Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A6 aankoopadvies

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A6 aankoopadvies

    Beste forummers,

    Sinds 2012 rij ik een A4 1.9 TDI, 115pk, nu met 312.000 km.
    Tot nu toe geen enkel probleem, deze motor is beproefde techniek.
    Maar begin nu wat meer bijgeluiden te horen. Bij gas los een heel lichte ratel. En het massavliegwiel zit er ook een keer aan te komen.
    Ik rij 30k per jaar, dus diesel blijft een optie.

    Langzaam ben ik naar een A6 C7 aan het kijken, ik wil ruimte, luxe en vooral meer vermogen.
    Ik denk aan een S-line 2010-2013. Misschien nog een keer een 6 cylinder, nu het nog kan. Duitsland is dichtbij, lage km standen en meer keuze.
    In beeld zijn de 2.0 TDI met 170 pk, de 2.7 TDI met 190 pk en de 3.0 TDI met 230pk.
    In het verleden heb ik veel geld verloren met slechte aankopen van andere merken. Dat wil ik voorkomen. Vandaar mijn vragen.

    Motorkeuze
    De eerste series 2.0 TDI van 2006 waren slecht maar dat is volgens mij vanaf 2008 opgelost.
    Bij de 2.7 TDI 2006 zouden de verstuivers en wervelkleppen zwakke punten zijn, ik weet niet of dat inmiddels (>2010) ook is opgelost? Van de 3.0 TDI weet ik niets. Wat zijn hier de betere jaargangen of types?
    Zijn er specifieke aandachtspunten voor deze motoren en wat is technisch de betere keuze?

    Automaat
    Verder wil ik een automaat. Over de Multironic is genoeg bekend, ik zoek dus een Tiptronic. Kan die wel probleemloos 5 ton mee? (algemeen ben ik een rustige rijder)
    Is een Quatro wat dat betreft ook een voordeel? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat een 4WD de automaat minder belast omdat het vermogen beter verdeeld wordt.

    Luchtvering
    Ivm meenemen senioren lijkt luchtvering handig. Bij in en uitstappen zet je de luchtvering in de hoogste stand en je hebt even een SUV instaphoogte.
    zijn hier nog specifieke aandachtspunten?

    Aandachtspunten
    Zijn er nog andere aandachtspunten om bij aankoop van een A6 diesel 2010-2013 op te letten?

    alvast dank voor alle aankooptips!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 aankoopadvies

    bij de 2.0 TDI specief kijken naar de CR motoren - alle PD's zijn onbetrouwbaar... maar je zit dan hoe dan ook aan de multitronic vast bij 2.0.

  3. #3

    Standaard Re: A6 aankoopadvies

    Je gaat geen c7 2010 vinden, daarnaast vind je de tiptronic bij de diesel c7 alleen terug in de bitdi. Multitronic in c7 is ook niet gelijk aan de oudere multitronics. Doe eventueel een aankoopkeuring bij een expert, dan verklein je de kans dat je weer een probleemauto koopt. Realiseer je dat de meeste auto's weg gaan als er kosten aankomen, stel jezelf daarop in. Zeker als je importeert zonder in NL geldige garantie moet je de auto voor aankoop goed (laten) inspecteren. Als je je instap nog een stukje hoger wil maken moet je misschien naar ene Allroad kijken, als dat binnen je budget valt tenminste. Distributiekettingen blijft een aandachtspunt. Doe een koude eerste start van de dag en luister of je (soms kort) geratel hoort. Altijd ook even uitlezen voor aankoop.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 20-08-19 om 10:13.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •