Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    33
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Ik zou graag weten waar op te letten bij aankoop van een S6 met de V10 motor. Wie weet wat de zwakke punten (voor zover aanwezig) zijn van dit type?

    Heb zitten zoeken op S6 en V10 hier maar kan niets vinden?

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Je moet op zijn minst de prachtige auto van @Schiphol hebben gevonden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Dat klopt @ketelapper ! Die zou je op zn minst gevonden moeten hebben.

    De V10 van de S6 is een hele gevoelige motor die bekend staat om zijn hoge onderhoudskosten en zijn extreme dorst.
    De V10 van de RS6 is niet dezelfde motor (niet helemaal) en heeft een betere reputatie.

    Met name de Ansaugrohre (sorrie voor het Duits, dat zijn de bruggen geloof ik), zijn zo gevoelig dat je bijna geen S6 vindt die ze niet vervangen heeft. 4.000euro per stuk is geen uitzondering en het zijn er twee.

    Verder is het gewoon een A6 met alle bekende goede en slechte eigenschappen.

    Verbruik is onder normale omstandigheden 1 op 6. Ga je sportiever rijden dan zal het gemiddeld 1 op 5 worden. Graag met 98ron.

    De 2009, oftewel de facelift, of daarvoor vanaf 2006 verschillen qua motor niet en qua uiterlijk ook weinig. Daar zou je wat dat betreft geen waarde op hoeven te leggen. Zoek met weinig kilometers en de originele motor waarvan de bruggen al vervangen zijn.

    Gewilde opties bij gebruikte zijn de memory stoelen links EN rechts. Carbon inleg, standkachel.

    E7722A03-F570-486C-8B43-B29B1E428628.jpg
    Porsche 911 (997] Turbo Cabrio - 2008 zwart / Alfa Romeo Stelvio - 2019

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    33
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Verbruik maakt mij niet zoveel uit, echt veel wordt er toch niet mee gereden.

    Dat van die aanzuigbuizen wist ik niet en kun je mooi op leeglopen als je 2 x 4.000 euro mag aftikken.

    Bedankt voor deze tip!!

  5. #5

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiphol Bekijk Berichten
    Met name de Ansaugrohre (sorrie voor het Duits, dat zijn de bruggen geloof ik), zijn zo gevoelig dat je bijna geen S6 vindt die ze niet vervangen heeft. 4.000euro per stuk is geen uitzondering en het zijn er twee.
    Ik ben benieuwd welk onderdeel je nou bedoelt voor 2x €4000? Bedoel je ansaugbrücke/saugrohre/intake manifold/inlaatspruitstuk? Daar zit er toch zeker maar één van in? Die is nieuw bij de dealer €2800, maar online van Pierburg (de oorspronkelijke fabrikant) nieuw te koop voor €1300. Nog steeds veel geld, maar minder dan €8000. Of bedoel je iets anders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiphol Bekijk Berichten
    De 2009, oftewel de facelift, of daarvoor vanaf 2006 verschillen qua motor niet
    Toch is er wel een belangrijke wijziging, vanaf een bepaald BXA motornummer is er overgestapt naar structuurhonen i.v.m. cilinderwandschade bij de modellen ervoor. Te herkennen aan hard metaal kloppende geluiden met name direct na de koude start.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-07-18 om 11:43.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    33
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Ik vind op internet onderstaand onderdeel: Saugrohr S6 € 1799,=.

    Dit is wat bedoeld wordt? Is heel wat anders dan 2 x 4.000,=.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Dat is wel wat ik bedoelde ja, geen idee of Schiphol dat ook bedoelde. €1300 -》 https://www.mijnautoonderdelen.nl/au...tuk-module.htm

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    33
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Die 1300 euro is nog een keer te doen mocht dat nodig zijn, zeker in combinatie met een eventuele aanschaf van zo'n auto. Voor een beetje een grote beurt ben je ook al bijna zo'n bedrag kwijt.

    Ik gooi echter de handdoek in de ring m.b.t. die cilinderwandschade. Dat kun je als eenvoudige koper niet controleren. En een eventueel meegenomen monteur bij de bezichtiging van de auto kan het ook niet zo maar constateren denk ik?

  10. #9

    Standaard Re: Aankooptips S6 V10 Modeljaar 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6BD Bekijk Berichten
    Die 1300 euro is nog een keer te doen mocht dat nodig zijn, zeker in combinatie met een eventuele aanschaf van zo'n auto. Voor een beetje een grote beurt ben je ook al bijna zo'n bedrag kwijt.

    Ik gooi echter de handdoek in de ring m.b.t. die cilinderwandschade. Dat kun je als eenvoudige koper niet controleren. En een eventueel meegenomen monteur bij de bezichtiging van de auto kan het ook niet zo maar constateren denk ik?
    1300 hoef je ook echt niet kwijt te zijn aan een grote beurt, maar dat is een ander verhaal De cilinderwanden controleer je niet 1, 2, 3 maar je kunt het motornummer controleren, staat op de buitenkant van het blok. Motorcode is BXA en vanaf BXA motornummer 008214 is het verbeterde structuurhonen toegepast. Vanaf 005xxx zijn er ook al dingen gewijzigd.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 17-07-18 om 08:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •