Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

  1. #21

    Standaard Re: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Zekers heb ik geen ervaring daar mee
    Waar ik wel ervaring mee heb
    Is als je aandacht zoekt je aandacht krijgt
    Dat is zeker zo, maar die stelling kan je niet omkeren: aandacht krijg je als je 't vraagt, maar misschien ook als je 't niet vraagt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Als puntje bij paaltje komt
    Dan ligt het allemaal aan het gedrag en houding van de jongeren zelf!
    Ik zeg niet dat elke 10'er of 20'er zo is
    Maar dat de jongeren vandaag de dag het voor zichzelf verneuken is een feit!
    Jongen, doe even rustig. Ik durf te stellen dat houding en gedrag voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de resultaten, maar dat het niet zaligmakend is als excuus. En dat moet je ook niet proberen te doen: er wordt etnisch geprofileerd, en los van de vraag of dat moreel gezien juist is, is het rationeel wel zo. Buitensporig veel overtredingen door jongeren, en dan naar rato meer in de "gemengde bevolking", en het resultaat is duidelijk.

    En nee, dat zegt niets over waardeoordeel mijnerzijds, of dat dergelijke motivaties terecht / ethisch correct zijn. Er zijn genoeg opgeschoten blanke dames en heren, die net zo goed een standje en aanhouding verdienen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Dat klopt
    Maar waarom worden jongeren met een kleurtje met een auto van 15-20k aangehouden Leon?

    Niet om het 1 of ander
    Maar toen ik 20 was had ik geen 15-20k op de rekening
    Laat staan dat ik dat destijds kon verdienen met mijn baan
    En precies daarom worden ze aangehouden: het gaat om het idee dat je op je 20e eigenlijk geen nieuwe auto kan betalen, gemiddeld genomen. Als je fortuinlijk genoeg bent om het geld wél te hebben (of het nu door werk, verkoop, handel of een erfenis of studiefonds van je ouders is) ben je de uitzondering die de regel bevestigt, en dan is het niet gek dat de politie af en toe even checkt of je 't wel legitiem voor elkaar hebt gekregen. Dat gaat niet om houding of gedrag: je bent een 1% jongere, en die afwijking is een 'trigger'.

    Daar komt bij dat gekleurde jongeren vaak meer pech hebben op de arbeidsmarkt (discriminatie is echt nog altijd van deze tijd), waardoor er in de ogen van een agent een grotere kans is dat er niet-legitiem aan het geld is gekomen, waardoor er dus meer gecontroleerd wordt. Ook als je netjes 52km/u in de kom rijdt en richting aangeeft bij het afslaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Als jij jezelf niet gedraagt
    Moet je boeten
    En of dat nou op de openbare weg is of in de kroeg
    Maakt geen reet uit
    Ik vind dit wel heel erg overtrokken en doorgedacht voor een volkomen legitieme vraag, en dat je daar een aanname maakt die je niet kan doen op basis van de informatie die je hebt. Nergens wordt hier gezegd dat TS of z'n vriendjes met popcorn knallen wegrijden, of dergelijk gedrag vertonen.

    Ik weet in elk geval wel dat een oud collega van mij, toen hij een jaar of 19 was, wel eens in mijn destijds A6 sedan reed. Hij was zelf wel vrij druk achter 't stuur, maar met andermans spul was-ie altijd zo voorzichtig dat 't net een bejaarde was. Hij wist van koude motor en opwarmen, dus hij reed rustig weg bij werk. Nog geen 600 meter later wordt-ie aangehouden: "meneertje, wat doe jij in deze auto? mag dat wel van papa?"

    Gozertje is knetterblank, hartstikke aardig, en reed geen centimeter te hard. De auto was schoon, netjes, geen getint glas of luide uitlaat. Niks gedrag, puur jonkie in een "niet passende auto".
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #22
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

    Sommige mensen uit dit topic hebben de Randstad in de laatste jaren niet bezocht denk ik. Feit is dat als je daar een Noord-Afrikaans of Zuid-Oost Europees uiterlijk hebt en je in een Duits automerk rijdt (of het nu een A1 of een R8 is) je aan de kant wordt gezet. Die jongens rijden tegenwoordig niet voor niets veelal in oude gebakjes van max een paar honderd euro.

  3. #23

    Standaard Re: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

    Om de doodsimpele reden dat de meesten een dure (duitse) auto domweg niet kunnen betalen maar er wel in rijden. Het zijn namelijk veelal auto’s van nog geen twee jaar oud, ook een A1 kost dan nog een lieve duit, en is het niet uit te leggen voor jongeren tot een jaar of 25.

    En ja ik weet dat mensen anders dan autochtone Nederlanders door cultuur bepaald aan een auto meer status/belang hechten dan bijvoorbeeld aan de inrichting van een huis. Ook wonen velen nog thuis maar dan nog is een auto met aanschaf van pak em beet 15K of meer voor verreweg de meeste jongeren domweg niet weggelegd. En dat valt op als je er wel inrijdt en daar houd bromsnor zich mee bezig.
    Noem het etnisch profileren of hoe dan ook, het is gewoon naar de nuchtere feiten en statistieken kijken.

    Het zal mij een worst wezen wie waar in rijdt, kan zelfs genieten van het moois op 4 wielen zolang het betaald is door eerlijk werk met bijbehorende belastingafdracht verdiend geld.

    maar ik vermoed dat we hier nog wel 50 berichten aan kunnen toevoegen....
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 19-02-19 om 15:39.

  4. #24

    Standaard Re: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

    ok, 20 of 30k ophoesten is een begin 20-er misschien gemiddeld genomen een dingetje, maar voor een honderdje of 4 (private)lease je toch een A3 oid. Dus is dat controleren op een auto met een relatief hoge aanschafwaarde nou nog zo nuttig?!

  5. #25

    Standaard Re: Vaak staande gehouden in Audi A3 2013?

    Neem van mij aan, deze doelgroep is niet de potentiele lease bakken man/vrouw


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •