Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Hoi,

    Vrijdag ga ik kijken naar een A3 1.6TDI uit 2015 die een aanrijding heeft gehad, rechtsachter is er een auto ingeklapt waardoor de velg, bumper, band, en zijpaneel gesnuiveld zijn. Ik kan deze voor een aardig prijsje overnemen maar ben een beetje bang dat de achteras krom staat of de draagarm o.i.d.

    Het lijkt in eerste gezicht niet dat de klap zo erg was dat alles kromgetrokken is al staat het wiel wel een beetje scheef. De auto rolt nog wel en kan nog wel op eigen kracht de brug oprijden
    Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en wat belangrijke/dure reparaties zijn mocht dit toch kromgetrokken zijn.

    Zijn er nog andere aandachtspunten bij de 8V? Ik rijdt zelf in een 8P dus ben niet totaal onbekend van de A3 maar de 8V is "nieuw" voor mij.

    Dank!!



    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 01-05-19 om 18:54.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Ik zou me vooral druk maken om de carrosserie, of het dak nog recht is en de montagepunten van de achteras nog op de plek zitten. Zonder uitgebreide metingen zou ik deze lekker laten staan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou me vooral druk maken om de carrosserie, of het dak nog recht is en de montagepunten van de achteras nog op de plek zitten. Zonder uitgebreide metingen zou ik deze lekker laten staan.
    Oja, ik realiseer me nu pas dat het geen los plaatwerk is wat in de kreukels ligt... Kut

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Nee, lastige en dure reparatie. Niet even wat schroefwerk.

    Als je weet hoe het gaat in de schadebranche, dan koop je nooit een auto die als schadeauto wordt aangeboden. Alles wat winstgevend op te knappen is komt nooit met schade te koop, dat wordt opgeknapt verkocht.
    Laatst gewijzigd door tom; 01-05-19 om 21:17.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Staat te koop voor 7900 met 207.000 km. Lijkt me niet de moeite.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    even wat filmpjes van deze man kijken en het is zo gepiept

    https://www.youtube.com/user/tussik01

    /s

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Staat te koop voor 7900 met 207.000 km. Lijkt me niet de moeite.
    2 ton op een diesel uit 2015 is nou geen super hoge stand. Daarnaast rijd ik ongeveer 15-17 duizend in het jaar.

    Ik had de volgende som gemaakt (globaal)


    Verkoop eigen A3: +5000
    Aanschaf; -7500
    Uitgegeven: 2500

    Reparatie: 3000 tot 5000
    Uitgegeven: 7500.

    Een A3, 1.6 TDI uit 2015 met due opties lijkt me opzich geen hele slechte deal..

    Ik heb het geluk dat fanilie een rdw erkend bedrijf heeft en daarmee wat korting op sommige dingen kan krijgen. Daarnaast heeft een familie lid een garage dus als ik de onderdelen die kapot zijn aanlever worden die er ook met korting ingebeund plus dat ik het enige werk zelf wel kan doen. Het gaat me vooral op het plaatwerk, lassen en spuiten. Dit kan helaas niet.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

    Kan er naast zitten maar een 8V uit 2015 met die stand weer gerepareerd zal rond de 11.000 waard zijn?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 03-05-19 om 22:40.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Import moet wel voor 11k kunnen ja. Maar ik vraag me af of je nog 5k voor je 8p krijgt. En daarbij, als je zelf geen verstand hebt van schades lijkt mij een schadeauto kopen niets anders dan Russisch roulette. Als je toch van plan bent 7500+3000a5000 uit te geven, waarom dan een schadeauto kopen met bijbehorend risico?

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    En zijn tienduizenden opkopers van schadeauto's actief. Als deze auto zo wordt aangeboden, zien de opkopers en beunhazen er voor dat bedrag geen heil in en zij hebben er wel verstand van. Nogmaals, als er geld aan te verdienen is dan stond deze advertentie er niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Dit kan zelfs wanneer je zelf een hoop kunt niet uit. Bij uitbesteden is dit een schade van + € 5000,=. Dus aankoop € 7950,= en + € 5000,= reparatie. Daar komen nog taxatiekosten en (rest)BPM bij.

    Jos.
    Laatst gewijzigd door jos_br; 03-05-19 om 22:27.

  12. #11

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Geen taxatiekosten en rest-bpm, op deze auto zit al een Nederlands kenteken.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Ben vandaag wezen kijken en heb hem laten staan. Plaatwerk was te veel. Ook heeft het frame een knikje.

    Volgens mij is de as rechtgetrokken daar zodat het wat minder erg lijkt. Met andere woorden, wanneer ik dan de as demonteer zit ik waarschijnlijk me bouten die krom staan en overal nieuwe tapeinden in moet draaien.

    Te duur voor mij nu, niet waard.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V schadeauto bekijken, waar op letten?

    Dat gebeurt vaak met geadverteerde schadeauto's, een beetje optisch herstel zodat iemand denkt dst er minder schade is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •