Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 82

Onderwerp: 1.8T of een V6? (A4 Avant Quattro)

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avus123
    Ik wil wel sporten, maar mij lijkt het (relatief relaxte) van de V& ook wel wat.
    mijns inziens moet die V6 toch ook zeker wel te porren zijn voor wat plezier?
    Geen probleem. Als je hem los gooit gaat hij als de brandweer!!
    Als ik meedoe aan stoplicht sprintjes rij ik vrijwel alles zoek. Zeker omdat het vermogen tot over de 200 km/h constant flink blijft trekken aan de auto.

    Soms heb ik wel eens dat een lichter autootje naast me blijft rijden maar als je dan richting de 80/100 km/h gaat dan merk je dat de 2.4 zonder ophouden doorgaat En dan laat je ze nog ruuuiiiiiiiimmmm achter je.
    Huidig transport= iets anders

  2. #42

    Standaard

    Tegen een 1.8T met chipje ga je toch zeker moeten afgeven hoor, en nog geen beetje. V6 is een kilometervreter he, geen sprinter. Bij ons moet de 2.8 V6 bijna iedereen laten gaan hoor, en die heeft 182pk (Coupe met katvv en BMC airkit), zeker de turbo's (incl. de tdi's). Dus staar je niet blind op de "V6". Maar het is wel een zeer levendige motor met veel capaciteiten, vooral op snelweg.

    Tunen van een V6 kan je quasi vergeten hoor, daar is echt niet veel voor. En hetgene wat er voor is (spaghetti, snellere nokkenassen,...) kost mega-veel geld, terwijl je een 1.8T kunt chippen tot +50pk :twisted: (jaa, enkel met een chip op maat). Wij hebben 1.8T's rondrijden bij onze tuner die std 153pk hebben (Ibiza Cupra) en die lopen nu op 220pk (chip op maat + uitlaat) (wel de koppeling moeten veranderen), en die trekken de beton uit de straat hoor.

    Dus, ter verduidelijking:

    1.8T:
    - heel hard te tunen tot hemelse vermogens (door aanwezigheid turbo) voor relatief weinig geld
    - duw in de rug op elk moment (hoog koppel)
    - mogelijkheid om dumpvalve te plaatsen (pssshhhtt-geluid tijdens schakelen)
    - typische sprintmotor

    V6:
    - lekkere sound
    - bere-sterke motor
    - kilometervreter

    Voila. Het is dus echt wat je zelf wilt he ;-)

    Greetz
    Joris (A4_OBD)

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    V6:
    - lekkere sound
    - bere-sterke motor
    - kilometervreter

    Voila. Het is dus echt wat je zelf wilt he ;-)

    Greetz
    Joris (A4_OBD)
    Klopt als een autobus. Het is inderdaad geen sportwagen maar hij meer dan ruim snel genoeg om je prima mee te vermaken. En daarnaast zeer ontspannen te cruisen. Comfortabel en stil maar na een trap op de kick-down geeft hij een stevige brul en je rijdt uiterst sportief.

    Daarintegen kun je met een flink opgevoerde 1.8 turbo ook prima relaxt rijden :wink:
    Huidig transport= iets anders

  4. #44

    Standaard

    Yep. Dus van mijn kant ook wel: Respect for V6 8) (tuurlijk ook voor de turbootjes he :twisted: )

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    V6:
    - lekkere sound
    - bere-sterke motor
    - kilometervreter

    Voila. Het is dus echt wat je zelf wilt he ;-)

    Greetz
    Joris (A4_OBD)
    Klopt als een autobus. Het is inderdaad geen sportwagen maar hij meer dan ruim snel genoeg om je prima mee te vermaken. En daarnaast zeer ontspannen te cruisen. Comfortabel en stil maar na een trap op de kick-down geeft hij een stevige brul en je rijdt uiterst sportief.

    Daarintegen kun je met een flink opgevoerde 1.8 turbo ook prima relaxt rijden :wink:
    Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie alleen voor de turbo wilde gaan, maar dat nu de V6 steeds aanlokkelijker word.
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap


  6. #46

    Standaard

    Kleine aanvulling: Ik rij een 2.4 v6 met tiptronic. Da's een echte aanrader. Dit kun je ook in vele topics lezen.

    ik kan er zo snel deze als meest relevante vinden:

    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...er=asc&start=0
    Huidig transport= iets anders

  7. #47

    Standaard

    Heb al een keer met een tiptronic gereden,
    een 2.5 V6 TDI quattro
    Merkte toen, dat de bak een halve seconde wachtte na het schakelen, vond dat persoonlijk erg irritant.

    Ik weet niet of dat dezelfde bak was !!
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Maar wat voor chauffeur ben je zelf Avus123? Rustige? Sportief?

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    Maar wat voor chauffeur ben je zelf Avus123? Rustige? Sportief?
    nou, ik hou wel zeker van goed doorrijden.
    maar dat lijkt me met beide goed te doen.

    Er zijn weinig 1.8T in nederland een beetje normaal aan de prijs.
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  11. #50

    Standaard

    Als je van doorrijden houdt, heb je al eens aan de 3.0 V6 gedacht.
    Ik weet niet vanaf wat voor bouwjaar deze leverbaar zijn maar dan heb je wel best of both worlds

    A4_OBD,
    je maakt me nieuwsgierig naar dat cluppie van jullie.
    Kan je wat info geven,wat, waar en wie, desnoods effe via de mail.
    Chippies, niet alleen voor bij de borrel.

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ochiba
    Als je van doorrijden houdt, heb je al eens aan de 3.0 V6 gedacht.
    Ik weet niet vanaf wat voor bouwjaar deze leverbaar zijn maar dan heb je wel best of both worlds :lol: :lol: :lol:
    >> 3.0 V6 is eigenlijk pas vanaf het 8E model.
    Dat zit er voorlopig nog niet in!
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  13. #52

    Standaard

    Vergis je niet, een recente 1.8 turbo of een V6 kost ook een bak geld :? pffff

    Ik weet niet wat je budget is...
    Huidig transport= iets anders

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Vergis je niet, een recente 1.8 turbo of een V6 kost ook een bak geld :? pffff

    Ik weet niet wat je budget is...
    Mijn budget is ong. tot 18.000 Euro.
    Merk gewoon dat de combi: avant, met een grotere motor en <100.000km
    + quattro heel errug duur is.

    Ben erover aan het denken om toch weer eens in Duitsland te gaan kijken. (Bij dealers)
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  15. #54

    Standaard

    Hmmm, ik heb eens voor je rondgekeken. Ik kom er niet veel tegen

    Een enkeling. Maar die zul jij ook wel gezien hebben. (www.autotrader.nl en www.autotrack.nl)

    Geduld en zoeken... Moet lukken!!!!
    Huidig transport= iets anders

  16. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Hmmm, ik heb eens voor je rondgekeken. Ik kom er niet veel tegen :(

    Een enkeling. Maar die zul jij ook wel gezien hebben. (www.autotrader.nl en www.autotrack.nl)

    Geduld en zoeken... Moet lukken!!!!
    ja, ik ben op dezelfde geweest.
    Alleen dus die van het eerste model.
    Ik denk dat ik maar eens bij de dealers in Duitsland ga kijken.
    Als je daar zoekt, kun je wel janken dat je in Nederland woont
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  17. #56

    Standaard

    Als je een auto in Duitsland koopt, hoe wil je die dan invoeren. Dan krijg je toch gelazer met de fiscus. Het kan wel geloof ik als je daar 1 jaar woont en hem daar frequent gebruikt.

    Ben benieuwd hoe je de auto wil inklaren??????


    Zat net zelf ooke ven te kijken naar de prijzen voor een A4 quatro, zeer zeer prijzig zelfs als je al 4-5 jaar oud zijn, ach is eigenlijk alleen maar positief te noemen, kwaliteit houdt zijn waarde.

  18. #57

    Standaard

    mvd bosch schreef:
    Als je een auto in Duitsland koopt, hoe wil je die dan invoeren. Dan krijg je toch gelazer met de fiscus. Het kan wel geloof ik als je daar 1 jaar woont en hem daar frequent gebruikt.

    Ben benieuwd hoe je de auto wil inklaren??????



    gewoon naar de rdw bellen voor een keuringsafspraak, auto laten keuren, bpm betalen aan de douane en dan wachten op je kenteken!!

    alleen zijn ze niet echt veel voordeliger in duitsland vind ik, na invoer kom je vaak op dezelfde prijs of net iets eronder uit, en persoonlijk heb ik liever een nl-auto met de historie erbij en de ori-kilometerstand.
    misschien is een v6 in belgie goedkoper, daar zijn ze niet echt gewild, omdat je daar betaald naar je motorinhoud...[/quote]

  19. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leon
    alleen zijn ze niet echt veel voordeliger in duitsland vind ik, na invoer kom je vaak op dezelfde prijs of net iets eronder uit, en persoonlijk heb ik liever een nl-auto met de historie erbij en de ori-kilometerstand.
    misschien is een v6 in belgie goedkoper, daar zijn ze niet echt gewild, omdat je daar betaald naar je motorinhoud...
    [/quote]

    Ik heb gemerkt dat ze vaak wel aanzienlijk goedkoper zijn, alleen moeten ze minimaal 3 jaar oud zijn, wil het wat opleveren.
    Om de BPM berekenen kun je kijken op www.vwe.nl,
    daar staan ook meer kosten van invoeren.

    Mijn mening is, wanneer ik de auto bij een dealer in Duitsland haal, dat het toch een goede auto moet zijn met een betrouwbare historie.
    In tegenstelling tot Nederland is het in Duitsland wel strafbaar om met de km. stand te knoeien.

    Trouwens bij veel Duitse garages krijg je Europa garantie, dus kun je naar je eigen dealer gaan en daar de problemen laten oplossen onder garantie. (wel veel papier rompslomp)
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

  20. #59

    Standaard

    Hoi Avus123,

    Is dit niets?

    http://www.marktplaats.nl/markt/auto...attro&oudei=75

    Ziet er wel hooi mooi uit en het is een 2.4 V6 Quattro Avant met lederen bekleding !

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  21. #60

    Standaard

    Ik had zelf deze op het oog.

    Audi A4 2.4 AVANT V6 QUATTRO 121KW

    Bouwjaar 1998
    Km-stand 82.171 Km
    Kleur Zwart
    Aantal deuren 5
    Kenteken deel I 22-04-1998
    Verkoopprijs € 17.900,-
    Type Stationwagon
    Brandstof Benzine
    Transmissie Handgeschakeld
    Motorinhoud 2.4 L
    Marge/BTW Marge
    Registratie Geel kenteken
    Soort occasion Voorraad


    Opties en accessoires
    ABS, Airbags beide voorstoelen, Centr. deurvergrendeling, Cruise-control, Electrische ramen, Electronic Climate Control, In hoogte verstelbaar stuur, LM-velgen, Mistlampen voor, Rugleuning in ongelijke delen omklapbaar, Startblokkering, Stuurbekrachtiging, Zij airbags voor
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Liever een ster in mijn ruit, dan op mijn motorkap

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •