Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    Hallo leden en/of gasten,

    Na een hele poos in mijn audi A4 1,8T gereden te hebben, nu > 400.000 km , ben ik op zoek naar een grotere 2de-hands audi. Heb al een tijdje op internet gezocht en vind de A6 (C7) vanaf model 2012 heel fraai. Maar ook ruim met voldoende beenruimte voor onze (steeds groter wordende) kids.
    Eerst dacht ik aan een 2,0TFSI, maar blijkt dat veel van deze motoren ernstige klachten hebben betreffende de -schraapveer- met grof olieverbruik en kapotte motor als gevolg. Om nu een lang verhaal kort te maken:
    Heeft type 2,8 FSI dit probleem met de schraapveer nu ook of niet ??
    Zijn er hiernaast nog meer typische kwaaltjes bekend van de C7 model ??

    De 2,8 FSI is toch redelijk zuinig (B-cat.) en heeft redelijke trekkracht ( 280Nm) en mag 1900 kg trekken, dat weer prettig is voor de caravan.
    Heb een budget van rond de € 21.000,- en zoek een wagen tot 150.000 Km en liefst van 2013 of latere 2012 i.v.m. kinderziektes.
    Kleur het liefst grijs of brons (zilver of zwart kan ook)

    Groet, Rolo

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    Je kan ook er ook een kopen met een 'probleemmotor' en alvast 3500 euro reserveren of meenemen in de onderhandeling zodat je het probleem gelijk aanpakt...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    Snappaz:
    Maar, heeft de 2,8 FSI nu dit probleem wel of niet ? Je gaat er blijkbaar vanuit dat het probleem ook aanwezig is, maar weet je dat zeker of is het een veronderstelling? Geld reserveren op voorhand hiervoor heb ik ook bedacht, maar dan gaat mijn budget eraan. (of een kopen < 16.000 euro, welke ik nog niet gevonden heb). Heb al gekeken naar revisie van motorblok en dat gaat zeker 3.750, a 4.750 euro kosten.
    Ieder geval dank voor je antwoord.

    Iemand anders nog een antwoordt voor mij ?

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    De 2.8 FSI heeft dit probleem niet nee. Voor ons ook de reden die te kopen.
    Lees anders hier even de overwegingen die ik gemaakt heb:

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...tml?highlight=

    Zuinig? Nee, neem dan de 2.0 TFSI en reserveer geld voor de problemen
    Supersnel? Nee, neem dan de 3.0TFSI met toch weer iets gevoeligere techniek.
    Maar wel gewoon een fijne wagen, met quattro (!) en meestal een automaat.

    Mind you: In Nederland ga je ze nauwelijks vinden. De paar die ik er vond waren "compromis modelletjes" met een duidelijk sausje nederlandse zuinigheid (Airco ipv climate, 16 inch mini-wieltjes, etc etc). In Duitsland ga je veel meer én veel completere modellen vinden.

    Succes!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  5. #5

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    Het gaat hier om een c7, dat is weer allemaal iets anders dan de c6. Die motoren ontwikkelen allemaal door. De 2.0tfsi in de c7 is niet echt zuinig te noemen. Ik zie die 'gevoelige' techniek van een 3.0tfsi niet zo, er zijn niet veel motoren waar je zo makkelijk en probleemloos 120-150pk aan kan toevoegen. Maar ook voor de c7 zijn de motoren al zo vaak besproken hier, dus gebruik de zoekfunctie eens. Je budget is wel wat krap voor een mooie 2013 2.8fsi volgens mij.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 17-01-19 om 11:22.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 C7 avant 2012-2014

    oke, dank voor jullie antwoorden. 2,8FSI moet dus betrouwbaar zijn. Ik ze nu zoeken en dus misschien in duitsland, want inderdaad zijn ze schaars in nederland.
    Groeten, Rolo

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •