Resultaten 1 tot 7 van de 7
    1. #1

      Standaard PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      Niet dat ik flauw ben van mijn C5 Allroad met 2.7t, maar met de kilometers die ik maak is de aankoop van een C6 Allroad met een 3.0 tdi een heel erg interessant idee... ik zou het liefst een facelift vinden, ivm de verbeterde distributieketting, maar ik heb liever een nette pfl met wat opties, dan een kale fl met veel km's (ik weet dat ze het kunnen hebben, maar het ding moet ook ooit een keer weer verkocht worden natuurlijk), ik kan zelf prima sleutelen en heb toegang tot een werkplaats met brug, dus zou het tzt zelf kunnen doen ALS het al voorkomt.
      Maar wat ik ook erg belangrijk vind is een af-fabriek roetfilter, met het oog op de 15% verhoging mrb volgend jaar (of kort daarop).
      En ik kom er niet helemaal uit in mijn speurtocht... dus ik heb een paar vragen;
      > de een wel met dpf, de ander niet, hoe zit dat? Was het een optie, was het pas vanaf een bepaald bouwjaar, zijn ze er met niet af-fabriek filter (deze zullen zo ver ik begrijp meegaan in de mrb verhoging),
      > zijn alle pfl modellen euro 4 en alle fl modellen euro 5?
      >en ik heb zelfs wel eens gelezen dat auto's met dpf ook nog een roetkat hebben, klopt dat?
      '01 Allroad 'Exclusive' 2.7t tip

    2. #2
      Golfer's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Leeftijd
      51
      Posts
      3.195
      Kudos
      4
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      Mijn C6 Allroad 2007 3.0tdi heeft een roetfilter.
      " zijn alle pfl modellen euro 4 en alle fl modellen euro 5 ?" Yep, Dat dacht ik ook altijd.
      ">en ik heb zelfs wel eens gelezen dat auto's met dpf ook nog een roetkat hebben, klopt dat?" Ik zou het niet weten.

      Ga voor een euro 5 als je straks nog iedere stad in wilt rijden.
      Allroad 2.7T biturbo MY2003 2x , A6 Allroad 2007 3.0 tdi, verkocht: A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, verkocht A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008

    3. #3

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      De milieuzones n euronormen zijn voor mij niet oninteressant, zit meer met het belastingverhaal voor in ieder geval de komende 3-4jr en evt (tzt) met verkoop. Nou ja, misschien ook maar een gokje nemen dat het meevalt.
      En zou graag een fl willen, voornamelijk om de distributieketting, maar dan zou ik met mijn budget snel uitkomen op een avant ipv allroad, of een auto met veel kilometers... en een avant wil ik eigenlijk niet, met mijn lengte is de hoge instapvan een AR een verademing.
      '01 Allroad 'Exclusive' 2.7t tip

    4. #4

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2016
      Posts
      355
      Kudos
      0

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      persoonlijk zou ik niet onder euro 5 kopen, euro 4 is al sinds +-2004 en toch al oud. Vroeg of laat ben je toch de zak...kijk maar naar duitsland.

    5. #5

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      Daar heb je wel gelijk in ja, maar op welke termijn? Ik ben geen stadsmens dus die milieuzones... lekker belangrijk. Bij ‘nood’ is er altijd nog P+R
      De twee beweegredenen voor een euro 5 voor mij zijn de gegarandeerde aanwezigheid van een dpf, en de motor met verbeterde distributieketting, maar wanneer je een budget hebt vastgesteld moet je daarbinnen keuzes maken; en dan heb ik momenteel liever een euro4 allroad met dpf en max 2 ton dan een euro5 avant tot 2 ton of een euro5 allroad met 2,5-3 ton.
      Laatst gewijzigd door stefan2m; 05-03-19 om 07:42.
      '01 Allroad 'Exclusive' 2.7t tip


    6. #6

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Posts
      52
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      Ik heb zelf een eind 2006, mj 2007 3.0 TDI Allroad met DPF (roetfilter)

      Dat verbeterde distributieverhaal van de FL's schijn je ook met een korrel zout te moeten nemen.
      Diverse specialisten stellen dat vanaf de motorcode ASB de distributie meestal geen problemen meer heeft, en die zijn er volgens mij vanaf eind 2006.

      Kwaliteitsolie en bij voorkeur niet de longlife intervallen aanhouden is een hele goede manier om distributie ellende te voorkomen.
      Helaas echter geen garantie.....

      (Ik heb een ASB en die is bij de koudstart met 275 k gewoon stil)

      Zou zelf goed letten op injectoren (die slijten namelijk wel) en zijn duur om te vervangen.
      Rottigheid onder de deurlijsten en achter de binnenbekleding van de achterschermen is ook een ding...

    7. #7

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2016
      Posts
      355
      Kudos
      0

      Standaard Re: PFL C6 3.0... hebben deze nou wél, soms of geen dpf?

      Begrijpelijk, ik zit momenteel ook met een dilemma. Mijn huidige Euro-4 (met roetfilter) is flink in prijs gezakt en verkopen over 1 of 2 jaar zal heel moeilijk worden ivm stijgende eisen (euro 5) die er ook bij export gelden. Recent heb ik een zeer net bod gehad waardoor mijn afschrijving eigenlijk 0 is na 2 jaar rijden en 100dkm! Met een kleine extra bijdrage kan ik een A4 B8 Euro 5 TDI kopen maar dan zonder opties.... Als ik qua opties niet achteruit wil gaan moet ik veel bijleggen wat momenteel niet goed uitkomt naast het feit dat zelfs euro 5 binnen afzienbare tijd misschien niet meer voldoet -> dan zou ik nog veel meer afschrijven! Denk dat ik er maar verstandig aan doe om mijn huidige euro 4 TDI op te rijden en door te sparen voor een euro 6 (A4 B8 2014 / A6 C7 2014/2015).

    8. Ad

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •