Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

  1. #1

    Standaard Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

    Beste Audi leden

    Ik zwerf hier al paar dagen rond en lees en leer veel ! Maar heb toch even jullie hulp nodig

    Rij op dit moment rond in Polo R line 1.2 uit 2015 top auto maar wil toch liever 4 ringen

    hebben jullie wat aankoop adviezen voor mij ? Ik ga zaterdag namelijk kijken voor Audi A3 Hatcback uit 2013 met 68.564 km op de teller met jawel de beruchte 1.4 tfsi motor.. het beftreft een Import auto uit Duitsland. Maar staat te koop bij SMeening in soest.


    Heb zelf al beetje rond gekeken en kwam uit op paar punten hebben jullie aan nog aankoop adviezen?

    Waar moet ik echt goed opletten?

    1. De ketting
    2. wastegate turbo?
    3. Onderhouds historie ?

    Nu lees ik me zelf bang over de 1.4 motor maar als de ketting problemen verholpen zijn / vervangen moet het toch wel een top blok zijn ? Of zouden jullie zeggen neem liever de 1.4 Cod met Riem...

    alvast bedankt !
    Laatst gewijzigd door Hothatch; 22-10-19 om 21:36.

  2. #2

    Standaard Re: Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hothatch Bekijk Berichten
    Beste Audi leden

    Of zouden jullie zeggen neem liever de 1.4 Cod met Riem...
    Ja, dat... misschien paar duizend duurder, maar gezeik met turbo en/of ketting kost t zelfde. en met de CoD heb je naast betere motor ook nog 50Nm en 25pk extra.

  3. #3

    Standaard Re: Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

    Hmmm , daar heb je wel een punt maar goed als die hatchback nu wel ketting vervangen is etc... dan is t misschien te doen of zou er dan weer problemen kunnen voordoen in een later stadium?

  4. #4

    Standaard Re: Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

    Er zijn goede tevens goedkope originele distributie reparatiesetjes te koop voor die 122pk 1.4. Dan is het gewoon weer in orde. Ik vind deze auto vooral zonde van je geld omdat ZIJ hebben geïmporteerd en de duizenden euro's winst maken in plaats van dat JIJ dat doet Voor dit geld koop je zelf in DE gewoon een jaren jongere 1.4tfsi 150pk handbak of misschien zelfs s-tronic... Dan controleer je 'm goed, eventueel garantie afkopen, beetje korting, later een klein beetje rest-bpm betalen (valt erg mee met deze auto's) en je hebt voor hetzelfde geld meer auto Dan weet je ook gelijk of een auto schade heeft gehad en kun je de Duitse historie (laten) checken. Als een auto daar 'unfallfrei' wordt verkocht is dat ook nagenoeg altijd zo. Als ze je hier in Soest een flinke korting kunnen geven (of te aantrekkelijke inruil, zo gaat dat natuurlijk altijd) en alle info van die auto kunnen geven dan is het aan jou om het te overwegen Kijk maar eens op mobile.de. Rest-bpm bij import voor een Duitse 2015 1.4 150pk is zo'n 700 euro.

  5. #5

    Standaard Re: Audi A3 hatchback 1.4 TFSI 122 pk aankoop

    Aha !

    Ja import heb ik zelf ook al beetje zitten kijken , ik werk zelf ook 3 dagen van de week in Duitsland .. maar goed je heb ergens wel een punt maar ik weet ook niet wat ze voor me Huidige auto willen geven en de korting... dat is even afwachten! En uiteraard moet ik de onderhouds historie checken etc . Ze hebben ook nog andere A3 staan geen import wel 1.4 COD iets duurder en S tronic uiteraard zijn er nog zat audi ‘ s te koop


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •