Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi TT roadster importeren uit USA

  1. #1

    Standaard Audi TT roadster importeren uit USA

    Hallo allemaal ik heb een aantal prangende vragen voor jullie ik zal ze nummeren als jullie antwoorden zou je dan het nr ervoor kunnen zetten dan weet ik op welke vraag je antwoord. Ik wil graag een audi tt roadster kopen ik ben er voor mezelf al uit dat ik zowiezo een wil met het achterspoilertje en een quattro alleen heb ik nog de volgende vragen;

    1) Ik heb zitten kijken in amerika om er daar eentje te importeren naar nederland(niet inschrijven in nederland dus geen bpm maar inschrijven in belgië minder belasting) omdat de europese voertuigeisen tussen de twee landen wel overeenkomen is mijn vraag aan jullie zijn die amerikaanse tt's anders( ik denk van wel) maar in welk opzicht ik denk zowiezo andere koplampen maar is de vering bijvoorbeeld anders of is het onderstel anders kortom wat en voor hoeveel euro moet dat ding omgebouwd worden?

    3) Heeft iemand ervaring met het importeren van dit soort auto's uit de VS?

    4) Waar moet ik op letten als ik zon tt(ongeacht of het vs of belgië word) ga kopen op bepaalde motorgeluiden,schakelbak, banden of ophangen of rateltjes zodat ik hoor dat de betreffende auto gaar is gereden bijvoorbeeld heeft de tt bekende kwalen?

    5) Vanaf welk bouwjaar zou ik moeten kijken; zitten er in de eerste paar bouwjaren nog kinderziektes; de hoeveel pk versie moet ik hebben de 180 of de 225 pk versie?

    Dit zijn voorlopig een paar van mijn vragen! Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd; reply's en adviezen.

    Groet,

    Joost

  2. #2

    Standaard

    Hmm, meestal importeert men zulke auto`s vanuit de Heimat. Mag ik vragen waarom je in de US zoekt?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Onder het motto:

    Wat van ver komt, is het lekkerst

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Transport vanuit de US is duur (eigen ervaring).

    Verder hebben US-TTs volgens mij minder vermogen en andere koplampen (en van die side markers in koplampen en achterlichten) maar ik dacht niet dat er aan het onderstel is geknoeid.

    Als Nederlander in een auto met Belgisch kenteken rijden in Nederland mag alleen als het een leaseauto is en je voor een Belgisch bedrijf werkt of als je in België woont. Als je gepakt wordt, gaan ze daar niet prettig mee om.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Transport vanuit de US is duur (eigen ervaring).

    Verder hebben US-TTs volgens mij minder vermogen en andere koplampen (en van die side markers in koplampen en achterlichten) maar ik dacht niet dat er aan het onderstel is geknoeid.

    Als Nederlander in een auto met Belgisch kenteken rijden in Nederland mag alleen als het een leaseauto is en je voor een Belgisch bedrijf werkt of als je in België woont. Als je gepakt wordt, gaan ze daar niet prettig mee om.
    Hoeveel heb je toendertijd aan transport moeten betalen en ik sta al ingeschreven als woonachtig in belgië dus dat is geen probleem dus jij zegt dat ik alleen nieuwe koplampen moet halen; daar valt wel in te komen.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Hmm, meestal importeert men zulke auto`s vanuit de Heimat. Mag ik vragen waarom je in de US zoekt?
    Groter prijsverschil en uit eigen ervaring weet ik dat daar rustiger met autos word gereden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M o0 Ne!
    Onder het motto:

    Wat van ver komt, is het lekkerst
    Haha mooie tekst :wink:

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost1985
    Hoeveel heb je toendertijd aan transport moeten betalen
    1200 euro, en ik had een mazzeltje (kon meeliften in een container). Als je zo'n dure en schadegevoelige auto wilt laten verschepen moet je toch wat meer kwijt zijn, reken maar op minimaal 2000 euro. Je laat je TT bijvoorbeeld niet een paar weken staan in de Rotterdamse haven terwijl de formaliteiten worden geregeld, er zijn firma's die dit beter en sneller kunnen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Hmm, meestal importeert men zulke auto`s vanuit de Heimat. Mag ik vragen waarom je in de US zoekt?
    Kijk eens rond in Duitsland, het loont zeker de moeite!
    lekker snel, zo'n TT

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Precies.

    Maak het jezelf niet moeilijker dan nodig...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard

    Snap ook niet goed waarom je een Amerikaanse TT wenst. Goed kijken in Duitsland kan een vele betere en makkelijkere oplossing zijn.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •