Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: A4/A6 of e tron

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A4/A6 of e tron

    Aangezien het binnenkort weer zover is dat ik een nieuwe leaseauto mag uitzoeken het volgende dilemma: kies ik voor een mooie volle A4 avant, een redelijk basic A6 pro line business (avant), beiden benzine. Of een ook basis uitgevoerde e-tron? Passen allen binnen budget, door de 4% regeling is de duurste auto (e-trom) in bijtelling het meest gunstig. Ik rijd relatief weinig (20 tot 25k per jaar) en we hebben 2 opgroeiende kinderen van 4 en 7 jaar. Eigen oprit, dus laden kan thuis. Voorkeur op dit moment gaat dan ook uit naar de e-tron, hebben jullie nog aanvullende ideeen/opmerkingen die mij kunnen helpen bij de keuze? Denk heel af en toe ook nog aan een tesla model 3, dit scheelt netto namelijk makkelijk 300 euro per maand...graag hoor ik jullie mening?

  2. #2

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    als je die 300 euro belangrijk vindt, kun je ook een skoda oktavia op de lijst zetten...
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 22-07-19 om 10:42.

  3. #3
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Ik zou nog even genieten van een dikke A4 (ook gemotoriseerd, of eigenlijk met name), want dat is een aflopende zaak.
    Een kale A6, mwah.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Geen idee wanneer de e-tron weer terug in productie gaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Zo'n pro line valt nog relatief mee qua uitrusting, maar ik zou toch een goed aangeklede A4 verkiezen waarbij je je eens goed kan laten gaan in de optielijst. Zo'n A4 Avant is ook niet klein dus praktisch gezien denk ik niet dat je veel opgeeft t.o.v. de A6
    Het interieur is wel van een andere klasse maar als ik me niet vergis, heeft een A6 pro line stoffen zetelbekleding, geen sportzetels, wel parkeersensoren maar geen camera's,...

    Zo'n e-tron rijdt heel anders: puur qua prestaties is dat een kanon vergeleken bij een A4/A6 benzine maar je bent wel met een 2,5 ton zwaar geval op de weg dat even groot is als een A6 maar een pak hoger. En je zit ook hoger, dat is iets waar je vóór of tegen kan zijn, maar dat wel een behoorlijke invloed heeft op je rijbeleving.
    Ik vond het al wennen als ik van een A5 naar een A6 overstapte en dat scheelt maar een paar centimeter in hoogte; bij een e-tron spreek je toch al over 15 cm hoogteverschil met een A4/A6

    Persoonlijk ben ik geen fan van SUVs en denk ik dat zo'n grote e-tron zonder wat camera's e.d. echt niet handig is...

    Tesla Model 3 vind ik niet zo geslaagd van buiten (vooral die neus) en de afwerking ligt als ik tests en reviews lees, toch een pak lager dan bij een Audi A4/A6/e-tron. Ik zou helemaal niet te vinden zijn voor zo'n kaal interieur met een giga ipad opgeplakt, als ik het zo oneerbiedig mag noemen. Maar dat is weer een kwestie van smaak, andere mensen vinden dat strak en modern
    € 300 netto per maand is leuk om iets anders mee te doen, maar zou voor mij niet de doorslag geven als ik dan de komende jaren telkens spijt heb als ik in de wagen stap.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019


  6. #6

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Zo'n pro line valt nog relatief mee qua uitrusting, maar ik zou toch een goed aangeklede A4 verkiezen waarbij je je eens goed kan laten gaan in de optielijst. Zo'n A4 Avant is ook niet klein dus praktisch gezien denk ik niet dat je veel opgeeft t.o.v. de A6. Het interieur is wel van een andere klasse maar als ik me niet vergis, heeft een A6 pro line stoffen zetelbekleding, geen sportzetels, wel parkeersensoren maar geen camera's,...
    Toch vind ik een A6 wel een andere klasse dan de A4. Dat zie je en dat beleef je (vind ik). Ook is de A4 toch alweer 4 jaar op de markt, als je dan een nieuwe lease moet uitzoeken waar je weer jaren mee moet doen zou ik zelf een nieuw model kiezen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Zo'n e-tron rijdt heel anders: puur qua prestaties is dat een kanon vergeleken bij een A4/A6 benzine maar je bent wel met een 2,5 ton zwaar geval op de weg dat even groot is als een A6 maar een pak hoger.
    Valt op zich wel mee dat de E-tron een kanon zou zijn als je het met de A6 vergelijkt. Kleinste motor in A6 is nu een 45TFSI met 0-100 in 7sec en topsnelheid 250kmph. E-tron doet 0-100 in 6.6s met topsnelheid 200kmph. En als je dan een beetje range wil besparen rij je toch niet als een malloot met de E-tron. Daarbij inderdaad dat de Etron hoger en zwaarder is.

    Verder eens over de zithoogtes bij de verschillende Audi's en het verschil in afwerking t.o.v. de Tesla, dat is zeker merkbaar. Ik zou in dit geval voor de A6 Avant 45TFSI S-tronic gaan of dit jaar nog de Etron pakken (als je 'm dit jaar nog kan krijgen... volgend jaar is het 8% bijtelling). Hou wel rekening met de E-tron range in praktijk en sterker nog; in de winter. Om die reden zou ik zelf voor de A6 gaan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Toch vind ik een A6 wel een andere klasse dan de A4. Dat zie je en dat beleef je (vind ik). Ook is de A4 toch alweer 4 jaar op de markt, als je dan een nieuwe lease moet uitzoeken waar je weer jaren mee moet doen zou ik zelf een nieuw model kiezen.
    Helemaal mee akkoord, maar een A6 met relatief weinig opties lijkt me nog steeds geen feest. Ik heb dat enkele jaren geleden meegemaakt met een A5 en dat viel toch echt tegen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Valt op zich wel mee dat de E-tron een kanon zou zijn als je het met de A6 vergelijkt. Kleinste motor in A6 is nu een 45TFSI met 0-100 in 7sec en topsnelheid 250kmph. E-tron doet 0-100 in 6.6s met topsnelheid 200kmph. En als je dan een beetje range wil besparen rij je toch niet als een malloot met de E-tron. Daarbij inderdaad dat de Etron hoger en zwaarder is.
    Ik denk dat ik de kleinste TFSI wat onderschatte en de e-tron wat overschatte; ik had een tijd onder de 6 seconden in gedachten maar dat zal voor de e-tron quattro zijn. Weer een argument om niet voor de e-tron te kiezen
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Allen, bedankt voor de feedback zover. Op zich vind ik de A6 business en de eTron wel meevallen qua uitrusting, heb nog wel een paar kleine extra’s aangehinkt: zwarte hemel, okapi bruin twinleder en zonnescherm achter, maakt het interieur al een stuk beter vind ik. Maar idd geen sportstoelen en echt leuke dingen zoals geluid upgrade, draadloos opladen, comfort access, ambient verlichting, upgrade van dashboardinleg, 19” etc. Dit kan op de A4 allemaal wel...verschil in rijervaring tussen A6 en A4 heb ik kunnen beleven tijdens proefrit, alleen lastig een oordeel te vellen voor de lange termijn. Zoals al gezegd rij ik relatief weinig, woon werk verkeer slechts 10km, paar keer per maand ritjes van ong 100km en incidenteel een langere rit. De A6 spreekt me momenteel erg aan, voelt gewoonweg moderner en meer volwassen als de A4, echter voor mijn gebruik met ook nog veel stads kilometers misschien overkill?? Iemand langere ervaring met zowel de huidige A4 (verschil met de facelift die nu te bestellen is is qua rijden verwaarloosbaar) en A6?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Voor de volledigheid nog even de Audi codes van zowel de A4 als de A6: AP8N7LF0 (A4) en A0LS7PCI. Waarbij zeker nog de vraag is of ik de A4 in deze kleur durf te bestellen. Heb het gezien in real life, en was onder de indruk, maar weet niet of ik het 4 jaar lang mooi blijf vinden...

  11. #10

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    @Raz0r bedankt voor de link, had de info ook via de dealer gekregen. Zou voor mijn gebruik nog steeds toereikende actieradius zijn, al is het voor mijn gevoel we erg krap allemaal die ruim 300km. Echter denk ik dat ik afgelopen jaar 3 keer meer dan 300km op 1 dag heb gereden. Wachten is nog even op de prijs, maar bij onze zuiderburen wordt hij maar liefst 11.500 euro goedkoper. Dan zou ik de eTron plots wel leuk kunnen aankleden...ik hou jullie op de hoogte.

  13. #12
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Verschil van A4 en A6 vind ik wel behoorlijk. Weet niet hoe het met de nieuwste modellen vind. Maar verschil van mijn A4 uit 2011 en A6 uit 2013 vind ik echt groot, en dan heb ik niet eens de hele dikke versie met opties. Maar sommige dingen zijn al beter in die 'basic' A6 ten opzichte van mijn 'volle' A4.

    Je moet het echt ervaren voordat je daar een mening over kan geven. A4 / A5 tegen A6 is totaal anders.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Zojuist online pre order gegaan voor een eTron 50 launch edition. Als het meezit leveringen 2019, intro aanbod kon ik niet laten lopen...

    https://www.audi.nl/nl/web/nl/specia...e-tron-50.html

  15. #14

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    @Edwin22 Leuk, mooie opties. Gefeliciteerd

  16. #15
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4/A6 of e tron

    Nice ! van een A4 naar en A6 en toch een E-tron genomen :-) .
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •