Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: A4 Avant of A4 allroad?

  1. #1

    Standaard A4 Avant of A4 allroad?

    Hallo allemaal, mijn naam is Jefrey, na al enkele tijd hier rondgeneusd te hebben toch maar besloten een account aan te maken, het leek me hier wel een leuke boel met veel nuttige info!

    Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe, nuja nieuwe, tweedehands wagen, en heb het budget (15000) en wat extra voor onvoorziene kosten (5000) om een Audi A4 avant te kopen van 2012-2014. Mijn oog is wegens het feit dat ik altijd al een zwak had voor Audi en ons gezinnetje een tweede kindje mag verwelkomen, gevallen op de A4 avant (2012-2014).

    Ik heb me al ingelezen over de voor en nadelen van het hebben van een Audi, en ik heb ook al een onofficiële garage gevonden die erkend is door Audi, kwestie van de onkosten wat te drukken, echter geraak ik er in mijn hoofd niet uit over wat ik puur qua uiterlijk nu wil, voor mijn budget vind ik wel enkele leuke opties, maar ik twijfel keihard tussen de gewone A4 avant, mag S-Line zijn maar hoeft niet, of de A4 avant Allroad Quattro, nu heb ik wel wat gelezen over de toch hogere mogelijke onkosten van zo'n Quattro tegenover een gewone A4, maar de gewone zie je, hoe mooi ze ook zijn, wel erg veel rijden, de Allroad zie je toch een heel stuk minder, en dat spreekt me wel aan, ook zijn verhoogde grondspeling en 4x4 zijn wat mij betreft pluspunten.

    Voordelen van een gewone A4 is de volgens mij weer sportievere zit, al heb ik nog geen testritten kunnen maken, wel ooit meegereden met een gewone avant van 2010 en dat beviel toen zeer!

    Graag had ik van jullie meningen en ervaringen gehad met betrekking tot beide uitvoeringen, want kiezen tussen deze twee is vooralsnog erg lastig.🤔

    Mvg Jefrey

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A4 Avant of A4 allroad?

    Welkom Jeffrey,

    Moeilijke keuze denk ik maar zo

    Vraagje mijnerzijds
    Waarom een offroad?

    Een "gewone," a4 kun je toch ook met s-line uitvoering krijg en quattro

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard re: A4 Avant of A4 allroad?

    Dank Kevin!

    Omdat ik de Offroad uniek vind, je ziet hem minder rijden dan de gewone, en deze ligt hoger, wat wat mij betreft erg comfortabel is. Ook de bredere onderkant die bescherming geeft tegen steenslag vind ik erg mooi.

  4. #4
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: A4 Avant of A4 allroad?

    Ik zou altijd, als het budget het toelaat, kiezen voor een Audi mét quattro. Het rijdt echt veel beter dan een Audi zonder quattro. Daarnaast is de meerprijs op een gebruikte auto relatief klein. De hogere onderhoudskosten van een quattro vallen naar mijn inzien ook erg mee (alleen differentieel olie iedere 60 000km) en een iets hoger verbruik.

    Volgens mij zijn er twee grote problemen met deze generatie A4 (B8.5):
    - Extreem olieverbruik bij de benzinemotoren (1.8 TFSI en 2.0 TFSI). Dit is zelfs op TV geweest (Radar), dus ik denk dat dit geen nieuwe informatie is.

    - Bij de gefacelifte A4 en A5 zijn veel stuurproblemen geweest met een vaag / slecht stuurgevoel (Google er maar eens op), vooral bij voorwielaangedreven versies. Als je nog nooit in een A4 hebt gereden, zou ik dus bij een proefrit ook op hogere snelheid rijden (>130 km/h); dan kom je er het snelste achter of dat exemplaar dat ook heeft en of je ermee kunt leven. Een A4 zou bijvoorbeeld minder zijwindgevoelig moeten zijn dan een VW Up!, vaak is dit niet het geval.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jefke1990 Bekijk Berichten
    Dank Kevin!

    Omdat ik de Offroad uniek vind, je ziet hem minder rijden dan de gewone, en deze ligt hoger, wat wat mij betreft erg comfortabel is. Ook de bredere onderkant die bescherming geeft tegen steenslag vind ik erg mooi.
    Duidelijk!
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6

    Standaard re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Volgens mij zijn er twee grote problemen met deze generatie A4 (B8.5):
    - Extreem olieverbruik bij de benzinemotoren (1.8 TFSI en 2.0 TFSI). Dit is zelfs op TV geweest (Radar), dus ik denk dat dit geen nieuwe informatie is.
    Ging voornamelijk over 2009-2012. Er is hier ook al vaker besproken dat bijvoorbeeld de 1.8tfsi CJEB 170pk facelift motor hiervan duidelijk minder last/geen heeft. De 2.0tfsi cncd 225pk volgens mij ook veel minder/niet. De Allroad is overigens niet te krijgen in 1.8tfsi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Bij de gefacelifte A4 en A5 zijn veel stuurproblemen geweest met een vaag / slecht stuurgevoel (Google er maar eens op), vooral bij voorwielaangedreven versies. Als je nog nooit in een A4 hebt gereden, zou ik dus bij een proefrit ook op hogere snelheid rijden (>130 km/h); dan kom je er het snelste achter of dat exemplaar dat ook heeft en of je ermee kunt leven. Een A4 zou bijvoorbeeld minder zijwindgevoelig moeten zijn dan een VW Up!, vaak is dit niet het geval.
    Terecht dat je dit noemt, maar dit kun je gewoon oplossen. Soms voldoet een software-update en anders zul je de stuurkolom moeten vervangen.

    @Jefke1990 Voor €15k ga je geen 2.0tfsi facelift a4 ar vinden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Ik zou altijd, als het budget het toelaat, kiezen voor een Audi mét quattro. Het rijdt echt veel beter dan een Audi zonder quattro. Daarnaast is de meerprijs op een gebruikte auto relatief klein. De hogere onderhoudskosten van een quattro vallen naar mijn inzien ook erg mee (alleen differentieel olie iedere 60 000km) en een iets hoger verbruik.

    Volgens mij zijn er twee grote problemen met deze generatie A4 (B8.5):
    - Extreem olieverbruik bij de benzinemotoren (1.8 TFSI en 2.0 TFSI). Dit is zelfs op TV geweest (Radar), dus ik denk dat dit geen nieuwe informatie is.

    - Bij de gefacelifte A4 en A5 zijn veel stuurproblemen geweest met een vaag / slecht stuurgevoel (Google er maar eens op), vooral bij voorwielaangedreven versies. Als je nog nooit in een A4 hebt gereden, zou ik dus bij een proefrit ook op hogere snelheid rijden (>130 km/h); dan kom je er het snelste achter of dat exemplaar dat ook heeft en of je ermee kunt leven. Een A4 zou bijvoorbeeld minder zijwindgevoelig moeten zijn dan een VW Up!, vaak is dit niet het geval.
    Dat van de TFSI wist ik, maar dat is toch de Benzine niet? Ik wil enkel een diesel, mea culpa want dat heb ik nergens vernoemd.

    Thanx voor die tip! Neem ik zeker mee als ik een testrit ga maken, effe stukje autostrade opzoeken moet mogelijk zijn, zo'n auto mag toch direct sturen, dat is wel zo prettig bij zulke bakken👍

    Voor €15k ga je geen 2.0tfsi facelift a4 ar vinden.

    Het is de TDI die ik wil, benzines zeggen me niet zoveel om eerlijk te zijn. Ik heb toch al 3 A4 avant's, allroad Quattro gevonden tussen 9950 - 12500 euro, km stand variërend tussen 125k en 160k. Die auto's zijn alle drie van 2010, en 2012.
    Laatst gewijzigd door tom; 14-09-19 om 08:17.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    @Jefke1990 Ik had het over een facelift allroad, aangezien jij 2012-2014 noemde. De benzine was een aanname. Als je een 2012 a4 allroad hebt gevonden voor 12500 met 160kkm is dat een koopie.. Zit je in DE of BE te kijken o.i.d.?

  10. #9

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Jefke1990 Ik had het over een facelift allroad, aangezien jij 2012-2014 noemde. De benzine was een aanname. Als je een 2012 a4 allroad hebt gevonden voor 12500 met 160kkm is dat een koopie.. Zit je in DE of BE te kijken o.i.d.?
    Excuses, ik wist niet dat de allroad vanaf dan een facelift heeft gehad. Ik zoek in België, in Zoutleew ( vlak bij Sint Truiden ) staat er eentje met maar 125.000 km, bj 2012, Xenon, zetelverwarming etc etc, een heel mooi exemplaar zelfs, de twee andere die ik gevonden heb staan ook in België en zijn nog goedkoper, 9900 en 11.000 euro, maar deze twee zijn wel van 2010 en hebben elk ongeveer 160.000 km.

  11. #10

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Ik heb een AR van 2010, nu 150 kkm. Slechts een keer de druksensor over roetfilter moeten wisselen, rond de 120 k. Fijne auto, eigenlijk sportiever dan A4 door spoorbreedte van de A5. Fijne auto zover. Extra MRb haal je er snel uit door lager verbruik. Let wel op eit dat de auto vaak geupdate is, dat is die van mij niet, maw als de terugroep actie nog open staat is dat beter. Velen zijn geupdate, (import) Duitsers ondertussen denk ik allemaal (daar plicht). Lak metallic lavagrau is gevoelig voor vogelpoep, en dan bedoel ik echt gevoelig..
    Met nat wegdek is je weinig de baas met zo'n tdi, bochtenwerk is super, en je ziet hem bijna nooit..

  12. #11

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Jefke1990 Ik had het over een facelift allroad, aangezien jij 2012-2014 noemde. De benzine was een aanname. Als je een 2012 a4 allroad hebt gevonden voor 12500 met 160kkm is dat een koopie.. Zit je in DE of BE te kijken o.i.d.?
    https://www.2dehands.be/a/auto-s/aud...tm_content=vip

    Hier de link naar het zoekertje in Zoutleeuw.

  13. #12

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Ik heb een AR van 2010, nu 150 kkm. Slechts een keer de druksensor over roetfilter moeten wisselen, rond de 120 k. Fijne auto, eigenlijk sportiever dan A4 door spoorbreedte van de A5. Fijne auto zover. Extra MRb haal je er snel uit door lager verbruik. Let wel op eit dat de auto vaak geupdate is, dat is die van mij niet, maw als de terugroep actie nog open staat is dat beter. Velen zijn geupdate, (import) Duitsers ondertussen denk ik allemaal (daar plicht). Lak metallic lavagrau is gevoelig voor vogelpoep, en dan bedoel ik echt gevoelig..
    Met nat wegdek is je weinig de baas met zo'n tdi, bochtenwerk is super, en je ziet hem bijna nooit..
    Thanx Autodriver! Ik neig ook meer naar de AR, prachtige bak en idd unieker, en er staan er enkele betaalbare op het Belgische 2dehands.be. de 4x4 is fantastisch en lekker safe bij natter weer. Top, ga ik op letten, dat van die kleur (Lavagrey) Wist ik niet, degene die ik op het oog heb is een zwarte, ik ben overigens iemand die zijn wagen vaak poetst en in de was zet, Vogelpoep krijgt bij mij sowieso niet de kans in te werken haha😋

  14. #13

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    is prefacelift (xenon met led puntjes), ipv led licht geleider rondom. Zou altijd een met MMI navi nemen.. Facelift TDI heeft DSG, B8 2010

  15. #14

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Als je het inderdaad goed bijhoudt, is lavagrau geen probleem, kleur past wat beter bij het grijs, zwart vind ik net wat sterk afsteken, goed in zonlicht eerst bekijken en vergelijken. Daarnaast met zwart, snel swirls, die heb ik niet (maar hij is nog nooit in een wasstraat geweest, dus dat kan ook wat uitmaken) :-) Voor mij lavagrau, of wit, dat si ook super strak..

    Inruilprijs dealer, wist niet of hij 13 k kon geven vorig jaar, heb eens vriendelijke gelachen, en dacht, daar gaat hij nooit voor weg , te leuk voor de heb.. :-)
    Laatst gewijzigd door autodriver; 13-09-19 om 22:24.

  16. #15

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Als je het inderdaad goed bijhoudt, is lavagrau geen probleem, kleur past wat beter bij het grijs, zwart vind ik net wat sterk afsteken, goed in zonlicht eerst bekijken en vergelijken. Daarnaast met zwart, snel swirls, die heb ik niet (maar hij is nog nooit in een wasstraat geweest, dus dat kan ook wat uitmaken) :-) Voor mij lavagrau, of wit, dat si ook super strak..

    Inruilprijs dealer, wist niet of hij 13 k kon geven vorig jaar, heb eens vriendelijke gelachen, en dacht, daar gaat hij nooit voor weg , te leuk voor de heb.. :-)
    Dat wist ik niet, al vind ik hem zowel pre als facelift erg mooi, ik kan best leven met de pre facelift, ik zoek vooral comfort en het gevoel dat je luxe rijd in zo'n wagen. En dat moet met beide lukken denk ik 😋 verder houd ik graag die buffer om eventuele kosten te kunnen bekostigen, die face lift zal vast wat duurder uitvallen? En wat is MMI navi?

    Dat zeker, het zwart steekt feller af tegen de grijze onderkant, wasstraat kom ik sowieso nooit, auto word altijd met de hand gewassen met kwaliteitsproducten 👍

    Nee moet je niet doen, als je nog plezier aan de wagen hebt gewoon bijhouden en koesteren👍
    Laatst gewijzigd door Jefke1990; 13-09-19 om 23:40.

  17. #16
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Mmi = je radio/ navigatie systeem , + daar in kun je nog andere dingen instellen zoals hulpsysteem, binnen verlichting enz.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #17

    Standaard Re: A4 Avant of A4 allroad?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Mmi = je radio/ navigatie systeem , + daar in kun je nog andere dingen instellen zoals hulpsysteem, binnen verlichting enz.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    Thanx Remi, duidelijk!👍

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •