Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

  1. #1

    Standaard A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

    Ik ben momenteel aan het rondneuzen voor een A6 C7 2.8 FSI Quattro (die 4x4 vanwege S-Tronic)

    Heb al veel hier op het forum gevonden toen ik een jaar of 4 geleden ook al eens op zoek was naar een A6. Toen een 2.0 TFSi Multitronic. Maar ik schrok toen zó van de verhalen hier dat ik naar iets anders ben gaan kijken.

    Nu dus de 2.8 met S-tronic. Mag evt. ook een 3.0 TFSI worden. Als het maar een 6 cilinder is.

    Ik heb er momenteel 2 op het oog: 1 met ongeveer 150.000 op de teller en 1 met rond de 80.000.

    1. Wat is betrouwbaarder? de 2.8 of de 3.0?
    2. Is S-tronic echt veel beter dan een Multitronic?
    3. Waar op te letten bij bovenstaande km. standen?

    (beide auto's komen van een autobedrijf met 6 maanden garantie)
    Laatst gewijzigd door caroden; 17-08-19 om 19:26.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

    Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke auto's ben al naar eentje wezen kijken (Autoscout), maar vanaf gezien, was een rokersauto, en na het lezen wat je er allemaal voor moet doen om de rooklucht weg te krijgen afgezien van de koop. Voor de rest zag die er goed uit, goede droge motor, de rubbertjes op de draagarmen waren ook goed (is soms wel een minpuntje bij deze versie).

    Ik zou sowieso de 2.8 FSI nemen, en alles met de TFSI links laten liggen als je geld niet over de balk wilt smijten.
    🚗🍷

  3. #3

    Standaard Re: A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

    @crnib: altijd jammer dat erin gerookt is. Is voor mij ook een No Go. Ik heb ooit een rokersauto gekocht waarbij de garage aangaf dat ze die lucht er wel uit kregen. Mooi niet! Na een half jaar verkocht want ik wel gewoon misselijk in die auto.

    Ik ga morgen kijken naar een 2.8 FSI Quattro sedan Pro Line Plus. Blauw-grijs metallic en bruin lederen interieur. De auto is uit 2011 (eigenijk wat ouder dan gewenst) maar heeft pas 85000 gelopen. Volledige onderhoudhistorie is erbij (incl. rekeningen). De Mechatronic (aansturing van de S-Tronic bak) is recent vervangen (deels coulance Audi maar toch altijd nog een zeer stevige rekening) en bij 65000 is de automaatolie netjes gewisseld. Verder keurig op tijd z'n beurten gehad waar niets vreemds op te zien is.

    Mochten we eruit komen met het autobedrijf qua inruil dan zou dit 'm best weleens kunnen zijn. Erg mooie auto!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

    @caroden en ik ben wel benieuwd of je de auto gekocht hebt en of deze bevalt?
    🚗🍷

  5. #5

    Standaard Re: A6 C7 2.8 FSI Quattro S-Tronic op het oog

    @crnib we hebben de A6 niet gekocht. Het was een prachtige auto, reed subliem maar er was in gerookt. De auto was zeer goed gereinigd, in eerste instantie roken we bijna niets. Maar na een tijdje in de zon kwam de geur sterk terug. Dat was (helaas) een No Go.

    Aangezien we nog een paar auto's op het oog hadden zijn we verder gaan kijken. 1 van de auto's was een BMW 535i Gran Turismo High Executive met 80.000 op de teller. Met 307 PK en 400 Nm bij 1200 toeren. Wát een auto! Deze auto was in nieuwstaat met veel opties. Vrijdag een proefrit gemaakt en zaterdag besloten om 'm te kopen. Dus geen Audi.....sorry, is misschien schelden op dit forum


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •