Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)

    In februari 2019 heb ik een "nieuwe" privé auto nodig. Omdat ik na jaren lease, en beperkte keuze, nu weer wel zelf mag kiezen in de A6 een serieuze optie.
    Ben er alleen even uit geweest , wel me redelijk ingelezen, en kan wel wat tips gebruiken.

    Zoektocht gaat dus naar A6 avant / benzine / automaat / leer / > bj 2013.
    Ben allergisch voor een licht interieur, maar S-line hoeft niet perse.
    Zou wel weer graag sportstoelen hebben en de volledige navigatie. Eventueel is trekhaak wel handig, voor de fietsdrager (kids).

    Hiermee ben ik op onder andere op deze auto gestuit , http://www.autovanduinen.nl/occasions?url=
    Voldoet niet aan alle eisen, maar is wel weer 2015.

    Vraag is of het vervangen van voorstoelen door sportstoelen überhaupt mogelijk is ? Zie onregelmatig weleens een volledig (leer) interieur aangeboden online.
    Overige tips over de must haves en andere dingen waar ik op kan letten ?

    Sowieso wil ik een aankoopkeuring laten doen, en de Audi gaat vervolgens in onderhoud bij Hartog.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)

    Ondanks het uitblijven van een reactie, probeer ik het gewoon nogmaals.

    Bovenstaande auto was helaas voor mij weg gekocht. Omdat de benzine occasions zeer beperkt in aanbod zijn kijk ik inmiddels ook naar diesel. Dit moet dan wel Euro 6 zijn.

    Hiermee ben ik dus uitgekomen op een A6 Avant , bouwjaar 2014 maar wel met de Ultra TDI motor. Geen facelift, dus gewoon met twee ronde uitlaatpijpjes.
    Mijn vraag is wat zijn nog meer (belangrijke) verschillen anders dan de volgende ( en deze heb ik zorgvuldig nagezocht op dit forum en diverse andere sites):
    - TDI 140kw Ultra
    - S Tronic versnellingsbak
    - Oude lichtunits tov my2015

    Ben even benieuwd of MMI verschilt bijvoorbeeld.

  3. #3

    Standaard Re: Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)

    Zou in D kijken, daar krijg je toch wel een vollere auto voor zelfde prijs. Vast ook meer benzine beschikbaar.

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.151
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)


    Welkom Joep, leuke zoektocht. Ik weet wel een en ander van A6'en... met binnenkort nr. 6 op rij en 800.000km MMI verschilt zeker tussen 4G pré-FL en FL. Bij die facelift is MMI in de A6 overgegaan van 3e naar 4e generatie. Alles werkt veel sneller, mooiere en bewegende graphics. In mijn showroom topic kun je meer lezen over mijn belevingen van de 4G FL versus pré-FL die ik hiervoor had. Ik vond (en vind) de vooruitgang en verbeteringen met de facelift op de 4G groter dan tussen 4F naar 4G!

    Vóór de facelift is een korte periode ook nog de 140kW UltraTDI geleverd.
    Interieur vervangen kan redelijk eenvoudig. Er wordt veel aangeboden op internet, de @audimannetjes van Coen Donkers / Audiparts Veghel hebben ook vaak vanalles en ze schroeven het in een handomdraai in een auto.

    Tip om in DE te zoeken is zeker zinvol. @sjoeritzz is goede partij hier op het forum om je daar eventueel bij te helpen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Thumbs up Re: Tips gevraagd: aankoop A6 (2014 - benzine)

    Dank heren !

    Na jaren Audi "loos" te zijn geweest begint het nu wel weer te kriebelen.
    Zal mijn zoektocht uitbreiden naar Duitsland ( en sjoeritzz) inschakelen als ik wat gevonden heb naar mijn smaak.
    Maar dat het BJ 2015 moet zijn is met MMI tips duidelijk. @ketelapper , zal je topic even beter doorspitten ... staat heel veel in


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •