Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi A4/A5 - 2.7 of 3.0 TDI?

  1. #1

    Standaard Audi A4/A5 - 2.7 of 3.0 TDI?

    Beste allen,

    Ik zal mij even kort voorstellen. Ik ben Richard, 24 jaar oud, woonachtig in Amsterdam en werkzaam als IT Engineer en Online Marketing Specialist.

    Zelf rij ik momenteel een ander Vlag-product. Namelijk een VW Passat, met 1.8 Turbo van '03, ongechipt.

    Ik ben opzoek en aan het twijfelen naar een Audi A4 van de B8 gen als sedan of Avant. Of ... een Audi A5 van de eerste generatie als sportback. (Iets minder mooi, maar praktisch).

    Verder ben ik aan het kijken naar alleen een handgeschakelde Audi. En zit nog t twijfelen Quattro of geen Q.

    Mijn algemene vragen:

    Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze motoren?

    Zijn deze degelijk, sterk/robuust?

    Enige zwakke punten?

    Dank jullie wel!
    Laatst gewijzigd door Engineer; 16-05-17 om 01:09.

  2. #2

    Standaard Re: Audi A4/A5 - 2.7 of 3.0 TDI?

    .....
    Laatst gewijzigd door Engineer; 16-05-17 om 19:14.

  3. #3
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4/A5 - 2.7 of 3.0 TDI?

    Welkom!

    A5 iets minder mooi?
    De allermooiste wat mij betreft

    Zelf 5,5 jaar in de eerste generatie gereden en sinds 2 weken de allernieuwste. Eerste blijft de mooiste.
    Sportief en zoals je zelf zegt, praktisch.

    Over de olie en multitronic problemen valt genoeg te lezen hier op het forum.

    Quattro is altijd een pre maar daar betaal je dan ook voor.

    Volgens mij heb je met een Quattro altijd een tiptronic te pakken

    Succes met de zoektocht!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #4

    Standaard Re: Audi A4/A5 - 2.7 of 3.0 TDI?

    Ze zijn er wel de dikke diesels met Quattro en met handbak maar dan moet je goed zoeken in Dld bijvoorbeeld, via sites als autoscout24 of mobile.de vaak zie je dan wel typisch samengestelde auto's dikke aandrijving in een heel erg standaard trim bijvoorbeeld. Volgens mij staat de 2.7 t.o.v. de 3.0 niet direct als beter / slechter bekend (een voorwiel aangedreven automaat (die je niet zoekt) is altijd een Multitronic de Quattro automaat altijd de betere s-tronic (of in sommige gevallen tiptronic). Voor alles geldt je moet een auto zoeken met heldere historie, anders koop je potentieel de ellende van een ander. De multitronic in de B8 is al lang niet meer de slechte automaat zoals het dat was in de A4 B6 / B7 met juist gebruik en onderhoud blijken ze in de B8 behoorlijk degelijk / duurzaam. Maar zoals met alles er zitten ook slechte tussen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •