Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Hallo,

    Ik ben Tom en heb ben al enige tijd op zoek naar een Audi A4 Avant Benzine TFSI 1.6 en heb eventueel interesse om een Audi A4 Avant aan te kopen in Duitsland.
    Hierbij heb ik gezocht bij een officiële Audi Dealer (Audi Frankfurt) en vind er wel enkele exemplaren waar ik interesse in heb.
    Nu lees ik diverse verhalen van mensen waarbij de KM stand is teruggedraaid van autos gekocht in Duitsland.

    Ik heb de personen bij Audi Frankfurt gecontacteerd dat ik hiervoor enkele uren moet rijden en niet wil komen als de papieren / KM niet in orde zijn.
    Ik krijg de expliciete uitleg:
    "All our 450 cars are proven by history and accident damages and painted works before"

    Als ik vraag naar een garantie (1 jaar na aankoop 2de hands) krijg ik uitleg:
    "The warranty will be not be accepted by the Audi Dealer in Belgium, so you have to pay the repair first and after this send the invoice.
    After this the % of parts and manuel works will be refund"

    Heeft iemand ervaring met aankoop Duitsland via een officiële Audi Dealer + garantie hierin ?

    Ik heb geen zin om achteraf te weten te komen dat de KM van mijn aangekochte wagen zijn teruggedraaid, met alle gevolgen van dien.

    Bedankt!

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Ja heb meerdere autos in Dld gekocht. Hoe oud is de A4 want tegenwoordig worden beurten online opgeslagen dus check voor km's. Ik heb nooit gedoe gehad met Duitse dealers, sterker, ik vind ze veel klantgerichter dan menigeen in NL. Zou er niet zo bang voor zijn. Ziet meestal alleen mindere verhalen, niet de goede ervaringen.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Een 1.6 TFSI is nooit geleverd de km-standen bij een officiële Audi dealer kloppen wel die branden hun vingers niet aan teruggedraaide rommel. Bij niet merkgebonden garages (dus geen connectie met de fabriek ligt dat soms anders). Auto's met fabrieksgarantie (minimaal 2 jaar vanaf 1e registratie en maximaal 5) is Europawijd gecoverd, helaas kent Audi geen (zoals Mercedes dat wel heeft) gebruikte auto garantie die over de grenzen gaat en ook voor niet Duits ingezetene geld. Dat is mijn inziens ook echt een tekortkoming en bewust beleid ter bescherming van de dealers / importeur in de andere landen. Protectionisme laatst zelf ook weer mogen meemaken met aankoop van een nieuwe auto bij onze Oosterburen, bij een officiële Audi dealer een nieuwe voorraad auto kopen wordt voor niet Duitsers expres moeilijk / onmogelijk gemaakt, doe je het via een tussenpartij dan kan opeens alles. Overigens niet voor het eerst maar de laatste jaren wel steeds extremer. Hoe verder van de grens hoe makkelijker het wordt.

    Ik denk dat D'Ieteren en Pon daar afspraken over hebben gemaakt met de fabriek en die trekt aan de touwtjes bij Duitse dealers door kortingen (die de dealer aan het einde van het jaar krijgt bij het halen van z'n verkoop quota) terug te halen bij verkoop aan bijvoorbeeld een Belg of Nederlander. Indirect is dat dus gewoon een vorm van prijsafspraken.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Terugdraaien gebeurt vrijwel niet bij dealers, alleen bij vage handelaartjes en bij sommige 'bedrijven' die auto's uit het buitenland halen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Ja heb meerdere autos in Dld gekocht. Hoe oud is de A4 want tegenwoordig worden beurten online opgeslagen dus check voor km's. Ik heb nooit gedoe gehad met Duitse dealers, sterker, ik vind ze veel klantgerichter dan menigeen in NL. Zou er niet zo bang voor zijn. Ziet meestal alleen mindere verhalen, niet de goede ervaringen.
    De Audi's waar ik eventueel oog op heb is van half 2014 tot eind 2014.
    Klopt ook zijn uitleg ivm de garantie (1 jaar na aankoop): laten repareren -> factuur opsturen -> terugbetaling ?

    bedankt !


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Een 1.6 TFSI is nooit geleverd de km-standen bij een officiële Audi dealer kloppen wel die branden hun vingers niet aan teruggedraaide rommel. Bij niet merkgebonden garages (dus geen connectie met de fabriek ligt dat soms anders). Auto's met fabrieksgarantie (minimaal 2 jaar vanaf 1e registratie en maximaal 5) is Europawijd gecoverd, helaas kent Audi geen (zoals Mercedes dat wel heeft) gebruikte auto garantie die over de grenzen gaat en ook voor niet Duits ingezetene geld. Dat is mijn inziens ook echt een tekortkoming en bewust beleid ter bescherming van de dealers / importeur in de andere landen. Protectionisme laatst zelf ook weer mogen meemaken met aankoop van een nieuwe auto bij onze Oosterburen, bij een officiële Audi dealer een nieuwe voorraad auto kopen wordt voor niet Duitsers expres moeilijk / onmogelijk gemaakt, doe je het via een tussenpartij dan kan opeens alles. Overigens niet voor het eerst maar de laatste jaren wel steeds extremer. Hoe verder van de grens hoe makkelijker het wordt.

    Ik denk dat D'Ieteren en Pon daar afspraken over hebben gemaakt met de fabriek en die trekt aan de touwtjes bij Duitse dealers door kortingen (die de dealer aan het einde van het jaar krijgt bij het halen van z'n verkoop quota) terug te halen bij verkoop aan bijvoorbeeld een Belg of Nederlander. Indirect is dat dus gewoon een vorm van prijsafspraken.

    hallo,

    sorry ik bedoelde een 1.8
    ik had de volgende zien staan:
    http://handel.audi-boerse.de/p-deu21...1,PRICE_SALE,U

    is deze prijs een goede prijs of te gek om waar te zijn ? :-)

  7. #7

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Volgens mij is de prijs niet zo gek voor z'n auto bij een Audi dealer, alleen koop je dan dus een auto uit 2014 zonder garantie, daar zou ik zelf bij soort bedragen meer mee zitten of ze moeten de wereld aan korting bieden.

    Bij Mercedes heb je Junge Sterne garantie 24 maanden en ben je door heel Europa grensoverschrijdend gedekt, daar kunnen ze bij VAG nog wat van leren maar ik geloof niet dat daar de aandacht bij het concern daar naar uitgaat, men is meer bezig met verdeel en heers.

  8. Ad
  9. #8
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Ja, maar sowieso goed dat in afstemming met de dealer te doen
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Garantie is naar mijn weten wel europees gedekt, althans voor Belgie.

    Ik heb ook al verhalen gehoord dat het eerste jaar garantie door de desbetreffende garage moet verleend worden (volgens audi assistance)

    Ook een verhaal zoals jij zegt dat de garantie overal geldig is behalve belgie en nederland.

    Maar ik heb mijn auto in april gekocht, ok was toen maar 6 maanden oud en de dealer in Dortmund bevestigde mij dat de plus garantie van 5 jaar (of 100 000km) in heel europa geldig is.
    Een maand nadat ik de wagen had vond ik dat deze licht naar rechts trok, dus laten uitlijnen bij mijn garage en ze belde mij op dat het stuurhuis teveel speling had en moest vervangen worden. Dit werd mooi in garantie gedaan. Heb een vervangwagen en al gekregen, nooit een euro moeten betalen. Nog geen klagen gehad bij deze dealer trouwens. Ik doe mijn wagen binnen in Deerlijk, terwijl ik in Antwerpen woon.

  11. #10

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Welke dealer was het in Duitsland?
    Is het Garage Veys, waarover je het hebt in Deerlijk?
    Alvast proficiat met de Wagen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Hoi Tom,

    ik lees net jou bericht. Ik ga volgende week ook mijn auto bij t zelfde dealer halen. Ook ik ben druk bezig met info opzoeken over de garantie, want ben niet echt overtuigd.
    Mijn audi is net over 5 jaar, maar ik krijg een audi gebrauchtwagenplus garantie. Als ik in N Lde dealers vraag, wordt mij verteld dat garantie hier niet geldig is en Audi DL zegt weer van wel
    Weet jij hier al iets meer over? Ik ben wel benieuwd welke verkoper jij had want de mijne was erg onvriendelijk . Hij werd boos omdat ik niet ben overtuigd en waarom ik niet geloof als hij mij verteld dat garantie wel in heel EU geld

    ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen

    gr
    cm

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    De fabrieksgarantie bij een nieuwe auto is wel ook in Nederland aanwezig. Krijg jij garantie van de garage op een 5 jaar oude auto, dan is dat garantie van de garage zelf en niet van de fabrikant als ik het goed heb.

    Met problemen moet je toch naar de garage in Duitsland waar je hem gekocht hebt.

  14. #13

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Je moet gewoon even de voorwaarden op papier hebben, dan kun je het goed bekijken. Sommige garanties zijn garantieverzekeringen, dan kun je het nog wel eens moeten voorschieten. Een van de door mij geïmporteerde auto's had ook europees geldige gebrauchtwagengarantieplus buiten de fabrieksgarantie maar de NL'se dealer regelde dit gewoon met Duitsland. Het was dus bij die auto geen enkel probleem..

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Hoi,
    Voorwaarden gaat hij mij nig geven, daar staat ook dat audi select plus garantie in heel EU geldig is. Volgende heeft hij mij gemaild,(der unter a beschriebenen fahrzeuge auch fur geschafte in das EU -bzw angrenzende auslan)
    Maar NL zegt ook dat er na 2 +3 =5 jaar geen garantie is in NL alleen bij de dealer zelf. Hoop dat ik ze niet nodig heb

  16. #15
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies Audi Duitsland - officiele dealer

    Audi geeft normaal 2jr fabrieks- garantie of verlengde (5jr) garantie die wereldwijd geld. Andere garanties zijn garantieverzekeringen die inderdaad wel geldig zijn, echter hebben die niets met een dealer te maken. Dus het verhaal van de rekening vooruit betalen klopt dan wel, het is een verzekering. Je kunt zo'n zelfde verzekering (https://www.autotrust.nl/) ook in Nederland regelen. De voorwaarden zijn wel anders dan bij een "echte" garantie, onderdelen worden vaak met "nieuw voor oud" verrekent. Dit betekent dat je een bepaald deel (km stand/ verslijtdeel) van de onderdelen, geen vloeistoffen (olie/koelmiddel), maar wel het volledig uurloon vergoed krijgt.

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •