Resultaten 1 tot 4 van de 4
    1. #1

      Standaard A3 2.0 TDI Quattro of zonder Quattro

      Hallo mede forumleden, eerst maar even voorstellen.

      Deze topic is half een aankoopadvies en half ervarings advies, dus hoop dat dit hier op de juiste plek is op het forum.

      Nadat mijn A4 tdi avant Quattro total loss was verklaard na het kussen van een vangrail heb ik enkele jaren een uitstap gemaakt naar een VW.

      Maar het is weer tijd voor een andere wagen vind ikzelf en na het gemis van een Audi is dat dus wat het weer moet gaan worden.

      Ik ben al een half jaar aan het zoeken maar kan helaas nog niet gevonden krijgen wat ik graag zou willen, het volgende is mijn voorkeur.
      Audi A3 limousine 2.0 tdi, quattro, S-tronic, daytona grijs, min. 2x S-line, hoe meer opties hoe beter. vanaf 2012 (en binnen budget)
      Nu blijkt dus dat deze zoektocht veel moeilijker is dan gedacht en tot op heden nog niets gevonden, ik kijk in NL en ook daarbuiten.

      Er zijn natuurlijk wel genoeg SB uitvoeringen maar dat is niet mijn voorkeur en zal mijn laatste optie zijn als ik echt niets kan vinden.
      Dus als iemand een limousine uitvoering weet staan zoals ik zoek zijn alle tips welkom.

      Maar ik zou graag ook het volgende willen weten van mede forumleden en de daarbij behorende ervaringen.
      Er zijn wel redelijk wat audi limousine 2.0 tdi's 150PK te vinden in de uitvoering die ik zoek zonder quattro.
      Ik wil hoe dan ook de auto laten tunen, dus de 184PK Quattro naar +- 235PK of de 150PK naar 200PK en eventueel zelfs met een andere turbo de 150PK naar 230PK.

      Nou is logisch dat een Quattro het extra vermogen veel beter op de weg kan krijgen vandaar dat een Quattro mijn voorkeur is, maar zijn er op dit forum mensen die een 2.0 TDI 150PK hebben laten tunen tot 200PK of zelfs 230PK??? en gaat dat goed of is er dan heel veel weelspin?
      Hoe groot is het verschil werkelijk in rij ervaring tussen een getunde Quattro en een getunde niet Quattro????

      Ik had graag op een meeting gekomen waar er zijn met een 2.0 tdi 150PK & 184PK en beter nog dat er zijn incl. een chip tuning, en dan ervaringen delen.
      Ik kom uit brabant en zag dat er niet zo vaak een meeting in deze regio gehouden is.

      Lang verhaal maar hoop dat ik nuttige info kan krijgen via dit forum, alvast bedankt voor iedereen die wil reageren.

      Groet M.D
      No pain no game

    2. #2
      skylinemike's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Posts
      502
      Kudos
      24
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

      Standaard Re: A3 2.0 TDI Quattro of zonder Quattro

      Mijn ervaring is dat een FWD 2.0 TDI (>150 pk) al bij droge omstandigheden moeite heeft om de pk’s op het asfalt te krijgen in de eerste drie versnellingen. Met natte / vochtige omstandigheden vlot een rotonde nemen resulteert relatief snel in een ingreep van de traction control of slippende wielen als je de TC uitzet.

      Met quattro + winterbanden kan ik zelfs in de zeer slechte omstandigheden (sneeuw) vol gas uitaccelereren in bochten, zonder een ingreep van de TC. Het verschil tussen een quattro en non-quattro is naar mijn inzien groot. Een quattro rijdt veel eenvoudiger veel harder in diverse situaties.

      Het enige nadeel wat ik kan bedenken is het extra verbruik door het quattro systeem. Daarnaast zal een vergelijkbare 2.0 TDI zonder quattro op de snelweg marginaal sneller zijn dan een 2.0 TDI met quattro, onder andere door het extra gewicht en meer aandrijfverliezen wat veroorzaakt wordt door de quattro 4wd.

      Het (torsen) quattro systeem wat in de A4 zit, is trouwens anders dan het quattro systeem dat gemonteerd wordt in de A3 (haldex /4Motion).
      Nu: Audi A4 B9 2.0TDI quattro (2016)
      Audi A5 Sportback 2.0TDI (2013)
      Audi A4 B8 Avant 2.0TDI (2010)

    3. #3

      Standaard Re: A3 2.0 TDI Quattro of zonder Quattro

      Zou in D kijken daar worden quattro icm 184pk meer aangeboden

    4. #4

      Standaard Re: A3 2.0 TDI Quattro of zonder Quattro

      Skylinemike: bedankt voor de reactie en omdat ik zelf een A4 Quattro heb gehad heb je zeker gelijk dat een Quattro altijd betere grip heeft.
      En die A4 Quattro die ik had was ook echt Quattro en dus ook inderdaad wat extra verbruik, denk zelf dat het bij een Haldex minder extra schadelijk is omdat die niet permanent 4x4 is

      Als ik de juiste auto in Quattro kan vinden is dat zeker mijn voorkeur, is alleen heel erg lastig.

      Ik heb verhalen gelezen maar dan over een Golf 7 GTD ook met FWD en 184pk (dus zelfde blok denk ik) dat die na tunen nog goede grip heeft en het vermogen goed aan kan.
      heb er geen ervaring mee dus heb het alleen van internet.

      Maar ik heb ook bericht terug gehad van een van de beste tuners van NL dat als je een FWD 184pk auto wil chippen dat dan de 1e en 2e versnelling het vermogen terug geschroefd word om veel weelspin te voorkomen (en dat is juist het meest fun als je wel al vol vermogen zou hebben in die versnellingen)

      A3_sb: zoals ik al in mijn 1e post had gezet kijk ik ook zeker buiten NL, maar ook daar is het nog niet te vinden.

      Dus mijn zoektocht gaat voort en als ik geen A3 limo Quattro kan vinden dan moet ik na gaan denken of ik een SB Quattro wil of een limo zonder Quattro.

      Is er iemand op dit forum met een 2.0 TDI 150pk audi die gechipt is ??? (kan me niet voorstellen dat die er niet is)

      Groet M.D.
      No pain no game

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •