Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Aankoop C5 2.7tQ a/t

  1. #1

    Standaard Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Donderdag ga ik bij een ‘02 A6 kijken, met de 2.7t motor, quattro en automaat. Heb eerder een B5 S4 gehad (en twee B5.5 Passats tdi), dus de motor is me bekend en een aantal algemene VAG zaken. Ben technisch, dus durf het wel aan (heb zelfs nog een set k03’s liggen... neem aan dat ze uitwisselbaar zijn tussen S4 en A6? Of zijn de huizen anders?).
    Ik ben niet bekend met Audi quattro automaatbakken; hoe zijn deze, kunnen ze een remap aan (ik trap niet constant, ik verdien m’n geld met m’n rijbewijs, maar wel af en toe... anders kan je net zo goed een 2.4 kopen haha).
    En; zijn alle 2.7tQ’s tiptronic, geen enkele, of hoe herken ik dit?
    En, zijn er nog zaken waar ik op moet letten die ik niet ken van het B5 platform? (laptop met vcds gaat ook mee).

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Alle Quattro's uit die tijd zijn uitgerust met een Tiptronic en met een remap zit de 2.7T op zo'n veilige 290-300 pk. De bak is best betrouwbaar maar de koppelomvormer staat wat minder bekend.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Oké, en is dat dan slijtage? Of vermogen?
    En, wanneer de turbo’s gaar zijn, volgens mij moest bij de B5 de motor eruit, hoop bij de C5 niet?
    En; bij mijn ‘99 S4 rammelden de uitlaatspruitstukken; geloof dat er buisjes in het begin van de runners geperst zaten die wel eens loskwamen, is dat probleem opgelost mettertijd, of zijn die spruitstukken nog steeds een puntje?

  4. #4

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Vanaf vandaag staat er een allroad minder op Marktplaats
    Bj 2001, 2.7t tip, 208k op de klok, recent veel onderhoud (oa nieuwe schijven/blokken/klauwen rondom, bak gespoeld + keerring vervangen, kleppendekselpakkingen, vacuum spin, etc), half leer maar verder een hoop opties... zal de sticker in de kofferbak eens opzoeken en uitpluizen.
    Wel 5 foutcodes in het geheugen, maar ik denk dat ze allemaal dezelfde oorzaak hebben; misfire cilinder 5, misfire onbekende cilinder, lambda bank 2, egt sensor bank 2, pre cat bank 2 niet efficient.
    Misfire onder vollast, vooral bij warmere motor, ik denk de originele bougies nog en dat die aan vervanging toe zijn... evt bobine, maar onder deellast prima; en met gasklep Y-rubber denk ik wat vagere klachten over beide cilinderbanks?
    We gaan het uitvinden, zoek nog even naar de juiste bougies.


    Kleine man had ik al

  5. #5
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Heel mooi!
    En ja, bij een C5 moet het blok er ook uit voor het vervangen van de turbo's


  6. #6

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Had al eea gelezen op Engelstalige fora, tiptronic maakt het er ook niet makkelijker op. Geeft niet, zien we dan wel weer. Heb nog een set k03’s van m’n S4 liggen, mochten ze ooit gaan kan ik die eerst reviseren. Of twee sets inruilen op een set k04’s hehe.
    Eerst alle onderhoud maar even, heb inmiddels filters en vloeistoffen vervangen, bobines en bougies ook (Beru bougies... denk dat die er twee ton in hebben gezeten, als ik ze zo zag nog de eerste set, drie zaten los in het gat, geen wonder dat ik misfires had).
    Nu een vd egt sensoren even doorsolderen, en af en toe melding van voor-kat niet efficient... en af en toe lambda sensor. Even kijken wat er overblijft met de nieuwe ontsteking en gefixte egt.

  7. #7

    Standaard Re: Aankoop C5 2.7tQ a/t

    Mocht iemand op onderzoek uit zijn naar een dergelijke auto en dit topic vinden, ik heb deze auto nu een tijdje; goede auto, heel fijn... wel dorstiger dan ik dacht, ik haal gemiddeld 1:7,2 en had 1:9 verwacht bij normaal gebruik en nieuwe lambdasensoren.
    Ik heb vervangen; 1 bobine en de bougies, beide regelsensoren (lambdasondes), en met vagcom de automaat naar sportstand gecodeerd.
    Motor loopt nu magnifiek... automaat is ook super, en ben helemaal fan van de luchtvering.
    Moet nog wel vervangen; een van beide egt-sensoren (kwestie van 5 draden doorsolderen of de printplaat vervangen), draagarmen voor-boven, een of beide voorwiellagers, en een homokineet... maar wat wil je, auto is 1800kg en heeft ruim 2 ton op de klok.
    En dan komt helaas het moment dat ie weg moet, want ben onlangs van baan gewisseld en moet weer gaan dieselen; dus binnenkort op Autoscout.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •