Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Mogelijke aankoop Audi 100 C4 (1992)

  1. #1

    Standaard Mogelijke aankoop Audi 100 C4 (1992)

    Dag Audiforum-leden!

    Mijn naam is Maarten en sinds vandaag ben ik lid van het audiforum. De belangrijkste reden hiervoor is omdat ik aan het denken ben over de aankoop van een Audi 100. Ik heb er namelijk ergens eentje zien staan met weinig km met als enige probleem dat de versnellingsbak olie lekt en dat de versnelling 'in nood is gevallen'.

    Nu vind ik zo'n Audi 100 Avant wel aantrekkelijk en vanwege zijn oldtimer statuut kan hij perfect dienst doen als extra wagen. Ik zou hem dan in orde laten maken (alle nodige herstellingen, achterstallig onderhoud,...), lak een mooie beurt geven, mooie velgen eronder en klaar.

    Toch heb ik enkele vragen:
    - km-stand is 60.000 ongeveer. Is dit op een gewone manier te controleren? Want ik neem aan dat de wagen moeilijk even naar de garage kan gereden worden voor een check-up? Er staat bij dat er een volledige onderhoudshistoriek bij is, maar klopt dat altijd? Ik ken er te weinig van maar wil natuurlijk een mooie wagen, niet eentje met 200.000km ipv 60.000.
    - versnellingsbak veranderen, reviseren, repareren, is (neem ik aan) een kostelijke grap. Is er iemand die een schatting durft te maken? Je mag er een paar honderd euro langs zitten hoor.
    - is dit een beetje een 'fijne' wagen? Comfortabel, verbruiksvriendelijk, onderhoudsvriendelijk, zo van die dingen? Mijn ouders hebben een Audi 100 C3 en dat ding blijft maar gaan. Rijdt wel als een schip, maar ik vind dat aangenaam.

    Alvast bedankt!

    Vriendelijke groet
    Maarten

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mogelijke aankoop Audi 100 C4 (1992)

    Welkom hier.

    Over (kosten van) onderhoud kan ik je niets zeggen. Kan je wel zeggen dat de C4 een heerlijk comfortabele wagen is om te rijden. En ruim. Zou hem gerust zo weer willen hebben.

    Je zegt niets over de motorisering, dat maakt natuurlijk wel enig verschil voor vrijwel alles (betrouwbaarheid, verbruik, rijgenot etc). Ik had de 2.6 (probleemloos) die liep als een zonnetje en altijd 1:10 (handbak).

    60.000km is uiterst discutabel. 200.000km in 20 jaar is nog maar 10.000/per jaar, absoluut niet veel. Wie koopt daar zo'n sloep voor. Uiteraard zijn ook papieren te vervalsen. Er hangt geen computer in de wagen met werkelijke waardes oid, dus je zult je gezonde verstand moeten gebruiken. Bijvoorbeeld: hoe logisch is het als na 60.000km een versnellingsbak overleden is?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Standaard Re: Mogelijke aankoop Audi 100 C4 (1992)

    Bedankt voor het antwoord!

    Een zeer terechte opmerking, die 60.000 is zeer discutabel en inderdaad makkelijk te vervalsen. Ik zou er ook niets mee in zitten om een wagen te kopen met meer km's. Wel vraag ik me af: als je van zo'n wagen de km's vervalst, waarom zou je zo hard overdrijven? Met 100.000 of 150.000 km komt het versnellingsbakverhaal geloofwaardiger over en blijven mensen nog steeds geïnteresseerd lijkt me..

    Over de motor weet ik ondertussen dat het een 2.0 is en hij is op lpg gelegd een jaar geleden.

    Wel fijn om te horen dat hij comfortabel rijdt, dat vind ik wel zowat het belangrijkste. Maar uiteraard niet als hij om de week naar de garage moet..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •