Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ketting en olieverbruik TT 2.0 TFSI 2014

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Ketting en olieverbruik TT 2.0 TFSI 2014

    Hallo
    Hebben de TT,s Tfsi 2.0 uit Oktober 2014 , ook eventueel nog last van ketting problemen en hoog olie verbruik ?
    Hoe herken ik eventuele ketting problemen en een hoog olie verbruik ter plekke?
    Laatst gewijzigd door ramrod; 01-07-19 om 13:22.

  2. #2
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ketting en olieverbruik TT 2.0 TFSI 2014

    Ik meen hoe jonger hoe minder problemen. Maar bij de jongere modellen lees ik ook nog problemen hier. Het blijft een risico. Je kiest er voor denk ik. Geef duidelijk aan als je voor de auto gaat kijken of je een koude start mag maken. Ratelen bv is dan foute boel. Olie verbruik ter plekke checken zal moeilijk worden. Het beste is een model kopen die al modificaties heeft gehad en garantie is ook fijn.
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  3. #3

    Standaard Re: Ketting en olieverbruik TT 2.0 TFSI 2014

    Ga even na wat de motorcode en bouwjaar van deze auto is. Dan kan je op internet zoeken welke specifieke problemen dit blok heeft. Mogelijk heeft dit blok minder problemen, net als bij de 1.8 TFSI blokken, d.w.z. problemen met olieverbruik en verbeterde kettingspanner. Dat wil echter niet zeggen dat je risicovrij bent. Ik zit met hetzelfde "probleem", d.w.z. koop ik de auto of niet (woensdag proefrit).

    Probeer ook na te gaan of men de zaak gereviseerd heeft, hetgeen vaak stilzwijgend gebeurt. In mijn geval komt de Audi van een dealer uit Munchen en heb de verkoper gevraagd of hij wil nagaan welke revisies gedaan zijn. In Duitsland is men daar veel soepeler in dan in Nederland.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 08-07-19 om 05:36.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Ketting en olieverbruik TT 2.0 TFSI 2014

    ok thx

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •