Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: E-Tron Quattro (was Q7 Etron: Zwart optiek leverbaar? Aanschaf NL of DE?)

  1. #1
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard E-Tron Quattro (was Q7 Etron: Zwart optiek leverbaar? Aanschaf NL of DE?)

    Zie post #7 :

    Ik heb even wat berekeningen gemaakt en me verdiept in de E-Tron Quattro. De nieuwsberichten hierover bereikten mij pas na mijn OP. De dealer heeft mij er ook niets van verteld toen ik daar zat om een Q7 samen te stellen, terwijl we het nog wel expliciet over E-Tron en H-Tron hebben gehad....

    De E-Tron Quattro vind ik wel dermate interessant dat ik hierop wil wachten. Wanneer de specificaties mij voldoende over de streep trekken, gaat dat de volgende auto worden! Tzt dus een vervolg...

    De originele post van dit topic:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto
    Hallo allen,

    ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een Q7 E-Tron, end dit jaar of begin volgend jaar. Gezien mijn aversie tegen alle 'standaard' kleuren wilde ik gaan voor Sepangblau, maar mijn vriendin heeft mij ervan overtuigd dat 'Vurig Oranje' nog veel beter staat. Echter, dan wel met zwarte velgen, dakreling, grille en raamlijsten. De eerste twee is niet zo'n probleem, maar 'Zwart Optiek' lijkt niet leverbaar. Aluoptiek en blanke raamlijsten staan als standaard in de configurator en zijn niet uit te vinken. Verder staan in de Duitse optielijst ook nog carbon spiegelkappen, die zou ik dan ook graag zien.

    Q7-orange.jpg Q7-orange-1.jpg

    Iemand die mij kan vertellen hoeveel er wel en niet kan van waar de configurator beperkt is en de Duitse configurator afwijkt? Zijn er tevens noemenswaardige voor- en/of nadelen te noemen om deze auto wel/niet in Duitsland te bestellen?

    Groet, Geert
    Laatst gewijzigd door Xecto; 28-08-17 om 09:56. Reden: Afbeelding toegevoegd
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    35
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Hallo allen,

    ik ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een Q7 E-Tron, end dit jaar of begin volgend jaar. Gezien mijn aversie tegen alle 'standaard' kleuren wilde ik gaan voor Sepangblau, maar mijn vriendin heeft mij ervan overtuigd dat 'Vurig Oranje' nog veel beter staat. Echter, dan wel met zwarte velgen, dakreling, grille en raamlijsten. De eerste twee is niet zo'n probleem, maar 'Zwart Optiek' lijkt niet leverbaar. Aluoptiek en blanke raamlijsten staan als standaard in de configurator en zijn niet uit te vinken. Verder staan in de Duitse optielijst ook nog carbon spiegelkappen, die zou ik dan ook graag zien.

    Iemand die mij kan vertellen hoeveel er wel en niet kan van waar de configurator beperkt is en de Duitse configurator afwijkt? Zijn er tevens noemenswaardige voor- en/of nadelen te noemen om deze auto in wel/niet Duitsland te bestellen?

    Groet, Geert
    Hoi geert, ik heb het via chiptuning Experience in Nieuwegein laten spuiten en ben zeer tevreden. Want het is inderdaad niet standaard leverbaar. Gr Robin


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Zo de optie "Audi Exclusive Titaanzwarte Sierlijsten" 1 op 1 passen op de E-Tron, ze zijn namelijk niet leverbaar als optie

    @Rsme : zijn alle accenten losgehaald en vervolgens geschuurd en gespoten in hoogglans zwart? Ben wel nieuwsgierig of dit goedkoper is dan de €980 die Audi vraagt voor bovenstaande optie?
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  4. #4
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    @Panoman : ik begrijp dat je al eens een nieuwe Audi bij een DE dealer hebt gekocht, kun je hier wat meer over vertellen? Prijsverschil NL dealer, garantie, andere redenen.

    Het gaat bij mij om een auto waar alles op en aan zit (dus pakketinhoud zal het niet zijn) en nog wat specifieke wensen qua kleur en afwerking Via de configurator kom ik al op een aardig prijsverschil, terwijl er volgens mij geen BPM wordt geheven.
    Laatst gewijzigd door Xecto; 10-07-17 om 12:51.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  5. #5

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Echter, dan wel met zwarte velgen, dakreling, grille en raamlijsten. De eerste twee is niet zo'n probleem, maar 'Zwart Optiek' lijkt niet leverbaar.
    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1756050


  6. #6
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleeper Bekijk Berichten
    Dankjewel! Ziet er uit als een hele nette oplossing!

    @PostKevin: hebben ze alles gedemonteerd en gewrapped of alles laten zitten? Nette wagen, mooie kleur, maar mij te braaf Heb je er ook nog over gedacht om zwarte velgen te monteren? Enig idee of dat goed blijft wanneer ze gewrapped worden?

    Ik zie overigens in de configurator dat de 3e zitrij (nu) wel leverbaar is, ben benieuwd of het een foutje is of weer een pré erbij!
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  7. #7
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Ik heb even wat berekeningen gemaakt en me verdiept in de E-Tron Quattro. De nieuwsberichten hierover bereikten mij pas na mijn OP. De dealer heeft mij er ook niets van verteld toen ik daar zat om een Q7 samen te stellen, terwijl we het nog wel expliciet over E-Tron en H-Tron hebben gehad....

    De E-Tron Quattro vind ik wel dermate interessant dat ik hierop wil wachten. Wanneer de specificaties mij voldoende over de streep trekken, gaat dat de volgende auto worden! Tzt dus een vervolg...
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Hallo Xecto,

    De chromen grill, plastic onderkant voorbumper, chromen sierlijsten rondom ramen, chromen sideblade, dakrails (had ik al zwart besteld, was echter mat zwart en ik wou hoogglans), nardo spiegels, chromen lijsten op de achterbumper en de chromen strips rondom de LED-mistlampen: alles kan blijven zitten.

    Aangezien een zwarte kleur de velgen kleiner laten blijken, ik comfort prefereer boven 'looks', heb ik voor 21 inch velgen gekozen in het grijs. Op deze manier heb je toch nog een vrij 'sportief' uiterlijk, maar hoef je je weinig zorgen te maken om comfort of stoepranden.

    Tevens kan hij vrij goed over een waterplas

    RBRTOUR dag 2-7246.jpg

  10. #9
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Zojuist contact gehad met de dealer, ze hebben inmiddels iets meer info:
    - de E-Tron Quattro gaat straks Quattro E-Tron heten
    - op z´n vroegst komen er pas in december 2018 beperkte )pre'order mogelijkheden in NL en SE, de rest van Europa moet nog langer wachten
    - eind 2017 hoopt men wel technische gegevens etc bekend te hebben, maar de verwachting is dat het nog langer op zich laat wachten: trainingen voor de Q8 lopen wel, maar deze is alleen leverbaar met hybride aandrijflijn

    Dat wordt dus nog heel lang wachten... toch maar weer kijken naar een Q7
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Zwart optiek op Q7 E-Tron? Aanschaf NL of DE?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xecto Bekijk Berichten
    Zojuist contact gehad met de dealer, ze hebben inmiddels iets meer info:
    - de E-Tron Quattro gaat straks Quattro E-Tron heten
    - op z´n vroegst komen er pas in december 2018 beperkte )pre'order mogelijkheden in NL en SE, de rest van Europa moet nog langer wachten
    - eind 2017 hoopt men wel technische gegevens etc bekend te hebben, maar de verwachting is dat het nog langer op zich laat wachten: trainingen voor de Q8 lopen wel, maar deze is alleen leverbaar met hybride aandrijflijn

    Dat wordt dus nog heel lang wachten... toch maar weer kijken naar een Q7
    December 2018 beperkte preorders? Dat is laat! in Noorwegen kun je al sinds april preorderen.... Zie https://bilkjop.audi.no/shop/no/audi...on/audi-e-tron
    Dat wordt dus pas in 2019 rijden. Minder ivm bijtelling die dan omhoog gaat!

    CO2-uitstoot Bijtelling
    0 (op batterij) 4% tot € 50.000, daarboven 22%

    Ik had zelf gehoopt op volgend jaar....

  12. #11
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron Quattro (was Q7 Etron: Zwart optiek leverbaar? Aanschaf NL of DE?)

    Dat was ook mijn hoop! De pre-order in Noorwegen en Oostenrijk schijnen initiatieven van de importerus/dealers te zijn en niet van Audi AG. Wat PON wel probeert is dus in december 2018 nog met certificaten oid te komen zodat wij nog wel van de regels van 2018 kunnen profiteren.

    Ik wacht niet meer af en heb deze zomer een grotere auto nodig, dus ik probeer voor eind van dit jaar nog een Q7 op de kop te tikken waar de dealer graag vanaf wil. Ga ik in 2022 wel naar EV of H2 kijken.
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •