Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi A3 aankoop overweging maar sterke twijfel

  1. #1

    Standaard Audi A3 aankoop overweging maar sterke twijfel

    Hallo allemaal,

    Vandaag voor het eerst op dit forum en zit met een aantal vragen.
    De bedoeling is (was) om in het jaar 2019 te gaan kijken voor een A3 met DSG automaten bak.
    Het motorprogramma loop nogal uiteen maar heb niet echt een voorkeur.
    Omdat een automaat gewoon heerlijk rijd gaat (ging) mijn voorkeur uit naar een DSGbak.
    Het bouwjaar waar ik aan zit te denken is vanaf 2007-2011 vanwege het budget.

    Nu lees ik dat alle motoren T(F)Si mankementen heeft.
    De distributieketting met spanner zou een groot probleem zijn en ook zijn de DSG automaten niet betrouwbaar.
    Alternatief zou zijn een VW Golf6 echter hebben ze allemaal dezelfde motoren.
    Als ik op pad ga zal ik zeker naar het onderhoud kijken en of er een modificatie is gedaan aan de distributieketting is geweest.
    Welk bouwjaar kan ik nu kopen zonder het gedoe met
    de distributieketting en/of de DSGbak.
    Wat ik lees is dat vanaf 2013 pas het probleem verholpen is maar lees nergens vanaf welk bouwjaar dit probleem voor komt.
    Iemand hier een duidelijk antwoord op dan hoor ik het heel graag voor ik een fout bega.

    Groet Tonnie


  2. #2

    Standaard Re: Audi A3 aankoop overweging maar sterke twijfel

    Elk merk elke auto elke motor heeft bekende (mogelijke) problemen. Goed inlezen is natuurlijk verstandig, maar de ellende wordt hier soms zo ontzettend zwart-wit geroepen dat je inderdaad overweegt de trein te pakken. Deze autos en motoren komen in heel grote aantallen voor en natuurlijk zitten daar problemen tussen. Met een 2e hands auto loop je altijd een risico. Als je zekerheid wil over bijvoorbeeld een distributieketting zorg dan gewoon dat je goed onderhandelt en de distributie vervangt. Dat kost bij die kleinere 4 cilinders echt niet zoveel.

  3. #3
    Salih7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 aankoop overweging maar sterke twijfel

    Hallo,

    Heb vanmiddag toevallig een audi a3 2.0 tdi gekocht. Uit het jaar 2009.
    Het heeft een DSG automaatbak en flippers.

    Heb er ook veel over gelezen, de voor- en nadelen, ook over de bekende kwaaltjes, maar het blijft toch een klein gokje.

    Zolang auto netjes is bereden, en op tijd zn onderhoud krijgt, geloof ik er heilig in dat deze wagentjes makkelijk 3 4ton kunnen rijden.

    En om nou een golf te rijden, omdat mensen al gauw dingen roepen, gaat er bij niet in.

    Ik zou zeggen, check de auto goed op de bekende punten, onderhoudsboekje is ook heel belangrijk! En laat je niet gek maken door anderen, want t blijven allemaal occasions..

    ✌🏼

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •