Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Aankoopkeuring “welkomskeuring” Audi Q7

  1. #1

    Standaard Aankoopkeuring “welkomskeuring” Audi Q7

    Goedemiddag,

    volgende week heb ik voor de aankoop van een Audi Q7 3.6 een welkomskeuring gepland bij een VW/Audi dealer.
    Hiermee krijg ik nadien een overzicht van de status van het technische deel van de auto en de mogelijke te verwachten kosten op korte termijn.

    ik heb hier verder nog geen ervaring mee maar ik hoop dat het mij een goed beeld zal geven van de auto. Voor mij is het ook een hulpje bij de onderhandelingen mocht het zover komen.

    heeft iemand hier op dit forum nog andere slimme tips die ik nog mee moet nemen? Of andere goede tips na aanleiding van dergelijke ervaringen?

    Dank je wel alvast voor de hulp. Als het tot een aankoop komt zal ik de auto hier uiteraard “ presenteren”.

    fijne feestdagen nog

  2. #2
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopkeuring “welkomskeuring” Audi Q7

    Ik zou in ieder geval bij die keuring om een uitdraai van de VAG-COM vragen, zodat je een goed beeld hebt wat de auto zelf allemaal al gemeld heeft.

    En misschien is het mijn ervaring met de Audi-dealer, maar ik zou wellicht eerder kiezen voor bijv. Pedro Hartog, Coen Donkers (beide échte experts) of de ANWB. De dealer zou eigenlijk expert moeten zijn, maar met name met oudere auto’s hebben ze vaak minder ervaring omdat mensen na de garantie toch voor een goedkooer alternatief gaan kijken. En voor de dealer is de welkomstkeuring met name het binnenhalen van een nieuwe klant. Maar zoals gezegd, dat kan mijn ervaring zijn! Er zitten ongetwijfeld ook heel goede tussen hoor!
    Audi e-tron S

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopkeuring “welkomskeuring” Audi Q7

    Hierbij even een reactie op de vermelde aankoopkeuring. Prima geholpen bij Van Udenhout in Veghel. Goed verhaal en mooi overzicht van “aandachtspunten” van de auto. Gelet op het gegeven dat bij een autobedrijf alles wat niet meer nieuw is voor vervanging in aanmerking komt, was de lijst niet om van te schrikken. Het totaal bedrag wel, maar dat mag je ook verwachten.

    Uiteindelijk een prima onderhandelingsmiddel voor de aankoop van de gekeurde auto en ook meteen een goed beeld van de auto. Waarmee de aankoop een dag later ook rond kwam. De punten van aandacht komen de komende tijd allemaal aan bod.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •