Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

  1. #1

    Standaard Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    Wat denken we hier van, mensen? https://www.autoscout24.nl/aanbod/au...f2e1?cldtidx=8

    Klein beetje achtergrond: ik rijd nu een A3 e-tron lease, ga starten als zelfstandige, dus heb een andere auto nodig. Geen slagschip, wel een wagen met íets meer kofferruimte dan een A3 e-tron.

    Youngtimers overwogen, maar nu ook aan het kijken naar iets jongere/modernere wagens. Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de looks van een B7 Avant, dus ben de auto achter bovenstaand linkje even gaan bekijken. Ziet er nog fraai uit van binnen/buiten, maar had helaas geen tijd om een rit te maken. Qua binnenruimte volgens mij vergelijkbaar met mijn huidige A3, maar het zit 'm met name in de grotere bagageruimte die me aanspreekt.

    Nu is het een ongeblazen 2.0 (130 pk), geen scheurijzer, maar da's juist wel OK omdat vooral zakelijke kilometers ga doen en geen benzineslurper zoek. Volgens mij is dit zo'n exemplaar met een multitronic (CVT) bak? Geen ervaring mee.

    Wat is jullie oordeel? Waar op te letten bij dit type auto/motor/aandrijving als ik nog eens ga kijken en een rit maak?

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    B7 klinkt als een prima auto voor het doel. Grotere bagageruimte inderdaad. Niet groot. Het model is sowieso niet echt groot hoor, zet hem in het parkeervak maar eens naast een huidige kleine middenklasser.

    Over deze wagen: tja, 'alle opties aanwezig' is natuurlijk weer eens je reinste kolder. s-line binnen, s-line buiten, dakraam, pdc vóór, opbergpakket, quattro; het zit er allemaal niet op (om maar wat te noemen).

    Kleur is smaakkwestie (zou het niet doen), blok lijkt me niks (veel te licht, daarnaast kon hij afaik wel olie zuipen), bak is mt, kilometers is (dus) nooit nieuwstaat, prijs is hoog.

    You can do better
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3
    master51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    Ik vind het erg mooie auto en een mooie kleur. Ook mooi uitgevoerd.
    Rij zelf ook een 2.0alt en het is niet de vlotste auto. Wel kan deze motor prima overweg met de auto en bied voor ons genoeg rijcomfort.
    Let inderdaad wel even op olieverbruik.
    Die van mij verbruikt 1:2500 ongeveer. Toch iets waar je denk ik niet meer wakker van moet liggen... Elke auto heeft het wel en zeker in de VAG groep. Verder zijn ze motorisch erg betrouwbaar, mits ze netjes onderhouden is. Zelf rij ik wel handgeschakeld en niet een MT. Kan daar geen oordeel over geven.
    Verbruik is zo'n 1:11 met normaal rijgedrag.
    Kwa ruimte voor ons voldoende met 2 jonge kinderen.
    Succes met de eventuele koop van een nog steeds mooie B7.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    2.0 ALT van de VAG groep gebruiken allen olie...hoort erbij, zolang dit niet de spuitgaten uitloopt kan het acceptabel zijn.
    1.8T zijn een stuk vlotter maar duurder in aanschaf en waarschijnlijk moeilijker te vinden
    Multitronics hebben niet de beste reputatie, zelf heb ik het nooit aangedurfd en ben ik altijd voor de handbak gegaan bij mijn B6/B7's.

  5. #5
    master51's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rubensimon88 Bekijk Berichten
    2.0 ALT van de VAG groep gebruiken allen olie...hoort erbij, zolang dit niet de spuitgaten uitloopt kan het acceptabel zijn.
    1.8T zijn een stuk vlotter maar duurder in aanschaf en waarschijnlijk moeilijker te vinden
    Multitronics hebben niet de beste reputatie, zelf heb ik het nooit aangedurfd en ben ik altijd voor de handbak gegaan bij mijn B6/B7's.
    Mee eens

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk


  6. #6
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    Dit is wel een leuke. Wel nog steeds de MT.

    https://www.autotrader.nl/auto/voert...elType=benzine

    Ziet er op zich niet verkeerd uit kwa onderhoud. het leer zie je zelden (ik hou d'r wel van ), verder nuttig in de opties. En, valt nog volop en eenvoudig zelf extra leuk te maken (wielen/dakspoiler/xenon etc). Nog ietwat hoog aan de prijs maar als het onderhoud goed is geweest, is dat wel uit te leggen.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  7. #7

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    €9000 voor een 11 jaar oude A4 met basismotor en CVT automaat? Ik zou het wel weten: laten staan. Voor dit geld koop je jonger en beter, of groter. Wil je per se een automaat, wijk dan uit naar een quattro. Tiptronic automaten zijn véél betrouwbaarder. Reken gewoonweg op €2000-3500 voor de multitronic reparatie. Heb je daar vrede mee? Doen.

    Laat je niet verleiden door een leder sport interieur of door een RNS-E navigatie - die dingen zijn achteraf prima in te bouwen tegen een prima prijs (en de radio zelfs beter te vervangen door een Android variant met bluetooth en camera support).

    Voor dit geld koop je in elk geval al wel B8's met de 1.8TFSI of 2.0TFSI. Wel opletten of ze de olieverbruik revisie al gehad hebben..!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    sorry maar ik had de advertentie nog niet open gemaakt , prijs is belachelijk hoog zoals bastet zegt! Leer zonder stoelverwarming is iets wat je niet moet willen en de hele looptijd (6 maanden per jaar ) aan gaat ergeren....

    Als ik erg kritisch mag zijn lijkt mij de voorbumper een keer overgespoten geweest, kleur verschil met zijschermen, ook sluit de motorkap niet netjes aan op de bumper (afstellen bumper is af en toe wat lastig bij de B7 als hij eraf is geweest).

    Naden aan de rechterzijkant lijken mij iets groot en achterdeur lijkt net iets te hoog afgesteld.

    naden a4.JPG

    en nu genoeg gezeken ..sorry dat ik zo precies ben, is natuurlijk altijd makkelijk praten als het je eigen auto niet is.

    Verkijk je niet op de km stand; 250dkm snelweg is ALTIJD beter als 150dkm stad met korte ritten ...

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    @stevendbr, d'r staat er trouwens één te koop hier hè . Die is niet 'af', echter alles wat 'ie nodig heeft is prima te doen.
    Maar: wel een nette en weinig voorkomende uitvoering met leuke opties, waarvan ik toevallig weet dat er zèèr verantwoord mee is gereden. En reken even mee, na aanschaf + noodzakelijk spuitwerk (tenminste, voor het mooi) heb je nog letterlijk duizenden euro's over om hem rustig helemaal op orde te krijgen. Je krijgt hem echt mee voor handelswaarde, en die willen er meestal ook nog wel wat marge op kunnen maken.

    Je moet alleen wel snel zijn, als in morgen even contact opnemen
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Standaard Re: Advies A4 Avant (B7) 2.0 aut. uit 2007

    En voor de compleetheid:
    https://www.audiforum.nl/forum/markt...ml#post1837396

    Ik zou het wel weten! Veel fijnere motor, quattro, en bekende historie op dit forum... Voor net aan 1/3e van de andere prijs. Voor €5500 kan je een hoop "kilometerschade" betalen!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •