Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Aankoopadvies voor een TT MK III

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Aankoopadvies voor een TT MK III

    Hallo,

    Na eerder een TT MK II te hebben gereden ga ik morgen kijken voor een Audi TT MK III , TFSI ProLine Quattro uit oktober 2014 .

    De TT is vorig jaar in Duitsland gekocht bij een Audi / VW dealer , de huidige eigenaar is nu via de zaak iets elektrisch gaan rijden , de wagen is in Nederland voorzien van een Wrap (mat midden grijs) , de oorspronkelijke kleur wit is hierdoor natuurlijk niet meer te beoordelen maar waren er misschien problemen met de witte lak ...?

    Heeft dit type nog specifieke dingen om op te letten , hoe test ik of het Quattro systeem werkt , mijn vorige had een distributiesnaar , klopt het dat deze een ketting heeft en valt daar nog iets aan te controleren ?

    Ik wil na bezichtiging en er in gereden te hebben het chassisnummer nog natrekken

    Graag nog tips en adviezen

    Thx Willem

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Pas op met kopen van een gewrapte auto, je weet niet wat eronder zit. Panelen in andere kleur na een schade? Niet ondenkbaar bij een import.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Pas op met kopen van een gewrapte auto, je weet niet wat eronder zit. Panelen in andere kleur na een schade? Niet ondenkbaar bij een import.
    Terechte opmerking, ik zou de auto dan pas kopen als de wrap eraf is.. Toch zie ik niet wat dit nu weer met import te maken heeft. TS schrijft zelfs gewrapt in NL en gekocht bij Duitse VW/AUDI dealer. Ik geloof niet dat ze daar een lapjeskat hebben aangeboden.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Inderdaad die wrap kan wat verbergen wilde zoiezo vragen naar foto's van voor de wrap of de gene die hem heeft gewraped even contacten

    Iemand nog technische tips ?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Terechte opmerking, ik zou de auto dan pas kopen als de wrap eraf is.. Toch zie ik niet wat dit nu weer met import te maken heeft. TS schrijft zelfs gewrapt in NL en gekocht bij Duitse VW/AUDI dealer. Ik geloof niet dat ze daar een lapjeskat hebben aangeboden.
    Ook bij dealers in DE zie je soms 'nur für Export'-auto's staan. Die hebben wat meegemaakt.
    Ik heb wel een gezien dat bij het verwijderen van een wrap ook de lak meekwam. Niet de fabriekslak, trouwens.

    Technisch is de TT gelijk aan een A/S3 quattro, met dezelfde Haldex semi-AWD. Daar is op dit forum meer info over te vinden.
    Ik zou zo'n auto (om het even welke iets duurere moderne auto trouwens) nooit kopen zonder uitlezen en eventueel een aankoopkeuring.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Gisteren naar de TT wezen kijken en een proefrit mee gemaakt , geen vreemde dingen ontdekt , wagen zag er prima uit zeker van binnen , de matte gun metal wrap is wel gevoelig en kwetsbaar maar het staat de TT wel .

    Qua techniek heb ik er wel vertrouwen in wil alleen nog proberen om er achter te komen of de wagen schade heeft gehad , hij is altijd bij 1 dealer in Duitsland onderhouden ,zal deze is een mail sturen

  7. #7
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramrod Bekijk Berichten
    Gisteren naar de TT wezen kijken en een proefrit mee gemaakt , geen vreemde dingen ontdekt , wagen zag er prima uit zeker van binnen , de matte gun metal wrap is wel gevoelig en kwetsbaar maar het staat de TT wel .

    Qua techniek heb ik er wel vertrouwen in wil alleen nog proberen om er achter te komen of de wagen schade heeft gehad , hij is altijd bij 1 dealer in Duitsland onderhouden ,zal deze is een mail sturen
    Je dealer hier in NL kan je ook obv VIN vertellen wat er aan verspijkerd is als die dealer onderhouden is. Dus als er 2 nwe spatschermen en een bumper voor besteld is ooit..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Ik heb de dealer in Duitsland eerst eens een mail gestuurd , wacht daar even op , wat ik begreep doen de dealers er hier nogal moeilijk over om een geiimporteerde wagen na te trekken ?

  10. #9

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Klopt. Tot nu toe heb ik daarom bij alle auto's die ik heb geïmporteerd gewoon de Duitse historie bij aankoop laten printen voor me. Maar ze willen in DE je vast wel vertellen of deze auto unfallfrei is verkocht. Zelf in Duitsland kopen vind je geen optie?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 30-06-19 om 09:55.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Aankoopadvies voor een TT MK III

    Thx , nee is geen optie voor mij , ik vindt trouwens het verschil in prijs ook wel meevallen voor een TT van 4 a 5 jaar oud , de TT waar ik in ben geïnteresseerd is trouwens prima geprijsd en behoorlijk goed uitgerust .

    Wat is trouwens de reden dat men er hier zo moeilijk over doet , zou voor mij een reden zijn om als de koop door gaat, mn TT daar niet te laten onderhouden .
    Laatst gewijzigd door ramrod; 30-06-19 om 14:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •