Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi TT 8J

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    30
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Audi TT 8J

    Hoi iedereen!

    Ik ben al eventjes van plan om een Audi TT 8J te gaan kopen. Bij voorkeur wil ik graag de coupé, omdat ik de lijn daarvan wat strakker vindt. De cabrio daarentegen vind ik ook erg strak. Ik vind het een erg uniek ogende auto. Daarnaast gaat het 100% zeker een automaat (S-Tronic?) worden. Na diverse auto’s gereden te hebben wil ik nu eindelijk graag de stap gaan maken en zelf een 8J aan te schaffen. Ik wil bij voorbaat graag aangeven dat het nog geen haast heeft en dat ik de TT in de loop van de komende maanden wil aanschaffen.

    Voordat ik een dergelijke aankoop doe wil ik eigenlijk altijd wat informatie inwinnen. Ik heb al verschillende artikelen op het internet en topics hier op het forum gelezen betreffende dit model. De conclusie die ik hieruit trek is dat het een auto is die erg veel plezier levert aan de eigenaren. Verder heb ik niet echt spannende onderhoudsmankementen kunnen ontdekken, buiten wat overmatig olieverbruik bij de 2-liter varianten. Maar ook dit zit me niet heel erg hoog. Over het algemeen komt deze TT erg goed uit de tests.

    Wat ik eigenlijk wel graag wil weten is welke uitvoering aangeraden wordt? Namelijk de 2.0 TFSI of de 3.2 quattro?

    De 3.2 V6 quattro lijkt me erg gaaf. Deze is daarentegen dan wel weer wat duurder in verzekering, wegenbelasting, verbruik en waarschijnlijk onderhoud. Het geluid van de V6 en het weggedrag van de quattro spreken me wel weer aan.
    Verder lijkt ook de 2.0 TFSI me gewoon meer dan een prima blok. Ook deze schijnt een zeer goede wegligging te hebben. Zeker na het lezen van diverse ervaringen van mensen doen de twee blokken niet voor elkaar onder.

    Hoe verhouden de twee varianten zich tot mekaar met betrekking tot onderhoud? En wat adviseren jullie mij?

    In ieder geval hartstikke bedankt voor eventuele reacties!

  2. #2
    Haga's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    63
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Audi TT 8J

    Rij nu vijf jaar (80k) een 8J met 2.0 TFSI (BWA) met software update naar 250 pk.

    Wat een saaie auto. Noot iets kapot, geen onvoorspelbare waarschuwingslampjes, gewoon helemaal niets.

    Jarenlang Alfa Romeo gereden. Die hadden altijd wel iets 😉

    TT is dus een afrader 😏
    Real men ride twins

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    30
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Audi TT 8J

    Wil graag nog even reageren bij deze. Ik heb afgelopen week een hele mooi Audi 2.0 TFSi gekocht. Ook BWA en software upgrade naar 250 pk. En tot nu toe is het rijden iedere keer een genot.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •