Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Audi Q5 2.0 of 3.0 TDI

  1. #1
    Bougieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Audi Q5 2.0 of 3.0 TDI

    Hi,

    Ik wil binnenkort een Audi Q5 bestellen en twijfel of ik moet gaan voor de 2.0 TDI (190 pk/400 Nm) S tronic of de 3.0 TDI (286 pk/485 Nm) tiptronic.

    Een tijdje terug heb ik een testrit gedaan met de 2.0 TDI en die beviel me eigenlijk prima, maar hield naar mijn gevoel niet echt veel over. Ik kan, echter, niet meteen vergelijken met een 3.0 TDI wegens een totaalgebrek aan testmodellen met die motorisering in m'n regio (kreeg een Q7 aangeboden puur om de motorisering te kunnen testen, maar dat is toch wel een heel andere auto).
    Ik weet ook niet of de extra power van de 3.0 TDI opweegt tegen de extra fiscale lasten en evt. verhoogde depreciatie (wie weet wat een dikke diesel binnen 4 jaar nog waard is met alle hetze rond diesels).

    Iemand ervaringen, tips, advies? Is er ook een wezenlijk verschil tussen de S tronic en tiptronic volautomaat?

    Thanks.
    Bougieman

  2. #2

    Standaard Re: Audi Q5 2.0 of 3.0 TDI

    Lijkt mij toch echt iets wat je zelf moet afwegen. Bij een dergelijke aankoop is het verstandig toch even op zoek te gaan naar een Q5 met die motorisering, dan maar even buiten je regio kijken. Nieuw is de afschrijving natuurlijk sowieso om te janken S tronic of tiptronic is technisch heel anders maar je hebt nou eenmaal geen keuze en ik vermoed dat je ze allebei prima gaat vinden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •