Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: A7 3.0 TFSI 2015

  1. #1

    Standaard A7 3.0 TFSI 2015

    Beste liefhebbers, ik ben hier nieuw op het forum en ben aan het kijken om een eerste audi aan te schaffen (A6 of A7 3.0 benzine).
    Maar na het lezen van deze topic krijg ik toch al een beetje schrik over de betrouwbaarheid.
    Is een A7 3.OTFSI 333CV QUATTRO S-LINE S-TRONIC bouwjaar 2015 betrouwbaar en welke bekende problemen zijn hierover?
    Of is een A7 3.0 tfsi bouwjaar 2012 beter? Waarop moet ik letten?

    Ik weet dat andere merken ook wel hun problemen zullen hebben.
    Heb altijd met BMW gereden nooit problemen gehad, maar dat je zoek op het net krijg je ook wel schrik om een BMW aan te schaffen.
    Mvg
    Laatst gewijzigd door tom; 21-10-18 om 20:02. Reden: Irritante tekstopmaak verwijderd

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Verplaatst naar een eigen topic, dit hoort niet in een oude discussie over motoren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    @beemerfreak Waarom zou een 2012 betrouwbaarder zijn dan een 2015? Er is niet zoveel negatiefs wat ik kan bedenken bij een 2015 A7 3.0TFSI eigenlijk. Natuurlijk kan er desondanks wel iets mis zijn met een auto. Als je kijkt naar een auto in die prijsklasse en er zelf weinig verstand van hebt is een aankoopkeuring altijd een goed idee, of in ieder geval even uitlezen met een uitleeskabel die VAG volledig ondersteunt. Succes anyway.

    p.s. het wordt gewaardeerd als blijkt dat je zelf enige research hebt gedaan, zeker bij nieuwe leden.

  4. #4

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @beemerfreak Waarom zou een 2012 betrouwbaarder zijn dan een 2015? Er is niet zoveel negatiefs wat ik kan bedenken bij een 2015 A7 3.0TFSI eigenlijk. Natuurlijk kan er desondanks wel iets mis zijn met een auto. Als je kijkt naar een auto in die prijsklasse en er zelf weinig verstand van hebt is een aankoopkeuring altijd een goed idee, of in ieder geval even uitlezen met een uitleeskabel die VAG volledig ondersteunt. Succes anyway.

    p.s. het wordt gewaardeerd als blijkt dat je zelf enige research hebt gedaan, zeker bij nieuwe leden.
    Ik dacht dat een 2012 een andere motor had, deze heeft minder pk. Dus bij 2015 misschien bekende kinderziektens!

    p.s. Ik heb zelf niet deze topic gestart maar dit gevraagd in een topic over motoren.
    Ik heb wat gezocht maar over de 3.0 TFSI niks gevonden, enkel olieverbruik bij de 1.8 en 2.0 TFSI en vroeg me af of dit ook bij de 3.0 is.

  5. #5

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    @beemerfreak Ah, nee het is dezelfde motor, nagenoeg alleen andere software. Die motor bestaat al een tijdje, er zijn nu officieel grofweg 4 generaties van. Met de komst van de A8 D4 A6C7 en A7 was er weer een nieuwe generatie 3.0tfsi met een aantal wijzigingen die o.a. het verbruik verbeterde. De 3.0tfsi in de A4S4A5S5 B8 en A6C6 bijvoorbeeld is dus van een generatie eerder. Ten opzichte van de 2012 3.0tfsi heeft de 2015 3.0tfsi A6/A7/A8 een paar vernieuwingen, maar die zijn verwaarloosbaar. Heel fijne vaak probleemloze motor met veel potentie. Chiptuning kan veilig naar ~430pk en eventueel met andere pulley nog iets eerder koppel in lage toerentallen doordat de supercharger dan iets harder gaat draaien. De in deze auto geplaatste stronic is een sterke dubbelekoppeling bak. In 2015 was er een A6 en A7 facelift, dus het is wel leuk die mee te pikken. Wel een iets ander navigatiesysteem, DAB+ retrofitten is dan wat lastiger en duurder. Kijk even naar de verschillende navigatiesystemen die er bestaan, dat is dus prijzig om achteraf te upgraden.


  6. #6

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @beemerfreak Ah, nee het is dezelfde motor, nagenoeg alleen andere software. Die motor bestaat al een tijdje, er zijn nu officieel grofweg 4 generaties van. Met de komst van de A8 D4 A6C7 en A7 was er weer een nieuwe generatie 3.0tfsi met een aantal wijzigingen die o.a. het verbruik verbeterde. De 3.0tfsi in de A4S4A5S5 B8 en A6C6 bijvoorbeeld is dus van een generatie eerder. Ten opzichte van de 2012 3.0tfsi heeft de 2015 3.0tfsi A6/A7/A8 een paar vernieuwingen, maar die zijn verwaarloosbaar. Heel fijne vaak probleemloze motor met veel potentie. Chiptuning kan veilig naar ~430pk en eventueel met andere pulley nog iets eerder koppel in lage toerentallen doordat de supercharger dan iets harder gaat draaien. De in deze auto geplaatste stronic is een sterke dubbelekoppeling bak. In 2015 was er een A6 en A7 facelift, dus het is wel leuk die mee te pikken. Wel een iets ander navigatiesysteem, DAB+ retrofitten is dan wat lastiger en duurder. Kijk even naar de verschillende navigatiesystemen die er bestaan, dat is dus prijzig om achteraf te upgraden.
    Bedankt voor de toelichting en blij te horen dat de 3.0 niet het probleem van het olie verbruik heeft en ik gerust ook ene van 2012 aanschaffen. Dus moest er iemand een sportieve A6 of A7 te koop weten staan, laat het me dan aub weten. Mvg
    Laatst gewijzigd door beemerfreak; 23-10-18 om 07:01. Reden: Bij geschreven.

  7. #7
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Ik heb een A5 cabrio 3.0TFSI 272 pk uit 2014. Op basis van de laatste keer bijvullen is het olieverbruik circa 1 liter op 24.000 km., dus eigenlijk nihil.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Audi A7 3.0 V6 TFSI Quattro S line S tronic - Verkoopprijs: € 26.500,-
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3-e250040a78a6
    Kent iemand deze auto en op wat moet ik letten wanneer ik ga kijken. En wat houdt de optie 2xs-line in?
    Laatst gewijzigd door beemerfreak; 27-10-18 om 19:29.

  10. #9
    pa27506's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    86
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    2 x s-line: ik denk dat hij bedoelt s-line interieur en s-line exterieur..
    A6 avant , tornadogrijs, S-Line, Black edition, 18 TFSI, 28.02.2018
    A4 berline, 2.0 tdi , 136 pk multitronic, ijszilver, 28.10.2010

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Idd


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #11

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beemerfreak Bekijk Berichten
    Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Audi A7 3.0 V6 TFSI Quattro S line S tronic - Verkoopprijs: € 26.500,-
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3-e250040a78a6
    Kent iemand deze auto en op wat moet ik letten wanneer ik ga kijken. En wat houdt de optie 2xs-line in?
    Deze middag ben ik gaan kijken. Prachtige wagen wel.
    Enkel had ik enkele opmerking: Vier 20" banden bijna versleten.
    Remblokken op 1/3.
    In de linker led koplamp zit condens.
    Motor was afgestoomd (Misschien was er ook niets te zien, maar ik zie liever een motor met een beetje stof.)
    Verf juist boven het rechter voorwiel, zag er precies een beetje gekrakkeleerd uit.
    En waar ik het meeste schrik van heb is bij het snel vertrekken aan een rood/groen licht een schok. Je voelde het en hoorde het en beetje.
    Was precies of hij moest eerst speling overbruggen. Weet ook niet of dit normaal was? Het was voor mij ook de eerste keer met een s-tronic.

  13. #12

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Hoort geen schok te hebben. Lees 'm in ieder geval even uit met een VAG-proof uitleesapparaat en dan hopen dat de verkoper de eventuele fouten niet net gereset heeft. Kan ook slechts verouderde versnellingsbaksoftware zijn die even geüpdate moet worden.

  14. #13
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Hij staat ook wel best scherp geprijsd of niet?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  15. #14

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Hij staat ook wel best scherp geprijsd of niet?
    De prijs is goed, als de auto ook goed was. Hij heeft ook 130000 km en is van januari 2012. Is niet de bedoeling om na de aankoop duizende euro's uit te geven. Blijf wel een mooie wagen natuurlijk.

  16. #15
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Onderhoud wat d’r aan zit te komen is voor heel erg veel aangeboden auto’s de belangrijkste reden van verkoop. Banden en remmen etc, heel normale voorkomende zaken (en mogelijk punt van onderhandeling).

    Je moet altijd geld achter de hand houden voor achterstallig/onvoorzien, hoe goed je je huiswerk ook doet. 10% van aanschaf vind ik persoonlijk minimaal om niet gelijk in de problemen te kunnen geraken.

    Versnellingsbak is een ander verhaal.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #16

    Standaard Re: A7 3.0 TFSI 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Onderhoud wat d’r aan zit te komen is voor heel erg veel aangeboden auto’s de belangrijkste reden van verkoop. Banden en remmen etc, heel normale voorkomende zaken (en mogelijk punt van onderhandeling).

    Je moet altijd geld achter de hand houden voor achterstallig/onvoorzien, hoe goed je je huiswerk ook doet. 10% van aanschaf vind ik persoonlijk minimaal om niet gelijk in de problemen te kunnen geraken.

    Versnellingsbak is een ander verhaal.
    Is een vaste prijs zei hij.
    Ik ga nog wat opzoeken en hem mee een bod sturen, en daar kan hem dan op ingaan of niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •