetje op neer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris9 Bekijk Berichten
    Als ik ga zoeken vind ik toch echt niet zo heel veel hoor:

    A4 b8 sedan, zwart, sline ( int en ext), geen fullleather, automaat (voorkeur stronic), max 150k op de teller, budget +-18k,
    Ik vind de zoekcriteria wat eigenaardig, als ik dat mag zeggen. Sedan, automaat, oké, daar kun je een reden voor hebben. 150K kan véél lager. S-line binnen&buiten is vrijwel niet te doen en te retrofitten wat je mooi vindt, zou je daarom (bijvoorbeeld) een pro line S met wat leuke opties laten staan? Zou je elke andere kleur dan zwart laten staan? En het meest typisch, geen voorkeur voor brandstof, motorisering, pré of post facelift?

    Met name de automaat beperkt je opties heel behoorlijk, anders komen dit soort mooie auto's ook in beeld http://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8...to.html#foto-4
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  18. #17

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Mooier kun je ze idd niet vinden.

  19. #18
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Helemaal niks mis mee. Veel mooier dat die Duitser uit Berlijn.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  20. #19
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    Om maar te zwjgen over de juiste km-stand, dat kan bij de oosterburen nog wel eens discutabel zijn.
    Laatst gewijzigd door VosS4; 20-11-15 om 21:19.

  21. #20

    Standaard Re: Audi A4 B7 uit Duitsland

    En als je hem na 2 jaar weer wilt inruilen dan word je ook niet vrolijk.
    Laatst gewijzigd door coupe20v; 21-11-15 om 08:44.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •