Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Audi 80 B3

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Als je geen duidelijke vraag stelt, beantwoord ik 'm niet duidelijk: ja.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Ik weet niet wat er allemaal anders tussen de 80 B3 en 90 B3, wat ik tot zo ver gelezen heb denk ik dat er dit anders is:
    subframe, motorsteunen op chassis (90) ipv op subframe (80), motorkap/lampen/bumpers
    en volgens mij ook de aandrijfassen anders? En ophanging?
    Kan alles uit een donor 90 (die anders gesloopt wordt) worden overgezet? Of moeten delen pas gemaakt worden. Benzinetank (mocht die anders zijn) past ook gewoon plug&play uit een 90 in een 80?

    En dan verder de verschillen die ook bij de 80 onderling kunnen verschillen, kabelboom en benzinepomp (meer?)

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Motorkap is hetzelfde. Andere veren/dempers, draagarmen ivm stuurbekrachtiging. Complete motorkabelboom, pomp als je gaat van carburateur naar injectie.

    Waarom knap je de 90 niet op?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Omdat het een schadeauto is en een kromme auto met roest wil ik niet als basis gebruiken

  5. #25

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Ik zag hier: https://www.audiforum.nl/forum/audif...-modellen.html
    Nu ook dit staan:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3 Bekijk Berichten
    Met dank aan Tom:
    Audi Coupé, S2 '88-'95: type 89, B3/B4*



    Audi Cabriolet (let op, geen 80 Cabriolet) '92-'99: type 8G, B4*


    (*zowel de Coupé en de Cabriolet als de 80 B4 Avant zijn eigenlijk gebaseerd op de type 89 maar hebben de uiterlijke kenmerken van de B4)
    Zou dit betekenen dat er delen zijn van een van deze 3 modellen (avant, cabrio en coupé) die passen in een Audi 80 B3? Bijvoorbeeld:
    - motor (alle 3)
    - ophanging (alleen avant denk ik? Of ook alle 3?)
    - dashboard (alle 3)
    - voorstoelen (alle 3 alleen kan de cabrio/coupe dan omklappen)
    - deurdelen en/of panelen (elektrische ramen) (alleen de avant denk ik)
    - etc.

    En hoe zit het met de reflectorplaat tussen de achterlichten bij een Audi Avant, past deze zonder (of met kleine) aanpassingen in een 80 B3?
    Want de achterlichten zelf (links/rechts) passen wel als ik het goed begrepen heb nadat je een stukje hebt weg gevijld?

    En tevens, als deze 3 modellen op de B3 gebaseerd zijn, zijn de zijschermen dan ook anders dan die bij de 80 B4? Zijn deze zijschermen op de B3 gebaseerde versies minder breed en sluiten dus beter aan op een 80 B3? Hetzelfde met de voorbumper.


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Buitenkant van een B4 is gewoon B4, het 'gebaseerd op' betekent alleen de bodemgroep. Motoren passen deels, zelfde probleem met motorswaps als bij type 89 onderling en je zit met kabelboom en ECU. Waarom zou je het dashboard willen overzetten? Reflector van een Avant is volgens mij anders. Deurpanelen passen niet goed, stoelen passen wel of zijn passend te maken. Ophanging is anders. Kijk anders eens op 7zap.com.

    Waarom zoek je niet gewoon een nette type 89?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Waarom zoek je niet gewoon een nette type 89?
    Omdat ik al een 80 heb en ik het leuk vind om eraan te klussen en dingen te proberen
    Buitenkant van een B4 is gewoon B4, het 'gebaseerd op' betekent alleen de bodemgroep. Motoren passen deels, zelfde probleem met motorswaps als bij type 89 onderling en je zit met kabelboom en ECU. Waarom zou je het dashboard willen overzetten? Reflector van een Avant is volgens mij anders. Deurpanelen passen niet goed, stoelen passen wel of zijn passend te maken. Ophanging is anders. Kijk anders eens op 7zap.com.
    Dus het maakt niet uit of ik een motor pak die niet hetzelfde is als mijn eigen motor (ik heb nu 1.6carb en dan naar iets groters met injectie bijvoorbeeld)
    Stel ik gebruik een 80 avant als donor. Die heb je in 4, 5 en 6 cilinders. Is de 4 cilinder is dan net zo "makkelijk" als elk andere 4 cilinder uit een 80 B3?
    En is de 5 cilinder Avant dan onderhuids hetzelfde als een 90 B3?
    En wat betreft de 6 cilinder Avant?

    Waarom ander dashboard? Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen:
    Audi80Avant.jpg
    Audi80Avant2.jpg
    Mooi noten, elektrische ramen, climate control. Airbags zullen dan niet overgenomen worden (tenzij dit makkelijk is om over te zetten maar daar ga ik niet vanuit)

    Wat kan ik op 7zap.com doen?

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiii Bekijk Berichten
    Omdat ik al een 80 heb en ik het leuk vind om eraan te klussen en dingen te proberen

    Dus het maakt niet uit of ik een motor pak die niet hetzelfde is als mijn eigen motor (ik heb nu 1.6carb en dan naar iets groters met injectie bijvoorbeeld)
    Stel ik gebruik een 80 avant als donor. Die heb je in 4, 5 en 6 cilinders. Is de 4 cilinder is dan net zo "makkelijk" als elk andere 4 cilinder uit een 80 B3?
    En is de 5 cilinder Avant dan onderhuids hetzelfde als een 90 B3?
    En wat betreft de 6 cilinder Avant?

    Waarom ander dashboard? Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen:
    Audi80Avant.jpg
    Audi80Avant2.jpg
    Mooi noten, elektrische ramen, climate control. Airbags zullen dan niet overgenomen worden (tenzij dit makkelijk is om over te zetten maar daar ga ik niet vanuit)

    Wat kan ik op 7zap.com doen?
    Dat is inderdaad een mooi dashboard

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 80 B3

    Avants zijn net zeldzaam of totaal afgetrapt en uitgeleefd. Ik zou dan eerder een sedan met net interieur zoeken voor weinig.

    Maar al met al denk ik dat je hier weinig handen op elkaar zult krijgen voor zo'n make over.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •