Resultaten 1 tot 3 van de 3
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      07 2019
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Aanschaf(NOT) A6 3.0Tdi Biturbo quattro Avant 2012/2013

      Forumleden,


      Inmiddels 3 Biturbo's gehad en gezien... vandaag naar weer een gekeken,. uiteraard vooraf,.. "Nee meneer, geen rammels, alles goed er mankeert niets aan de auto"
      200km gereden en na 1 minuut was het alweer einde oefening.. (want ik ben inmiddels kundig kettingrammelluisteraar geworden).... even gas geven, tussen de 1000 en 2000 tpm het gas voorzichtig induwen, en dan hoor je het geratel al. Om het helemaal zeker te weten.. Handrem erop, linkervoet op de rem.. en dan gas opvoeren.. Ook dan heel snel resultaat! Wat een ellende en drama.
      Als het nou een reparatie van 500 a 1000 eu was, dan is het te overleven.. maar dit kost bij de dealer rond de 5 a 6000,- ! Bij de specialist als Coen Donkers en Hans van der Sloot kost het 3600,- incl als er geen gekkigheid bijkomt.

      Nu vind ik het echt fantastische motoren, maar dit is toch te gek voor woorden,. 4 in 6 maanden, hoe zorgelijk is dat !?

      ik denk dat ik alleen hier al om NOOIT meer een Audi wil .. hoe erg ik dat ook vind!




      En zo begon het....
      In hoeverre is het 'verstandig', een A6 3.0 Biturbo aan te schaffen met ruim 2,5 ton op de teller?
      Heb er een paar op de korrel, onderhoud op tijd gedaan, meeste hebben de verstuivers al vervangen maar bij geen een is de distributieketting vervangen !
      En dat is natuurlijk wel een dingetje. (a 4000,- )..
      Is het altijd gegarandeerd dat dit vroeg of laat er aan zit te komen?
      Uiteraard kan ik de test doen of ik de kettingen hoor, maar hoor en lees het zoveel dat het bij deze motoren een bekende kwaal is, dat je er eigenlijk gewoon vanuit moet gaan dat je dit voor je kiezen krijgt!?

      Hoor het graag of mijn beeld klopt?
      Bo
      Laatst gewijzigd door boing; 28-07-19 om 19:16. Reden: 3.0 BITurbo's DRAMA!!

    2. #2

      Standaard Re: Aanschaf(NOT) A6 3.0Tdi Biturbo quattro Avant 2012/2013

      Aangezien ik volgend jaar ook misschien een A6 allroad 3.0tdi ga aanschaffen met +- 220k ben ik ook wel benieuwd naar bovenstaande vraag.

      En van mijn kant nog een extra vraag.
      Is er een verschil met de biturbo en gewone 3.0tdi ? (ketting bedoel ik dan).
      De Audi die ik op het oog heb is een Audi A6 (C7) allroad van nov 2013 met 3.0tdi 204pk s-tronic

    3. #3
      theXman's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Posts
      28
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

      Standaard Re: Aanschaf(NOT) A6 3.0Tdi Biturbo quattro Avant 2012/2013

      Ja een goeie vraag, wie o wie??

      Zelfde vraag mbt een potientiele aanschaf van een Audi SQ5, aangezien deze nog rond de 30K zijn met km standen 160-220K ben ik ook benieuwd naar mede forummers hun ervaringen,
      Of toch maar dieper in de buidel tasten en voor een 100K kmís gaan?
      Laatst gewijzigd door theXman; 15-08-19 om 15:28.
      Audi A3 8V 1.6 TDI Sportback Ambition 2 x S-Line [2013-2016]
      Audi Q5 8R 2.0 TDI Pro line [2010-2013]

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •