Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Aankoopadvies A4 Avant 1.8 TFSI 170 PK Motorcode CJEB, bouwjaar 2013

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies A4 Avant 1.8 TFSI 170 PK Motorcode CJEB, bouwjaar 2013

    Hallo allemaal,

    Ik ga binnenkort een A4 Avant S-line uit 2013 bezichtigen, testrijden en eventueel aanschaffen. Uiteraard ben ik zeer waakzaam voor het TFSI debakel met olieverbruik (schraapveren) of ketting ellende. Feiten over de auto:

    - 1.8 TFSI, 125 kW / 170 pk
    - motorcode CJEB
    - Tiende letter uit chassisnummer is een D => bouwjaar 2013
    - Kilometerstand: 85.000
    - Auto komt uit Munchen, eerste eigenaar, dealer onderhouden en via Audi dealer aangeschaft

    Behoort deze motor tot de ellende blokken, of ontspring ik de dans. Op de pagina van Hartogtuning.nl (http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84) wordt dit blok enigszins vrijgepleit (hoewel ik niet weet over welk blok dit gaat):

    De Audi A4 1.8TFSI 120 en 160pk, A4/A5 2.0TFSI, Audi Q5 2.0TFSI, Audi TT, Volkswagen Golf/Passat/Beetle/Touran/Tiguan/Eos/Scirocco 1.8TSi en 2.0TSI, SKODA Superb/Octavia/Yeti/Roomster 1.8TSI en Seat Exeo en Altea 1.8TSI. Voor zover momenteel bekend. De 170pk 1.8TFSI hebben wij nog niet gezien met deze problemen, dat is geen garantie dat het niet kan gebeuren, deze motoren komen relatief weinig voor.
    De interne motorbenaming is EA888 voor de 1.8 en 2.0 T(F)SI motoren uit Hongarije, later Mexico

    Wat is jullie ervaring / kennis over dit blok? Ik hoor het graag, waarvoor mijn dank.

    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 29-06-19 om 15:24.

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies A4 Avant 1.8 TFSI 170 PK Motorcode CJEB, bouwjaar 2013

    Gebruik even de zoekfunctie. Deze motor is al veelvuldig besproken; inclusief reacties op het stuk van Hartog hierover.

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies A4 Avant 1.8 TFSI 170 PK Motorcode CJEB, bouwjaar 2013

    Dank voor reactie. Echter specifiek antwoord op mijn vraag vind ik niet met de zoekfunctie. Die heb ik al veelvuldig gebruikt. Hartog informatie is mij bekend, maar is niet sluitend. Anders had ik de vraag niet gesteld.

    Na verder onderzoek en naast mijzelf, voor anderen:
    - De 1.8 TFSI met motorcode CJEB is een EA888 generatie 3 motor. Deze heeft minder / geen last van het bekende olieprobleem en een vergeterde kettingspanner (wil niet zeggen dat kettingprobleem is opgelost). Wel worden er problemen gerapporteerd met de turbo (defecte wastegate actuator). Dealers vervangen graag voor 2000 euro uw turbo. Vraag is of dat nodig is en de actuator zelf vervangen kan worden (mits geen schade aan rest van turbo en je er op tijd bij bent).

    Links:
    http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=118
    https://forums.fourtitude.com/forumd...)-Engine-Forum
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 01-07-19 om 06:29.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •