Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: RS3 of S5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard RS3 of S5

    Goedemiddag,

    Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Eric en ik ben nieuw op het Audi forum.
    In de loop van dit jaar ben ik van plan een jonge gebruikte Audi te gaan kopen.
    Dat moet een beetje een snelle zijn, momenteel rijd ik een Skoda Octavia II RS uit november 2006
    Nieuw gekocht, bij JD getuned naar stage 2 (280pk en 440nm) en momenteel slechts 104.000 km gelopen in bijna 11 jaar :-)
    Een heel fijne auto maar na 11 jaar wil ik gewoon iets anders.
    Nu zit ik te twijfelen tussen een RS3 en een S5 Sportsback.
    De RS3 is eigenlijk groot genoeg, kinderen zijn uit huis en we gebruiken de auto eigenlijk alleen maar met z'n twee.
    We rijden ongeveer 10 duizend per jaar dus benzineverbruik speelt geen grote rol.
    De RS3 zou ik weer bij JD laten tunen naar stage 1 en de S5 naar stage 2
    Wat ik nu wil weten, zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze auto's? Komt een S5 met stage 2 een beetje in de buurt van de RS3?
    En misschien nog belangrijker, van de RS3 lees ik nogal wat negatieve berichten over de remmen.
    Nu schijnt dit op te lossen te zijn met een remkit van Movit maar dat is toch weer een investering van ruim 4000 euro.
    Zoals ik er nu over denk heeft de S5 toch mijn voorkeur, goedkoper in aanschaf (moet model 2e helft 2015 worden) en weinig tot geen problemen bekend.
    Hoe denken jullie hierover?

  2. #2

    Standaard Re: RS3 of S5

    De 3.0tfsi is erg fijn kan ik je uit ervaring vertellen (A6 Av. C7 3.0tfsi). Is een Duitse import S6 of S7 geen optie voor je?

  3. #3
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Wachten op een jonge RS3 sedan... superfijne motor en alles weer up-to-date ivm het vorige model.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  4. #4
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: RS3 of S5

    Tja een rs3 met de 5 cilinder is wel echt lekker en nog actueel model, afgezien van de kleine modificatie.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  5. #5
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Voor je een keuze maakt zou ik met allebei een proefrit regelen. Zelf zou ik voor de RS3 gaan met die heerlijke 5 cilinder. De beleving is heel anders als een S5. En wil je voor een 8P of 8V gaan? Andere remmen zou ik dan nog op de koop toenemen.


  6. #6
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Ik zou voor de RS3 8V gaan met stage 1 (of 2) tuning door JD.

  7. #7

    Standaard Re: RS3 of S5

    de optinonele keramische remmen op de face-lift RS3 zullen de rem-issues ook wel verhelpen...
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 20-03-17 om 08:24.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Ja, daar zit ik ook aan te denken. Mijn Octavia RS is nog steeds een auto waar ik iedere dag van kan genieten dus echt veel haast heb ik niet.
    Eigenlijk gok ik er op dat er in januari 2018 een aantal RS3's op de markt komt omdat er dan Duitsers zullen zijn die het nieuwe 400PK model kopen.
    Dan gaat de prijs ook wel naar beneden.
    En januari is het weer zo :-)
    Mijn budget ligt ook maar op circa 50.000 euro maar dat zou haalbaar moeten zijn bij import uit Duitsland tegen die tijd.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    Voor je een keuze maakt zou ik met allebei een proefrit regelen. Zelf zou ik voor de RS3 gaan met die heerlijke 5 cilinder. De beleving is heel anders als een S5. En wil je voor een 8P of 8V gaan? Andere remmen zou ik dan nog op de koop toenemen.
    De 8V dan, liefst van januari of februari 2016.
    Maar zoals al aangegeven, ik heb geen haast en probeer mijn geduld te bewaren tot januari 2018. Ik hoop dat er dan een aantal Duitse eigenaren overstapt naar het nieuwe 400PK model en dat er dan een aantal jonge RS3's op de markt komt.

  11. #10
    thekey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    93
    Kudos
    22
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: RS3 of S5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barrie Bekijk Berichten
    De 8V dan, liefst van januari of februari 2016.
    Maar zoals al aangegeven, ik heb geen haast en probeer mijn geduld te bewaren tot januari 2018. Ik hoop dat er dan een aantal Duitse eigenaren overstapt naar het nieuwe 400PK model en dat er dan een aantal jonge RS3's op de markt komt.

    Beste Barrie, ik heb de RS3 8P gehad en heb nu de RS3 8V. Het is een zeer fijne auto. Het geluid is super, daar gaat de uitlaat van de FL niet aan tippen, de auto ziet er lekker agressief uit, en de vier deuren zijn ook fijn/handig. En ja, de remmen zijn inderdaad een issue. Ben inmiddels aan mijn 3e setje begonnen, maar met een groep gekken hebben we de oplossing voor de remproblemen (geen voldoende koeling) gevonden en binnenkort wordt het getest. Er zijn ook andere "betaalbare" schijven op markt, maar eerst ff testen of onze oplossing het probleem daadwerkelijk oplost. Ik zit bij de RS3/TTRS club (50+ liefhebbers), dus mocht je een keertje een meeting bij willen wonen, dan is dat geen probleem!
    Audi RS3 - Sepang blauw

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Goedemorgen,

    De kogel is door de kerk en het is geen S5 en geen RS3 geworden maar een Gletscherwitte S6 Avant uit mei 2013.
    Ik zag deze op een Duitse site te koop staan en deze auto heeft zowat alle denkbare opties behalve keramische remmen.
    Maar wel panoramadak, side assist, lane assist, head-up display, nachtzicht assistent, inparkeerhulp advanced, full led verlichting, S-sportstoelen, DAB+, zwarte alcantara dakhemel enz enz.
    De auto is zeer goed onderhouden en van binnen en buiten als nieuw, volledige onderhoudshistorie erbij en altijd bij een Audi garage in onderhoud geweest.
    4 weken geleden zelf uit Duitsland naar Nederland gereden en 2 weken geleden eindelijk de gele platen er op :-)
    Deze week bij VAgtechniek in Nuenen laten tunen naar stage 1+ en een S-tronic stage 2.
    Koppeldruk, schakelmomenten, schakeltijden en kickdown aangepast.
    Resultaat 549 Pk en 729 Nm, voor mij ruim voldoende.
    KM stand is 87.000 dus dat is voor een 8-cylinder relatief laag.
    Met VAG-COM nog wat kleine aanpassingen gedaan zoals achterlichten aan bij dagrijverlichting, piepje bij afsluiten en inschakelen alarm, start-stop functie omgedraaid (standaard nu UIT), laptimer aangezet etc.
    En nu maar lekker veel zegeltjes sparen bij de benzinepomp :-)

  13. #12
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Gefeliciteerd, dikke bak zo te zien.

    Kom maar op met die foto’s


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #13
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Gefeliciteerd Eric met je nieuwe aanwinst
    Gelijk goed bezig geweest lees ik, klasse.
    Veel veilige en snelle kilometers ermee, maar das geen probleem vermoed ik.
    Ennuh zeker benieuwd naar de foto's.
    Kick ass and chew bubblegum

  15. #14
    jebege's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    743
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Gefeliciteerd .. een S6 mooie juiste keus
    Audi S6 2012Sedan C7/4G 4.0 TFSI V8 CoD Quattro 420pk/550nm ; Milltek Cat-back blacktips ; Estoril blauw kristal-metallic
    * Mazda CX-5, GT-M, 2 ltr, awd, automaat, 2015 zwart metalic, beige intieur...

  16. #15
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Gefeliciteerd met je aanschaf.
    Veel plezier.ermee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #16
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Proficiat, klinkt goed allemaal. Laat de foto's maar komen.
    RS4 B9

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    60
    Posts
    91
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: RS3 of S5

    Het aantal S6-jes op deze site stijgt gestaag. Hele mooie voiture. Veel plezier en geluk ermee.

  19. #18
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: RS3 of S5

    Prachtige keuze Barry, nice catch!
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  20. #19
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    nice @Barrie
    heb je al foto's ?
    enjoy en keep it safe
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3 of S5

    Goedemorgen,


    Ik zal snel wat foto's plaatsen. Met name van het interieur. De auto heeft een zwarte alcantara dakhemel wat erg mooi is maar ik weet niet of ik dat goed op de foto krijg.
    Zal het vanmiddag eens proberen.
    Inmiddels is de auto getuned naar 544 Pk en 730 Nm wat een enorme vooruitgang is. Ook is er bij deze tuning een luchtfilter uit de RS6 geplaatst zodat de motor meer adem krijgt.
    Ook is de S-tronic getuned naar stage 2 waardoor de bak veel fijner schakelt.
    In januari komt er nog een Magnaflow catback RVS uitlaatsysteem onder. Erg mooi geluid, niet te overweldigend, voor een goede prijs.
    Dat wordt januari omdat de uitlaten tot 27 december in backorder staan bij Magnaflow Amerika.
    Als laatste heb ik de Bose subwoofer vervangen door een BLAM R8EL subwoofer. Deze is 2 Ohm en werkt perfect met de Bose versterker.
    Resultaat, een veel diepere strakkere basweergave. En dat door een investering van 89 euro :-)
    Het enige wat je moet doen is de subwooferbehuizing een klein beetje aanpassen. Daar heb ik een hetelucht fohn voor gebruikt. Anders komt de grotere magneet van de R8EL tegen de zijkant van de basreflexpoort. Dit is een minimale aanpassing en stelt niets voor.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •