Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aanschaf A6 C7 advies

  1. #1
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aanschaf A6 C7 advies

    Ik ga in 2019 mijn trouwe B5 diesel eindelijk vervangen voor een C7. Hoewel ik deze B5 nu al bijna 10 jaar rijdt heb ik nog nooit significante problemen ervaren. Alleen ik begin toch steeds meer te merken dat hij al bijna 20 jaar oud is en wil eigenlijk gewoon wat nieuws. Vooral ook voor de extra ruimte voor een C7 gekozen. En waarom de C7 en niet de C6? Eigenlijk alleen omdat ik het model veel en veel mooier vind.

    Waar ik alleen nog niet uit ben is welk blok. Heb even wat zitten tellen en qua vaste kosten zit het omslagpunt voor diesel of benzine tegenwoordig al zo rond de 15.000 km per jaar. Heb zitten kijken naar zowel de 2.0 TFSI en de 2.0 TDI. Hoewel ik door verandering van werk stukken minder ga rijden ga ik zeker wel aan die 15dkm komen. En nog iets meer ook wel.
    Waar zitten de pijnpuntjes bij beiden blokken? Ook al zijn het er weinig, ze zullen vast wel iets hebben. En waar moet ik op letten? Nog zaken die vervangen dienen te zijn bij bepaalde kilometrages bij dit specifieke type?

    Ook ben ik van plan om deze eens een keer in te voeren. Zag alleen dat er tegenwoordig flinke toeslagen zitten op het invoeren van een diesel. Is ongeveer dubbel zo duur. Dus dat is ook nog iets om over na te denken.
    Bouwjaar kijk ik zo rond de 2012. Hoor graag wat de ervaringen zijn. Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Proost; 16-12-18 om 19:57.
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  2. #2

    Standaard Re: Aanschaf C7 advies

    Genoeg ervaringen en genoeg kennis hier te vinden. Een beetje zelf onderzoek doen wordt vaak gewaardeerd, daar worden je vragen ook specifieker van. Ik dacht zelf dat het omslagpunt wel hoger zou liggen. Gebruik in die berekening bij voorkeur echte verbruiksgegevens van bijvoorbeeld spritmonitor.de. Als je diesel overweegt bedenk dan ivm (toekomstige) beperkingen of je nog een Euro5 model neemt (goedkoper) of dat het toch slimmer is om een Euro6 model te zoeken. Rest-bpm bij import kan flink van co2 waarde afhangen dus kijk daar ook naar. Op de Duitse Audi a6 c7 Wikipedia pagina is een goed overzicht te vinden van de motoren met bijbehorende gegevens. Denk na over wel of geen quattro (noodzaak erg afhankelijk van vermogen en waar je rijdt). Bedenk ook dat voorwielaandrijving bij 2012 modellen betekent dat het een multitronic automaat wordt ipv s tronic. Kijk naar welke opties je wil, de c7 optielijst is gigantisch. Als je in NL woont, rest-bpm import indicaties kun je gratis bekijken op de website van xray, een vooringevuld rapport krijg je voor €49. En lees je in wat betreft importeren, het is niet moeilijk maar er zijn op dit forum veel tips te vinden. Succes
    Laatst gewijzigd door Nenna; 16-11-18 om 18:56.

  3. #3
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf C7 advies

    Bedankt voor de antwoorden. Ik ben wat research gaan doen en al snel tot de conclusie gekomen dat invoeren echt niet meer rendabel is gezien de huidige diesel toeslag. Ik moet op de Duitse prijs nogal snel €2500 bij tellen voor alleen al die toeslagen. Daar komt dan keuren, transport, kenteken etc allemaal nog bij. Dus het wordt gewoon een Nederlandse auto. Ook vwb de versnellingsbak denk ik dat ik voor handgeschakeld ga. In autoland moet je de 2012 A6'en met een hand bak met de loep zoeken maar er zijn er gelukkig wel een paar.

    Nu heb ik een C7 op het oog uit 2012 met een 2.0 TDI motor (177 PK). Opties boeien mij niet zoveel en wat er op zit is al snel prima. Heeft 200dkm gelopen. Wil eigenlijk eind deze week of begin volgende week een proefrit gaan maken. Heeft iemand nog tips waar specifiek bij deze uitvoering op te letten? Met name het uitgevoerde onderhoud. Ik neem aan dat de multiriem gedaan is en anders nu aan de beurt is.

    Dan vraag ik me als laatste nog af of een aankoopkeuring bij Audi zelf raadzaam is. (auto heeft alleen het eerste jaar in het buitenland gereden en sindsdien in NL) Dit ivm uitlezen etc. Nu verwacht ik van een auto die maar een jaar in Duitsland gereden heeft en de rest hier met logische km opvolging geen gekke dingen, maar toch.
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  4. #4
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf C7 advies

    Iemand?

    Bestaat er overigens een lijstje met motorcodes met bekende problemen? Ik hoorde dat de 2.0 TDI wel wat bekende problemen hadden met fors olieverbruik door gepolijste zuigers. Weet alleen niet precies welke motoren dat zou den moeten zijn. De motorcode van bovengenoemde auto is CGL.

    Daarnaast heb ik het vermoeden dat genoemde auto ook schade heeft gehad (adhv BPM bedrag). Is na een jaar ingevoerd in NL maar heeft vervolgens wel enkel en alleen bij een persoon (op naam van bedrijf) gereden tot nu. In dat opzicht lijkt de schade wel vakkundig gerepareerd, anders rijd je daar geen zes jaar mee voor de zaak. Dus dat zoek ik nog even uit.

    Mocht deze het niet worden zal het nog steeds een A6 C7 worden met handbak en blijven mijn vragen nog steeds overeind
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •