Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 169

Onderwerp: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

  1. #41

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Eindelijk fotos gevonden van de nieuwe A5 met zwart optiek en bij zelfde dealer zonder zwart optiek. In dit geval met daytona grijs. Fotos laten zien dat het wel echt afhankelijk is van model hoe dat er uit ziet met zwart optiek. Wat vinden jullie er van?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Marrone; 25-02-17 om 18:50.

  2. #42

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    En bij zelfde dealer zelfde auto in zelfde kleur zonder zwart optiek. Goed te vergelijken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #43

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Ik ga voor black optiek

    Wel een Sportback dan, toevoegen, privacy glass, zwarte hoogglans OOOO en hoogglans zwarte spiegels, zwarte eindpijpen en dan op titanium kleurwielen.

    Peeet

    Zie mijn showroom, maar dan als een 8T


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #44
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Ik ga voor chrome en dan later een S5 swap
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  5. #45

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Op Daytona grijs ben ik er niet kapot van geloof ik.... ik blijf die Daytona grijs eeb rare kleur vinden omdat ik het de ene keer mooi vind en de andere keer weer saai. Ik merk dat lichtval bij deze kleur erg veel verschillende beelden geeft.


  6. #46

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Scuba blauw valt af na het in het echt te hebben gezien. Het wordt dus daytona grijs of moonlight blue. Decoratielijsten worden zwart. Grey oak of hoogglans zwart. Is hoogglans krasgevoelig? Las hier van wel maar dat zilver ook krasgevoelig zou zijn en dat heb ik nu en dat vind ik niet. Alleen geen ervaring met hoogglans zwart.

    Van de week offertes opgevraagd en langs geweest met inruil. Het net begint zich dus langzaam te sluiten Beslissen! Keuzes!
    Laatst gewijzigd door Marrone; 26-02-17 om 12:24.

  7. #47
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Black optic!

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Ik zou gaan voor Daytona Grijs en chroom (ow wacht nee, doe maar niet, dat heb ik al..!).
    Persoonlijk vind ik zwart optiek er wat 'cheaper' uitzien en een stuk minder chique.

    Zijn er nog opties waar je over twijfelt?
    Laatst gewijzigd door foxtrotc; 26-02-17 om 20:37.

  10. #49

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Ik ga voor black optiek

    Wel een Sportback dan, toevoegen, privacy glass, zwarte hoogglans OOOO en hoogglans zwarte spiegels, zwarte eindpijpen en dan op titanium kleurwielen.

    Peeet

    Zie mijn showroom, maar dan als een 8T

    IMG_1341.jpg IMG_1334.jpg

    IMG_1345.jpg IMG_1313.jpg

    IMG_1249.jpg IMG_1213.jpg

    IMG_1211.jpg


    Op de 18 winterset

    6.jpg7.jpg

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #50
    Nelis72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Daytona Grey en chroom. Contrast is dan groter. Zwart optiek niet mijn ding. Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak.

    Hoogglans interieur ziet er altijd erg plastic achting uit. Meestal erg kras gevoelig maar ook een stof magneet. Daar zie je echt alles op.

    Maar goed jou auto, jou keuzes uiteraard.

    Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Nelis72; 26-02-17 om 20:48.

  12. #51
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Decoratielijsten worden zwart. Grey oak of hoogglans zwart. Is hoogglans krasgevoelig? Las hier van wel maar dat zilver ook krasgevoelig zou zijn en dat heb ik nu en dat vind ik niet. Alleen geen ervaring met hoogglans zwart.
    Hier een quote uit het A4-B9 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shabazzz Bekijk Berichten
    +/- Pianolak: heel mooi om te zien, maar echt idioot krasgevoelig. Bij aflevering zaten er al krassen op, en na een week rijden gaat blijbaar mijn mouw regelmatig erover. ik vrees hoe dit er over 2 jaar uit ziet. Ik ben ook benieuwd of dit te polijsten is.
    Gewoon Moonlight blue, chrome en grey oak. Classy sporty!

    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #52

    Post Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Erg bedankt allemaal voor jullie bijdrage! Dat helpt enorm in de keuzestress

    Even een update van huidige stand van zaken:

    Zekerheden:

    - Elektr. Inklapbare spiegels
    - Mono pur armsteunen en middenconsole in kunstleer (zo onderschat maar van zoveel toegevoegde waarde)
    - Bang & Olufsen audio
    - Matrix Led verlichting
    - Assistentiepakket parking. Voor kleine, meerprijs 360 graden view cameras er bij. Getest en erg erg mooi systeem.
    - Afgevlakt stuurwiel

    Dubio/Afgevallen:

    - Nog altijd Kleur: Scuba blauw is afgevallen. Zoals het er nu uitziet zal het Moonlight Blue of Daytona Grijs worden. De misses vind zwart mooi maar ik niet en daarnaast lees ik slechte verhalen over metallic zwart en zogeheten swirls die je op lak gaat zien. Kennelijk is deze kleur erg gevoelig voor krassen?

    - Zwart optiek dan wel of niet met zwarte spiegels: zwart optiek valt definitief af. De gril van de nieuwe A5 is te mooi om deze weg te laten vallen dmv zwart optiek en contrast met een donkere kleur is toch erg mooi. Daarnaast moet het toch ook nog een beetje representatief blijven.

    - Privé glas: Valt definitief af. Vind het echt te donker waarbij je naar mijn mening een beetje het effect van een grijze kenteken auto krijgt (no offense) en ruimtelijk effect wegneemt.

    - inleg interieur. Na jullie verhalen zeker geen hoogglans zwart. Dus dan resteert grey oak of de standaard mat zilver. Vind persoonlijk het contrast van wederom chroom en donker mooi dus standaard lijsten zijn zo slecht nog niet. Ben nog niet helemaal overtuigd van de grey oak na wat hoge resolutie fotos te hebben gezien van een auto die er mee geconfigureerd is.

    - Adaptieve onderstel: Afgevallen omdat ik uiteindelijk toch nog niet helemaal overtuigd ben van de echte meerwaarde hiervan in nederland en dit blijft dan ook lastig te testen maar vooral afgevallen omdat ik nu een optie overweeg die prijzig is en dit dan sowieso zou moeten laten vallen.

    De optie die ik nu sinds een paar dagen serieus overweeg is........... Super sportstoelen! Prijzig maar echt prachtig vind ik ze en ze zijn toch comfortabeler dan ik dacht (of in vergelijking met de A3 super sportstoelen). Was afgelopen zaterdag bij de dealer en er stond een dikke A6 met Super sport stoelen en daar heb ik ze kunnen testen. Daarnaast vind ik ze ook erg goed passen en soort van horen bij de nieuwe sportieve A5. Omdat ik niet zal leasen is het bij mij niet een kwestie van dit of iets anders om budget vol te maken maar ik heb nu een soort van vaste configuratie in twee varianten. De duurdere en de goedkopere versie. Geld besparen door sportstoelen aan te houden met Alcantara of voor de Super sport stoelen gaan in het zwart. Er zit nogal wat verschil tussen deze twee varianten omdat ik in de sportstoelen met Alcantara variant geen elektrische stoelen, leder fijnnappa en pneumatische massage heb geselecteerd. Dit komt er bij de S-sportstoelen verplicht bij waardoor het plaatje een stuk duurder wordt dan alleen de extra stoel optie. Dit is op dit moment eigenlik de grootste twijfel nog.

    We zullen zien hoe dit uitpakt. Ik ben met de dealer momenteel aan het onderhandelen en met name over de eventuele inruil van mijn huidige A4 avant B8 dus ik heb nog heel even om dit te beslissen. De vraag is dus of die S-Sportstoelen het waard zijn voor die rib uit je lijf en van echte meerwaarde zijn ivm de gewone sportstoelen met alcantara.

    Een duw in de goede richting is altijd welkom

  14. #53

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Hier een quote uit het A4-B9 topic



    Gewoon Moonlight blue, chrome en grey oak. Classy sporty!

    Hoe zeker weet je dat het moonlight blue is op deze foto? Het is hier namelijk voor mij zwart. Ik denk dat dit sowieso niet echt een representatieve foto is voor moonlight blue. op basis van deze foto overwoog ik moonlight blue namelijk niet. Toen ik het bij de dealer zag was dat echt donker blauw en in mijn ogen dus minder zwart waardoor ik het wel mooi vond. Moonlight blue is echt diep donker blauw, maar je ziet naar mijn mening wel dat het blauw is, ook op afstand en dat heb ik hier niet vandaar mijn vraag.

  15. #54

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Zie hier fotos van grey oak inleg met verschillende lichtinvallen. @Quest mooie voor jou ook aangezien jij eventueel twijfelt over kleur bekleding. Hier kan je zien hoe het er uitziet.

  16. #55

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Hoe zeker weet je dat het moonlight blue is op deze foto? Het is hier namelijk voor mij zwart. Ik denk dat dit sowieso niet echt een representatieve foto is voor moonlight blue. op basis van deze foto overwoog ik moonlight blue namelijk niet. Toen ik het bij de dealer zag was dat echt donker blauw en in mijn ogen dus minder zwart waardoor ik het wel mooi vond. Moonlight blue is echt diep donker blauw, maar je ziet naar mijn mening wel dat het blauw is, ook op afstand en dat heb ik hier niet vandaar mijn vraag.
    https://www.autoscout24.de/angebote/...e-7a24aea9a6c6
    http://www.bierschneider.de/fahrzeug...47&vid=3679678

    "Farbe laut Hersteller mondscheinblau"

  17. #56

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    En hier fotos van de A4 die ik bij dealer heb genomen van moonlight blue. Lijkt hier toch niet zo zwart.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Marrone; 26-02-17 om 23:38.

  18. #57

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Bij die foto in DE is de zon bijna onder/net op. Bij jouw foto's is er meer daglicht en is de wagen niet zo mooi schoon. Dat is wat moonlightblue altijd heeft, soms is het blauw soms wat meer zwart

  19. #58
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    @Marrone
    Check mijn showroom voor meerdere foto's van mijn huidige Moonlight blue A5.
    Dan zie je ook dat het meer dan alleen blauw is.
    Gisteren weer eens gewassen en dan komt de blauwe spikkel er weer helemaal uit.
    Van mij hoeft zwart ook niet maar ik vind een donkere kleur wel perfect staan op het model.

    @ Grey oak
    Ik vind het echt prachtig en prachtig echt.
    Het geeft een luxe uitstraling wat past bij de rest van het premium interieur.
    Wat mij meteen opviel bij het zien van het B9 interieur is het ielig overkomende middenconsole.
    Dit kwam door dat chrome stripje aan de rechterkant.
    Het console van de A6 vind ik heerlijk dik en met een donkere inleg visualiseer je dat bij de A5 ook enigszins. En zwart viel al snel af dus....

    Ik snap het dilemma met de supersportstoelen.
    Ze zijn zeker dik maar mij te groot / te aanwezig voor een A5 die toch wel een krapper interieur heeft dan de A6 waar ik ze wel mooi in vind staan.


    Foto's van mijn A5



    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  20. #59
    Nelis72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    De super sport stoelen. Geen idee, zijn erg mooi maar erg prijzig. Indien je heel veel rijd misschien te rechtvaardigen. Maar voor alleen kleine ritjes vind ik het een bak geld. Dan zou ik de €€ in de tas houden of spenderen aan andere goodies.

    Ervaring vraag even @ketelapper die heeft ze in zijn huidige koets zitten.

    Kleur zoals gezegd heel persoonlijk. Wat de ene mooi vind kan de ander foei lelijk vinden. Dus ja altijd moeilijk. Ik vind bijvoorbeeld zwart op een auto giga mooi. Zoals @Quest aangeeft houd hij er niet van.

    Interieur zelfde laken een pak. Ik hou van een industriële dus zou voor de alu/chroom look met zwart leer gaan. De andere wil weer hout en een Amaretto kleur leer.

    Uiteindelijk gaat het erom wat jij mooi en prettig vind. It's all down to personal preference.

    Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

  21. #60

    Standaard Re: Aankoop Audi A5 2.0 TFSI S tronic 190 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    @Marrone
    Check mijn showroom voor meerdere foto's van mijn huidige Moonlight blue A5.
    Dan zie je ook dat het meer dan alleen blauw is.
    Gisteren weer eens gewassen en dan komt de blauwe spikkel er weer helemaal uit.
    Van mij hoeft zwart ook niet maar ik vind een donkere kleur wel perfect staan op het model.

    @ Grey oak
    Ik vind het echt prachtig en prachtig echt.
    Het geeft een luxe uitstraling wat past bij de rest van het premium interieur.
    Wat mij meteen opviel bij het zien van het B9 interieur is het ielig overkomende middenconsole.
    Dit kwam door dat chrome stripje aan de rechterkant.
    Het console van de A6 vind ik heerlijk dik en met een donkere inleg visualiseer je dat bij de A5 ook enigszins. En zwart viel al snel af dus....

    Ik snap het dilemma met de supersportstoelen.
    Ze zijn zeker dik maar mij te groot / te aanwezig voor een A5 die toch wel een krapper interieur heeft dan de A6 waar ik ze wel mooi in vind staan.


    Foto's van mijn A5



    Op de bovenste foto is goed te zien dat het donkerblauw is terwijl op onderste foto A5 weer echt zwart lijkt. bizar. Hoe dan ook mooie bak. Je kan zien dat er spacers op zitten. hoe zit het trouwens met die mini spoilertje op de achterklep. Die heeft de huidige S5 ook. is dat direct te bestellen of moet dat geretrofit worden?

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •