Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Q7, welke opties en waarom

  1. #1

    Standaard Q7, welke opties en waarom

    We zijn hier thuis op ons gemak aan het uitkijken om een audi Q7 aan te kopen (meer dan waarschijnlijk zelf importeren uit Duitsland). Gezien er bijna duizend en één varianten te vinden zijn bij deze de vraag welke opties/pakketten de moeite zijn en waarom. Ik vermoed dat er op zich weinig verschil is tussen een model met 100000km en 150000km (motorisch gezien gaan die beiden wel nog even mee), waardoor in mijn ogen de opties het verschil zullen maken, gezien het budget ook niet oneindig is. Voorbeelden zijn:

    Luchtvering: ja/neen, waarom?
    Ledlichten beter dan xenon?
    Gewone airco of 4-zone?
    HUD?
    Welke rijhulpsystemen?
    Virtual cockpit?
    Welk mmi-systeem en hoe van elkaar te onderscheiden?
    ...

    Graag had ik van de gebruikers hier op het forum gehoord welke opties ze om welke reden hebben gekozen en of ze deze keuze opnieuw zouden maken.

    Alvast bedankt in mijn zoektocht naar de ideaal uitgeruste wagen

  2. #2
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Q7, welke opties en waarom

    Succes met de zoektocht.

    Hier mijn ervaring:

    Luchtvering zeker doen. Heerlijk comfortabel en sportief als je wilt.
    Virtual cockpit is een must
    Matrix koplampen omdat het gewoon mooier is en de grootlicht assistent echt geweldig is qua zicht
    S-line in en exterieur maakt de auto af

    Assistentiepakket vind ik zelf een mooi pakket en ik vind de grilles in de bper dan ook gewoon mooier.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  3. #3

    Standaard Re: Q7, welke opties en waarom

    Bedankt voor de reactie!

    Gisteren zijn we gaan testrijden met een model met 7 zitplaatsen zonder luchtvering en één met 5 zitplaatsen met luchtvering maar we hebben het verschil niet echt gevoeld.
    Verder had de ene 4-zone climate control (7-zitter) en de andere niet, maar had de andere dan weer een HUD (wat we wel leuk vonden), blind spot monitoring en lane assist, wat we dan ook konden appreciëren, zeker in traag verkeer.

    Intussen hebben we ook al gemerkt dat kopen in Duitsland (zelfs bij officiële dealers) nog steeds ofwel een stuk goedkoper is, ofwel een veel ‘vollere’ auto oplevert. Als men daar dus niet te huiverig staat tegenover buitenlandse kopers, dan halen we onze volgende wagen bij de buren

    We kijken dus nog wat verder...

  4. #4

    Standaard Re: Q7, welke opties en waarom

    Intussen hebben we onze zoektocht beëindigd. Vorige week hebben we in Duitsland getekend voor een Q7 met volgens ons zowat alle denkbare opties. Hopelijk kunnen we er in de loop van de komende week om. Hieronder alvast enkele foto's:

    IMG_4565.jpg IMG_4566.jpg IMG_4567.jpg IMG_4568.jpg IMG_4569.jpg IMG_4570.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •