Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

  1. #1

    Standaard Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Hi

    Ik ben op zoek naar een 2de wagen (naast de bedrijfswagen). De bedoeling is dat ook mijn vrouw ermee zou rijden.
    Initieel was ik op zoek naar een E39 M5 of een RS4 B7, maar ik denk dat de recentere RS met quattro veiliger is voor mijn vrouw aangezien ze er onze kindjes mee moet afzetten

    Om de BIV te vermijden zou een RS4 die reeds een kleine CNG tank heeft ideaal zijn want als ik voor 31/12/2020 één kan vinden dan krijg je 4000€ korting op de BIV.

    Ook hoop ik dat de RS4 B7 niet (teveel) in waarde zal dalen, misschien zelfs zal stijgen in waarde. Wat denken jullie hierover?

    In mijn zoektocht heb ik 2 kandidaten gevonden:

    RS4 B7 met 140 000 km (03/2007)

    • met keramische remmen (voelen zeer recent)
    • met een volledig nieuwe koppeling 3000 km geleden
    • nieuwe dempers 10 000 km geleden
    • volledige geschiedenis bij 3 audi garages, ik heb met alle 3 all gebeld en deze zou redellijk goed onderhouden zijn


    MAAR
    • de demper van de koffer is stuk
    • de kleppen van de uitlaat gaan niet open
    • Keramische remmen zijn eigenlijk een vergiftigd geschenk als je ze moet vervangen
    • de bekerhouder op het dashbord gaat niet open
    • de asbak gaat nauwelijks open
    • ==> Is dit dashbord eruit geweest en waarom? Bij Audi weten ze van niets..


    Ze vragen 25 000 maar ik denk dat ik ze tot 22 000 krijg.

    RS4 B7 met 110 000 km en CNG ombouw (10/2006)

    • Geïmporteerd uit Zwitserland
    • zou een volledige geschiedenis hebben (nog niet gekregen)
    • heeft reeds een CNG ombouw
    • nog niet kunnen gaan bekijken maar ziet er op foto zeer proper uit
    • geen kuipjes
    • geen keramische remmen


    Nog geen MAAR want ik heb deze nog niet kunnen gaan bekijken.

    Vragen ze 28 000 voor, dat wil ik er niet aan geven en ze zijn bereid om te onderhandelen.

  2. #2
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WsamR6 Bekijk Berichten

    Ook hoop ik dat de RS4 B7 niet (teveel) in waarde zal dalen, misschien zelfs zal stijgen in waarde. Wat denken jullie hierover?
    Dat dat op geen enkele manier een afweging moet zijn bij aanschaf van zo’n wagen. Zou me eerder verdiepen in zaken als maandlasten, onderhoudskosten en diefstalpreventie.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  3. #3

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat dat op geen enkele manier een afweging moet zijn bij aanschaf van zo’n wagen. Zou me eerder verdiepen in zaken als maandlasten, onderhoudskosten en diefstalpreventie.
    Over de kosten maak ik mij niet erg veel zorgen. Of zijn deze zo buiten proportie vergeleken met een normale Audi?
    Mijn Tesla staat nu ook in een garage en onze hond is nogal een afschrikmiddel 🤓

    Ik vind nu eigenlijk wel dat als ik een wagen kies en ik ben niet speciaal op zoek naar een bepaald model of een bepaald bouwjaar dat het iets is wat je in overweging kan nemen, nee?

  4. #4
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WsamR6 Bekijk Berichten
    Over de kosten maak ik mij niet erg veel zorgen. Of zijn deze zo buiten proportie vergeleken met een normale Audi?
    Wellicht dat @kossie hier wat relevant over te melden heeft?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  5. #5

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wellicht dat @kossie hier wat relevant over te melden heeft?
    Dat zou fantastisch zijn als iemand hier meer inzichten over heeft. Ik heb het al besproken met de Audi garage en met de plaatselijke garagist (vroeger hoofd mechaniek bij Porsche) en volgens hem kost onderhoud niet meer.
    Uiteraard ga ik mijn arm moeten verkopen als ik die keramische schijven moet vervangen maar deze zou ik dan vervangen door Brembo schijven. (als dat kan zonder de klauwen te vervangen)


  6. #6
    kossie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    1.729
    Kudos
    170
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Wellicht dat @kossie hier wat relevant over te melden heeft?
    ik heb altijd wel iets relevants te melden hoor
    maar in dit kader is het wel zo dat een aantal onderdelen duurder zijn dan bij een 'normale' Audi en in sommige gevallen speciale apparatuur nodig is om reparaties uit te voeren
    denk hierbij aan het DRC systeem (i.v.m. vervangen schokbrekers), remschijven, olie verversen (hoogtoerige motor dus verstandig om dit regelmatig te doen) etc.
    het blijft een highperformance auto dus dat vraagt meer van de onderdelen (hogere slijtage) en meer onderhoud als je het goed wilt doen
    ik denk dat ik de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 1.500 euro per jaar hieraan kwijt was

    de afschrijving van dit model valt nu inderdaad erg mee, en wie weet wordt het een klassieker in de toekomst

  7. #7

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kossie Bekijk Berichten
    ik heb altijd wel iets relevants te melden hoor
    maar in dit kader is het wel zo dat een aantal onderdelen duurder zijn dan bij een 'normale' Audi en in sommige gevallen speciale apparatuur nodig is om reparaties uit te voeren
    denk hierbij aan het DRC systeem (i.v.m. vervangen schokbrekers), remschijven, olie verversen (hoogtoerige motor dus verstandig om dit regelmatig te doen) etc.
    het blijft een highperformance auto dus dat vraagt meer van de onderdelen (hogere slijtage) en meer onderhoud als je het goed wilt doen
    ik denk dat ik de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 1.500 euro per jaar hieraan kwijt was

    de afschrijving van dit model valt nu inderdaad erg mee, en wie weet wordt het een klassieker in de toekomst
    Dat is ongeveer waar ik me aan verwacht had. thx voor de info.

  8. Ad
  9. #8
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Die uit Zwitserland geïmporteerde RS4, zou dat deze kunnen zijn?

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...kentekens.html
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  10. #9

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Whale Bekijk Berichten
    Die uit Zwitserland geïmporteerde RS4, zou dat deze kunnen zijn?

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...kentekens.html
    Ik hoop van niet 😜
    Maar deze is zwart, de RSwaar ik over spreek is grijs en met een CNG installatie, andere velgen ...

  11. #10

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kossie Bekijk Berichten
    ik heb altijd wel iets relevants te melden hoor
    maar in dit kader is het wel zo dat een aantal onderdelen duurder zijn dan bij een 'normale' Audi en in sommige gevallen speciale apparatuur nodig is om reparaties uit te voeren
    denk hierbij aan het DRC systeem (i.v.m. vervangen schokbrekers), remschijven, olie verversen (hoogtoerige motor dus verstandig om dit regelmatig te doen) etc.
    het blijft een highperformance auto dus dat vraagt meer van de onderdelen (hogere slijtage) en meer onderhoud als je het goed wilt doen
    ik denk dat ik de afgelopen jaren gemiddeld zo'n 1.500 euro per jaar hieraan kwijt was

    de afschrijving van dit model valt nu inderdaad erg mee, en wie weet wordt het een klassieker in de toekomst
    Hoeveel km's rij je per jaar en om de hoeveel km vervang je de olie en filter?

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Olie om de 10 tot max 15k verversen voor het beste behoud van de motor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Olie om de 10 tot max 15k verversen voor het beste behoud van de motor.
    En als je minder km per jaar zou rijden? Ik doe ongeveer 40 000 per jaar maar doe die bijna allemaal met de Tesla.
    Ik denk dat de RS max 5 000 km per jaar zou rijden, is er ook een limiet in tijd om olie te vervangen?

  14. #13
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Leuke zoektocht btw, persoonlijk erg gecharmeerd van de RS4 B7 (vooral een sedan) erg benieuwd naar je keuze.

    Veel succes met je zoektocht en vooral veel plezier.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies aankoop RS4 B7 en zijn toekomst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WsamR6 Bekijk Berichten
    En als je minder km per jaar zou rijden? Ik doe ongeveer 40 000 per jaar maar doe die bijna allemaal met de Tesla.
    Ik denk dat de RS max 5 000 km per jaar zou rijden, is er ook een limiet in tijd om olie te vervangen?
    Zeker om het jaar uitvoeren, inclusief filter.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Leuke zoektocht btw, persoonlijk erg gecharmeerd van de RS4 B7 (vooral een sedan) erg benieuwd naar je keuze.

    Veel succes met je zoektocht en vooral veel plezier.
    Het was toen echt mijn droomwagen en ik denk dat als ik het nu niet doe ik nooit met zoiets zal kunnen rijden.
    Manueel, V8, ...

    Moest iemand advies kunnen geven over de prijzen en mijn observatie van de auto's die ik gevonden heb zou dat ideaal zijn

    Moest een RS expert zich geroepen voelen om mij ook fysiek bij te staan nog beter
    Ik woon tussen Aalst & Zottegem en de auto's staan beiden in het Kortrijkse.
    Laatst gewijzigd door WsamR6; 15-10-19 om 21:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •