Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: A2 op LPG?

  1. #1

    Standaard A2 op LPG?

    Hoi,

    Ik wil een A2 gaan kopen en vraag me af of ik m op LPG ga rijden.
    Heeft iemand daar ervaringen / tips / adviezen ?

  2. #2

    Standaard

    heuh ... dit is al een superzuinige auto ... wil je dan ook nog LPG??

    Of ga je voor de 1.6 FSI?

    Anyway, ik heb een A2 1.4 TDI, die doet bij rustig rijgedrag bijna 1 op 19, ook niet verkeerd.

    Heb geen ervaring met de benzineuitvoering, maar ik kan je wel melden dat ik hiervoor een 1.6'je op gas reed (peugeot) en dat was niets dan ellende.

    Heb dus mijn twijfels over de wat lichtere motoren (alles lager dan 1.8) op gas ... Collega overigens hetzelfde verhaal met een xsara ...

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #3

    Standaard

    Nee , alles hangt af van de gebruikte apparatuur en het vakmanschap van de inbouwer . Cylinderinhoud speelt geen rol .

    Ik heb zelfs een twee peekaa op gas gelegd .
    Die heeft er 120,000 probleemloze km mee gedaan .
    Startte zelfs stukken beter dan op benzine .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  4. #4

    Standaard

    Ik heb een A2 1.4 benzine, verbruik ligt ergens tussen de 1 op 15 en 1 op 18, afhankelijk van de rijstijl. Bovendien.....waar wil je die tank laten, op het dak Dat zou dan betekenen dat je geen open sky system zou kunnen hebben. Laat dat nou net het leukste extraatje van de A2 zijn :wink:

  5. #5

    Standaard

    Zo misschien ?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #6

    Standaard

    haha


    Ruimte zat in de kofferbak hoor ! Die is echt diep !
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #7

    Standaard

    Nee mannen,

    Ik weet dat ie zuinig is maar t kan altijd nog beter....
    Kon zijn dat er een onderbouw mogelijk was of inbouw maar verstopt onder de vloer of zo...
    Kon op de lpg sites niks vinden vandaar mn vraag of iemand ervaring hiermee had.
    Lijkt me nl. als je m op lpg gaat rijden datt helemaal geen knoop meer kost.

    mzzl

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    hij wordt er niet zuiniger van op gas hoor... gas kost gewoon minder
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  10. #9

    Standaard

    Groot gelijk .
    M'n civicjes 1300 in de tijd verbruikten ook maar 8 liter op de 100 .
    In de tijd kostte de gas slects 20 cent of zo .

    Ga in elk geval voor een injectie installatie ( Prins , BRC , AG ) , neem geen genoegen met een mixertje . Dat is niet meer van deze tijd .


    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry L
    Nee mannen,

    Ik weet dat ie zuinig is maar t kan altijd nog beter....
    Kon zijn dat er een onderbouw mogelijk was of inbouw maar verstopt onder de vloer of zo...
    Kon op de lpg sites niks vinden vandaar mn vraag of iemand ervaring hiermee had.
    Lijkt me nl. als je m op lpg gaat rijden datt helemaal geen knoop meer kost.

    mzzl
    Onderbouw is niet mogelijk, een A2 heeft namelijk geen reservewiel aan boord.
    Ook inbouw in de kofferbak, onder de vloer, is niet mogelijk omdat daar de accu zit.

    Je zult dus aan een exemplaar in de kofferbak moeten. Echter aangezien deze zo diep is, is daar misschien nog wel wat mee te doen, iets van een valse bodem inbouwen boven de gastank, waardoor je toch een vlakke laadvloer houd (en waarschijnlijk ook geen tildrempel meer dan)

    Bob
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #11
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Gas??

    Dat is om op te koken, niet om op te rijden! :mrgreen:

  13. #12

    Standaard

    naja ik heb verder ook niet veel goede ervaringen van gasrijders. krijg van mensen die dan alleen op gas rijden en voor de apk moet hij ook op benzine lopen. dan hebben ze al 6mnd niet op benzine gereden. bezine rot,kapotte brandstof pompen.. ellende. maja het is zuiniger in eu's

    gr boy

  14. #13

    Standaard

    Het probleem is dat wij allemaal op dual fuel moeten/willen rijden .

    Een volledige concersie , dus benzinesysteem eruit en alleen lpg , geeft dergelijke problemen niet .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  15. #14

    Standaard

    idd

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •