Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

  1. #1

    Standaard Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

    Hoi allemaal

    Ik zou graag wat info willen hebben over een auto die ik erg op het oog heb.

    https://www.autowereld.nl/audi/a4-avant/2-0-tfsi-pro-line-business-200pk-18-rs-velgen-30257784/details.html

    Zoals de titel al al omschrijft gaat 't om een 2 liter benzine.
    Zaterdag even bekeken en een testrit gemaakt. Reed super fijn en zag er top uit. Leek een echte liefhebbersauto te zijn geweest.

    Heb toch nog wat algemene vragen over deze auto.

    Hoe lijkt het ongeveer met zo'n 'hoge' kmstand?
    Wat zijn de onderhoudskosten aan zo'n model.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Derek de Wolde

    Edit: waterpomp en Distributie(riem?) zijn vervangen op 276.000km
    Laatst gewijzigd door Ddw1996; 22-04-19 om 19:41.

  2. #2
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

    Er is al heel wat voorbij gekomen betreffende 2.0 tfsi, zo ook van mijn kant. Zie hier https://www.audiforum.nl/forum/audif...-automaat.html

    De audi ziet er overigens netjes uit, maar.. Ook al zegt een NAP check niet veel, deze Audi heeft geen positieve NAP beoordeling. Ofwel daadwerkelijke KM kan hoger liggen dan het geadverteerde. Controleer net via de RDW site, die geeft ' Logisch ' aan, ofwel positief. Wel gek, marktplaats laat dit vaak correct zien..

    Hiernaast zou ik bij dergelijke KM altijd nalopen, eigenlijk ongeacht KM stand, of onderhoud volgens schema is uitgevoerd en controleerbaar door facturen oid.

    Dan heb je natuurlijk nog iets van koppeling, turbo die niet oneindig zijn... En niet te vergeten het olieverbruik, ikzelf zit met mijn 2.0 tfsi momenteel op een verbruik van 1 liter op de 3000 km.
    Laatst gewijzigd door beyazz; 22-04-19 om 07:49.
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  3. #3

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

    Van de week dan toch nog maar even een proefrit maken naar m'n vaste werkplaats... Koppeling voelde goed aan, turbo leek me prima. Mooi droog blok onder de kap. Stuurde, schakelde en trok op zonder problemen. Auto is sneller dan verwacht.

    Toch meer de vraag hoeveel km zo'n blok het kan volhouden aangezien ik niet van plan ben binnen 3/4 jaar een ander te nemen.

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ddw1996 Bekijk Berichten
    Auto is sneller dan verwacht.

    Toch meer de vraag hoeveel km zo'n blok het kan volhouden aangezien ik niet van plan ben binnen 3/4 jaar een ander te nemen.
    Wie zal het zeggen? Ik wil gerust mijn glazen bol erbij pakken, en je op basis daarvan de auto laten aanschaffen, maar als ‘ie dan toch stuk gaat heb ik het gedaan

    Als hij sneller is dan verwacht zou ik adviseren of je na kunt gaan hoe en waar hij gechipt is.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Standaard Re: Aankoop Audi A4 Avant B7 2.0TFSI

    Rij nu een 1.6 B5, daarmee bedoel ik dat ie sneller ging dan verwacht haha... Verder 't probleem niet, alleen maar leuk.

    Als je dan even in je glazen bol wil kijken dan kan ik altijd jou de schuld geven😋

    Ben nog niet zo in diep in de nieuwere blokken gaan verdiepen..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •