Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    Na 2 jaar in het bezit te zijn van een VW Scirocco, ben ik een mooie Audi A5 tegengekomen.
    Audi heeft toch altijd wel mijn voorkeur boven VW, al heb ik wel zo m'n twijfels over de A5.

    De A5 komt uit 2009, is een 2.0 TFSI en dus bekend als olieslurper. Nu weet ik wel dat dit in oktober 2015 is aangepakt, er zitten nieuwe zuigers in. Maar ik vraag me af of dit uiteindelijk de klacht heeft opgelost, of zou het slechts een tijdelijke oplossing zijn?
    Zou het verstandig zijn om mijn Scirocco hierop in te ruilen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    Heb sinds enkele maanden een 2ehands A5 2.0TFSI aangekocht van het jaar 2016.
    Merk toch tot nu toe geen olieverlies oid.

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    Dat is niet zo vreemd..... Vanaf modeljaar 2016 is het laatste type zuiger gebruikt (met 3-delige olieschraapveer).
    Of die ook in oktober 2015 voor de reparatie is gebruikt is niet met zekerheid te zeggen...... Daarvoor zou je de factuur moeten kunnen inzien. Kan, maar zou ook nog gedaan kunnen zijn met het "tussentype" zuiger (eendelige schraapveer met iets grotere afvoergaatjes).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Standaard Re: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    Aanvullend daarop;
    weet dat de distributieketting geen eeuwig leven heeft bij deze auto. Geen idee welke kmstand de auto heeft, maar dat is onderhoud wat je niet te laat moet doen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    De nieuwe zuigers is juist een beetje een hekelpunt. Deze zijn vervangen bij een Audi service centrum in Amstelveen. Dus het zijn sowieso geen Hartog zuigers.
    Dit is gedaan bij km stand 55k, en de auto heeft nu 77k km stand.
    Nieuwe distriebutieketting is, als deze nog niet vervangen is, dus ook wel voorkeur.
    Laatst gewijzigd door Miezzz; 04-08-19 om 11:01.


  6. #6

    Standaard Re: Van VW weer terug naar Audi. Verstandige zet?

    Vraag even bij de dealer of je de artikelnummers van dat factuur mag inzien. Vanaf ongeveer oktober 2015 plaatste Audi zuigers wat de definitieve oplossing werd. Als je die artikelnummers hier even dropt kan men je wel vertellen welke het zijn. Over die 'tussenoplossing'-zuigers die daarvoor werden gebruikt bij reparatie is wat discussie, maar dat heb je vast wel gelezen. De ene zegt dat het net zo erg is, de ander zegt dat minstens een heel stuk beter is. De Audi zuigers gebruikt bij de definitieve oplossing staan totaal niet ter discussie. In ieder geval zou ik er jaarlijks even verse olie in doen i.p.v. de longlife-beurten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •