Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Goedemiddag,

    Ik ben voornemens om een Audi A6 Avant 2.8 FSI S-line te kopen met 106000km op de teller, dealer onderhouden, geen quattro.
    Op dit forum ben ik al een poosje op zoek naar tips, aankoop adviezen en andere zaken waar je op moet letten i.v.m. de betrouwbaarheid.

    Ik heb bewust gekozen voor een 2.8 FSI blok om de olieslurp problematiek van de 1.8 en 2.0 TFSI blokken te ontlopen. Tot nu toe zie ik vrijwel geen negatieve berichtgeving over dit blok, behalve dat de distributie ketting bij een koude start wel eens kan ratelen. Ik ben bij de auto wezen kijken, deze koud gestart en heb daar geen ratelende geluiden geconstateerd. Ook bij het maken van een proefrit, draait alles soepel zonder ratel, kraak of piep geluiden. Ook heb ik een keuring laten uitvoeren waaruit blijkt dat de auto goed is.

    Echter; Ik lees veel berichten over de multitronic versnellingsbak waardoor ik enige twijfels heb gekregen.
    Nou vind ik weinig informatie over de gebruikte bak (multitronic) in Audi's met de bouwjaren 2012 en hoger. Wel lees ik dat ze in 2014 gestopt zijn met het gebruik van deze bak en zelfs vind ik berichten met als titel; "multitrauma". Tijdens de proefrit ervaarde ik een fijne auto, zonder haperingen of stotteringen. De verkoper heeft aangeboden voor de aankoop de bak olie nog te laten verversen. Veel problemen vind ik terug bij o.a. de oudere types, Audi A4, Audi A5 etc. Hoe de problemen zich manifesteren bij de Audi A6 C7 bouwjaar 2012, vind ik maar weinig. Nu zal de bak ongetwijfeld goed zijn, maar hoe reëel is de kans dat ik hier nog vele zorgeloze kilometers mee kan maken ?

    Mijn vraag aan jullie; Zou dit een verstandige keuze zijn ondanks alle (negatieve) berichtgeving over de versnellingsbak ?

    Alvast bedankt voor jullie tips en gedeelde expertise !

    Mitchel

  2. #2

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Multitronic in deze auto is inderdaad een stuk beter. Soms kunnen softwareupdates (zowel van bak als van motor) de boel nog soepeler maken. Zo te zien heb je al goed onderzoek gedaan naar je aankoop.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Hey Mitchel,

    Ik heb een 2.0 TFSI uit 2014 met MT. Van 28.000 tot nu 95.000 zonder enige problemen. (misschien ff afkloppen nu)

    Ik vind het een bijzonder fijne automaat voor het cruisen. Sportief is hij niet zo best

    Succes met de aankoop, zou me er niet te druk om maken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Bedankt voor jullie reacties.
    Voor mij een kleine geruststelling. Zaterdag mag ik de auto ophalen ! Zin in !

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Nice, gefeliciteerd met de aankoop.
    Enjoy your rings.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    @Reggy; bedankt ! wat een ontzettend originele opmerking; enjoy your rings! haha :-D

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI


  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Ik ben momenteel ook op zoek naar een c7 2.8 fsi, dus even nieuwsgierig.
    Hoe bevalt de mooie aanwinst je? Nog tevreden over de multitronic? Nog gebreken/mankementen later ontdekt wat je tijdens aankoop niet
    opgevallen was?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Hi Vascoblub, sorry voor de late reactie.
    Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Audi. Ik heb er nu ongeveer 10000 km mee gereden. Hij rijdt echt heerlijk en behalve dat is hij ook uiterst stil, ideaal om comfortabel lange ritten te maken. Ook over de multitronic ben ik tevreden. Het traploos "schakelen" is erg fijn.
    Het enige wat ik zelf minder prettig vind is dat wanneer ik de Auto bijvoorbeeld achteruit ergens wil parkeren, je geduld moet hebben om weg te rijden (in achteruit). Je moet de auto volledig tot stilt stand laten komen, voet op de rem, automaat in R en dan heel rustig gas geven. Als je dit te snel doet, dan schokt de auto, het voelt en lijkt erop dat de Audi dan echt op z'n donder krijgt. Even snel de auto keren op in bijvoorbeeld een drukke straat is soms een beetje vervelend.
    Ook is (uiteraard..) het verbruik een stuk minder gunstig dan de fabriek opgeeft. Ik rij gemiddeld tussen de 9 en 11 liter op de 100km (gecombineerd gebruik).
    Verder heb ik nog 2 banden voor vervangen voor goede Michelin banden die het rijgedrag aanzienlijk hebben verbeterd.
    Echte tegenvallers heb ik nog niet gehad, behalve dat de koppeling naar de koplamp-sproeier meerdere keren los is geschoten en de 5 liter ruitensproeiervloeistof op straat verdween. Dit heb ik gelukkig zelf kunnen verhelpen met een nieuwe slangklem.
    Mocht je nog meer vragen hebben dan beantwoord ik ze graag :-)
    Laatst gewijzigd door Mitchelmitchel; 02-01-20 om 12:17.

  11. #10
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Mijn vorige auto was een A6 2.0 TDI 170pk, 2010 (C6 dus) met multitronic. Bij aankoop was kilometerstand 130.000km. Direct JD Engineering software erin. Bij verkoop was kilometerstand 260.000 km. Regelmatig met aanhanger gereden. Geen problemen met de bak gehad. Bij verkoop vertelde de deskundige dat de bak nog in zeer goede staat was met een licht voelbare slip. Kortom; prima versnellingsbak. Wel netjes bij elke 60.000km de olie van de bak vervangen.

    Het achteruit rijden met de multitronic is soms bijzonder, maar herken niet dat je lang moet wachten. Af en toe wel een schok door de auto bij het wisselen van vooruit naar achteruit. Bij koude motor is het wel kwestie van veel gas geven en doseren met het gas om beweging in de auto te krijgen en soms bij het wegrijden bij rotondes reageert de auto traag.

  12. #11

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Ter info; multitronic in jouw ex c6 is een ander type dan de multitronic in de c7 2.8fsi

  13. #12
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Wat is het technisch verschil? Beiden kunnen toch 400Nm als maximum koppel hebben?

  14. #13
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitchelmitchel Bekijk Berichten
    Bedankt voor jullie reacties.
    Voor mij een kleine geruststelling. Zaterdag mag ik de auto ophalen ! Zin in !
    Ja blijft mooi een andere auto ophalen. Veel plezier!

  15. #14

    Standaard Re: Vraag m.b.t. aankoop Audi A6 Avant C7 2.8 FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marceloo Bekijk Berichten
    Wat is het technisch verschil? Beiden kunnen toch 400Nm als maximum koppel hebben?
    Beide cvt maar in de 0aw multitronic van de c7 2.8fsi fwd zijn erg veel onderdelen aangepast. Is vast wel info over te vinden als je even Google aanzwengelt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •