Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Q8 aankoopadvies

  1. #1

    Standaard Q8 aankoopadvies

    Hoi,

    Ik heb zeer veel interesse om voor een Q8 te gaan deze maand, maar wou toch even een paar zaken dubbelchecken :

    1/ Qua timing, is het verstandig om misschien nog even te wachten op een 2020 model ? (Bv. hybride model, hopelijk in combinatie met een TDI) Wil vermijden dat er binnen 2 maand bv een interne revisie van het model komt met nieuwe features of verbeteringen.
    2/ Luchtvering interessant ?
    3/ vierwielsturing interessant
    4/ Ik lees op sommige reviews dat de 8 traps transmissie vrij traag reageert, andere merken daar niets van op

    Alvast bedankt voor de suggesties !

  2. #2

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spacekiek Bekijk Berichten
    Hoi,
    1/ Qua timing, is het verstandig om misschien nog even te wachten op een 2020 model ? (Bv. hybride model, hopelijk in combinatie met een TDI) Wil vermijden dat er binnen 2 maand bv een interne revisie van het model komt met nieuwe features of verbeteringen.
    Dealers weten wat wanneer geïntroduceerd wordt en wanneer je kunt bestellen. Zit daar wat bij waar je op wilt wacht … wachten. Maar na het huidige komt iets nieuws. Ik heb zomaar uit onbetrouwbare bron dat er een volledig nieuw model Q8 komt rond 2025. Maar eerst de facelift in 2022. Dus gewoon bestellen op het moment dat je wilt en kunt
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  3. #3
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spacekiek Bekijk Berichten
    3/ vierwielsturing interessant
    Ik vind van wel... ik heb het ook, en vind het heerlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spacekiek Bekijk Berichten
    4/ Ik lees op sommige reviews dat de 8 traps transmissie vrij traag reageert, andere merken daar niets van op
    Rij je al Audi?

    Bij Audi zit er altijd wel een vertraging bij het optrekken. Dit viel mij in het begin op, maar ben er snel aan gewend.

    Niet hinderlijk ofzo.

  4. #4

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zluytr Bekijk Berichten
    Ik vind van wel... ik heb het ook, en vind het heerlijk.
    Vierwielsturing op je A5?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    de ZF bak is best wel tam en langzaam vind ik zelf. Ik vind dat hij alleen adequaat reageert in de S stand en in Dynamic.
    Een 440i die ik heb gereden met dezelfde bak rijdt daarentegen een stuk beter.

    Je hebt gewoon vaak als je uit een bocht komt en je wilt weer gas geven dat het gewoon even duurt voordat de auto er op reageert. Ik denk als je googled op S5/S4 lag dat je genoeg vindt.

    Ik denk wel dat de Q8 ook andere versnellingsbakken hebben. Alleen de 55 tfsi> zal waarschijnlijk een ZF hebben. Daaronder gok ik van niet.


  6. #6
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Vierwielsturing op je A5?
    Naja ik... mijn vader heeft het in zijn Q8
    Laatst gewijzigd door Zluytr; 04-03-19 om 13:04.

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Q8 aankoopadvies

    Mooi vooruitzicht

    1. Wachten? Tja, er is altijd iets nieuws onderweg. MJ2020 komt pas in productie tussen week 23 en 26, info kort daarvoor dus jouw levering zal dan pas september zijn. En als het eenmaal september is, vraag je jezelf af of je niet op kenteken 2020 moet wachten. En in januari vraag je je af of je niet op MJ2021 moet wachten. En in 2021 vraag je je af of je niet op de facelift van 2022 moet wachten... Dus helemaal eens met @FASt : bestel zodra je er aan toe bent.

    2. Luchtvering: JA. Hoewel ik het niet mis op mijn net verse A6 (met dynamisch onderstel) na negen jaar en 600.000km met drie A6'en mét luchtvering, zal ik het altijd aanraden. Overtreffende trap van comfort en instelbaar op sport. Dus altijd wat je hebben wilt.

    3. Vierwielbesturing: leuk maar geen must-have. De Q8 is geen circuitauto.

    4. 'Anfahrsekunde': zo noemen ze het in Duitsland. Is een geprogrammeerde karakteristiek van Audi. Stoort mij helemaal nooit, maar ik rijd ook niet met race-stijl. En bij JD Engineering komt vast gemodificeerde software, als je er ooit iets aan gedaan wilt hebben. Maar ik voorspel je: als je eenmaal een week onderweg bent, merk je er niets van.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •