Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Waar op letten bij aankoop A4 B8.5 1.8tfsi S-Line?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Waar op letten bij aankoop A4 B8.5 1.8tfsi S-Line?

    Dames/Heren,

    Na meerdere VAG auto's gehad te hebben (oa een TT en een GTI), had ik even de overstap gemaakt naar een gloednieuwe Fransoos.
    Bevalt me niet en mis het Audi gevoel ontzettend.

    Daarom nu zoekende naar een fraaie Audi A4 B8.5 1.8tfsi 170pk Avant.
    Wil er 'zo veel mogelijk opties' op zien, omdat ik die nu ontzettend mis (zoals S-Tronic, stoelverwarming, parkeersensoren rondom, B&O audio, S-line interieur en exterieur, hold assist, trekhaak, etc)

    Heb zo veel mogelijk proberen op te zoeken, maar kom niet achter de volgende zaken. Ik hoop dan ook dat jullie mij willen helpen, zodat ik een fraai vol en goed exemplaar mag vinden:

    - Waar moet ik qua veel gehoorde zaken als olieverbruik, ketting, etc. bij deze 1.8tfsi goed op letten (ik zoek er eentje met max 100.000km) bij een B8.5?

    - Ik wil graag een geïntegreerde navigatie met Google Earth view. Welke versie MMI is dit nu? Ik zie een extra sim kaart sleuf dan oid?

    - Ik las iets over een gemodificeerde olieschraapveer? Is dat hier van toepassing?

    - Bij hoe veel kilometer moet de ketting normaal vervangen worden?

    - Nog andere specifieke tips waar ik in mijn zoektocht naar de omschreven A4 B8.5 zeer zeker op moet gaan letten?

    Alvast bedankt,

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Waar op letten bij aankoop A4 B8.5 1.8tfsi S-Line?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Dames/Heren,

    Na meerdere VAG auto's gehad te hebben (oa een TT en een GTI), had ik even de overstap gemaakt naar een gloednieuwe Fransoos.
    Bevalt me niet en mis het Audi gevoel ontzettend.

    Daarom nu zoekende naar een fraaie Audi A4 B8.5 1.8tfsi 170pk Avant.
    Wil er 'zo veel mogelijk opties' op zien, omdat ik die nu ontzettend mis (zoals S-Tronic, stoelverwarming, parkeersensoren rondom, B&O audio, S-line interieur en exterieur, hold assist, trekhaak, etc)

    Heb zo veel mogelijk proberen op te zoeken, maar kom niet achter de volgende zaken. Ik hoop dan ook dat jullie mij willen helpen, zodat ik een fraai vol en goed exemplaar mag vinden:

    - Waar moet ik qua veel gehoorde zaken als olieverbruik, ketting, etc. bij deze 1.8tfsi goed op letten (ik zoek er eentje met max 100.000km) bij een B8.5?

    - Ik wil graag een geïntegreerde navigatie met Google Earth view. Welke versie MMI is dit nu? Ik zie een extra sim kaart sleuf dan oid?

    - Ik las iets over een gemodificeerde olieschraapveer? Is dat hier van toepassing?

    - Bij hoe veel kilometer moet de ketting normaal vervangen worden?

    - Nog andere specifieke tips waar ik in mijn zoektocht naar de omschreven A4 B8.5 zeer zeker op moet gaan letten?

    Alvast bedankt,
    1) van de 1.8tfsi 170pk gaat thermostaatklep vaak stuk...is een reparatie van ongeveer 800 euro. Olieverbruik is er niet meer bij de "nieuwe" 1.8tfsi.

    2) je hebt MMI Plus nodig (MMI3GP) met inderdaad een simkaart slot.

    3) is alleen van toepassing op de 2.0tfsi

    4) dacht bij 180.000 of 210.000km...durf ik niet zeker zeggen.

    5) ja, gaan rijden ermee en voelen of het goed stuurt. Sommige hebben stuurproblemen, daar zijn diverse fixes/updates voor om het op te lossen. Deursloten en tankklep slot gaan snel stuk. Verder hebben alleen de Quattro modellen S-tronic dacht ik...anders heb je standaard Multitronic. De facelift (B8.5) heeft een verbeterde MT dan prefacelift, maar nog steeds goed testen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar op letten bij aankoop A4 B8.5 1.8tfsi S-Line?

    @Rainesh:

    Dankjewel voor je snelle en duidelijke antwoorden!

    1) Hoe kan ik snel checken of bij een kandidaat model de thermostaatklep niet stuk is / al geupgrade is?

    2) Je geeft aan dat de 'nieuwe' 1.8tfsi geen last meer heeft van hoog olie verbruik. Vanaf wanneer (modeljaar of motorblokcode oid) kan je dit 'nieuw' aanmerken?

    3) Wat moet ik voelen tijdens proefritten met betrekking tot jouw genoemde 'stuur problemen'? Is dat nog specifiek het geval bij modellen mét Audi Drive Select?

    3) Goed dat je aan geeft dat het dus géén S-Tronic betreft maar een Multitronic (in de basis ben ik niet perse op zoek naar een Quattro).
    Dat kan dus nog al een verschil in rijbeleving op gaan leveren denk ik zo? (Heb in mijn GTI dsg gehad, dat is dus S-Tronic). Nog voordelen - nadelen te noemen van S-Tronic vs MT icm een 1.8tfsi?

    4) Lees ook nog eea over falen van de spanner van de distributieketting bij veel 1.8tfsi's. Gaat dit ook op voor de 1.8tfsi in de b8.5?
    Laatst gewijzigd door allewijn; 15-10-17 om 16:40.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •